Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. mai 2009 #26 Skrevet 16. mai 2009 En annen ting som er verdt å ta med i bedømmelsen av hunder: Eiere som har store hunder: Rottweilere, schæfere, labradorer, border collier, grand danois + OPPDRAR hundene fordi de må. Hunden er stor og sterk, og de alle fleste har en god måte å oppdra de. Eiere som har puddel-krek og alle disse smårasene oppdrar ikke på samme måte. De er mye friere i oppdragelsen. Nei, jeg snakker ikke om alle, men det er lettere å beherske en liten puddel som freser og knurrer - enn en stor grand danois som trekker, drar, knurrer og bjeffer. Man må ha strengere grenser til en av de større rasene. Jeg må rette på det forrige innlegget mitt, jeg har blitt angrepet av en fuglehund, for meg var det skremmende som barn. Men, det var enda verre å til stadighet bli angrepet av min bestemors tante puddel i oppveksten! Den var liten, HOGG til i bena og knurret som et lite svin. Min bestemor ble ikke angrepet av den puddelen, men puddelen den familien hadde før den. De oppdro ikke hunden i det hele tatt. Frie tøyler og helt usannsynlig måte å beherske måten å sette hunden i oppdragelse på.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #27 Skrevet 16. mai 2009 Jeg har hatt opptil flere hunder og unger sammen med den siste.. Den siste hunden vår var valp og jenta to år. Han var veldig forsiktig med henne og selv om han var fremme med tenna på oss, brukte han ALDRI dem på henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå