Gå til innhold

Hund og barn.....skjønner ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter på nettet og ser folk legger ut bilder av små barn, ja til og med spebarn sammen med hundene sine blir jeg forbanna!!

Til dømes: At folk kan være så tankeløse å late en rottweiler ligge i sengen og sleike på et spebarn!!!

GRRRRR da blir jeg så forbanna at jeg får lyst å ringe barnevernet!!!!

DUMME IDIOTISKE FOLK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du utdype hva som gjør deg så sint, hvorfor mener du det er galt at barn og hunder omgås?

Skrevet

Men det hadde kanskje vært bedre om det var en liten nuffelig hund som lå i sengen og slikket ett spebarn??? Eller en katt?

Hvorfor er det såååå ille og forferdelig at en rottweiler ligger i senga og slikker ett spebarn da?

Du virker som en person som om det nærmeste du har vært en hund er ett bilde på nettet....

Skrevet

Jeg har tre hunder og snart tre barn...

to av stor rase (større enn rotwailer) og en liten rase.

Må si at mine barn har hatt godt av å vokse opp med hund jeg.... Mine hunder ligger ikke i sengen min da, men den minste hunden ligger i sengen til vårt eldste barn. (det er en røytfri rase)

Og ja, mine barn har nok fått seg en del slikk oppgjennom årene, men hva er problemet med det??

Hundene og barna stortrives sammen. Og er veldig glade i hverandre.

Og må jo si det at den kjærligheten hundene viser for barna er flott å se på. Men når det gjelder små barn, så må vi passe godt på den MINSTE hunden, for hun liker ikke å bli herjet med!! De store godtar alt, men selvsagt passer vi på....

Jeg skjønner ikke problemet ditt jeg...

Katter er dyr jeg ikke liker, Og er alergisk mot i tillegg, men jeg kritiserer da ikke kattefolk likevel !!!!!

Vil man ha katten i senga, så er det deres valg, og har de katter og barn sammen, så gjør som man vil sier jeg. Barn har godt av å vokse opp med dyr...

Skrevet

Beklager at jeg ikke utdypet det nærmere... Men det nærmeste jeg har vært en hund er at jeg er blitt bitt av en hund! Lå på sykehus i fleire dager.... helt uprovisert kom den springende mot meg og løftet meg opp med tennene.... Så jeg vil påstå å vite hva jeg snakker om!

Hunder er ikke til å stole på, ingen hunder! Men nå vil jeg være såpass ærlig å si da jeg syns rottweiler litt farligere en andre hunder. Har selv vært vitne til en slåsskamp mellom en rottweiler og en anna hund som var løs midt i byen (!) Ikke noe vakkert syn, og eigeren måtte slå rottweileren hardt i hodet med en stokk for at den skulle opne gapet igjen.....!

Så....yes, vil påstå at jeg har sett nok av hunder!

Alle hunder er dyr og bør behandles deretter! Hører ikke sammen med barn!!!!

http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article542663.ece?act=readDebate&id=92326

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=540574

Trenger jeg si mer.........Nei!

Skrevet

Har da vel ALDRI sagt at jeg liker katt heller jeg da! Men de klarer vel ikke bite hjel et barn da.... Men kan klore ganske mye og legge seg oppå de så de ikke får puste!

Men det er en helt anna diskusjon og ikke det denne tråden handler om..... Nå snakker vi om hunder!

Skrevet

Men hund og barn skal da ikke sove sammen ? om du tar en bilde når du er å passer på hunden med barn kan da ikke være så farlig??

Skrevet

Jeg lar ikke den rolige gamle kastrerte katta mi ligge sammen med barnet mitt engang. Skjønner ikke hva dyr har i senga til barn å gjøre, jeg!

Skrevet

det eneste jeg tenker ang barn og hund, er at de aldri skal være alene sammen, og at katter må passes godt på slik at de ikke legger seg oppå ansiktene deres. Og man burde være litt på vakt når det gjelder dyrehår og astma/allergi.

Hunder blir som man oppdrar dem. Men selvsagt skal man ikke stole blindt på hunden. Man kan ikke vite om hunden plutselig blir overbeskyttende og drar ungen med seg vekk for å beskutte dem feks, eller at de plutselig biter maten ut av barnets hånd.

HI: du har jo hatt en traumatisk opplevelse med hunder, og derfor er du negativ til dyr, men det gjør ikke at du har et objektivt perspektiv på hundehold.

Skrevet

Du virker jo oppgående.

Not.

Barn har gått av å vokse opp med dyr, min lille jente vokser opp med en mye større hund en en rottweiler.

De mindre hunnene som gjerne er de værste.

Også kommer det veldig ann på de som eier de da selfølgelig.

Tror du kan finne andre ting å irritere seg over enn det!

Skrevet

Du virket overveldende smart hi, hehehehe. Not!

Skrevet

Barn skal ikke være alene med dyr.

Ellers virker det som om du kan svært lite om dyr og derfor overreagerer vedlig.

Skrevet

Skjønner du har hatt EN uheldig episode, men det er jo ikke representativt. Greit hunder er dyr, men de er ikke så uforutsigbare som du tror, de fleste som har hund kjenner hunden sin såpass at dem vet hvordan den vil reagere i ulike situasjoner.

Som mennesker er det også noen hunder som ikke er helt gode i hode og kan finne på å gjøre det du ble utsatt for, og skulle vært tatt av dage, men som oftest har hunder som angriper veldig god og forklarlig grunn til at dem gjør det.

Til sist vil jeg bare si at det dessverre ikke er alle som skulle hatt lov å ha husdyr, som ikke tar afære når dyret dems er en trussel for omgivelsene eller vannskjøter dem.

Skrevet

Jeg har 4 hunder...to av liten rase, og to mellomstore. Begge rasene røyter,og alle 4 hundene har sine faste plasser på soverommet vårt :)

Ja,og når mini er født,så kommer vi heeeeeeeeelt sikkert til å ta masse bilder av han og hundene sammen! Og senga er en perfekt plass å ta bildene :)

Får ringe barnevernet å advare dem allerede nå...

Skrevet

Signerer den som sa at HI har liten eller ingen peiling på hunder. Du kan nok en del om frykt, men ikke om hund.

Er også med på at hund og små barn aldri skal være alene sammen uten tilsyn.

Rottiser er forresten noen av de beste familiehunder jeg har vært borti, og hadde vi hatt plass til en, skulle jeg glatt kjøpt en.

Skrevet

Forstår at det er vanskelig for deg å skjønne, men det er dumt at du ikke har såpass vett til å forstå at hunder er hunder, og de blir slik man oppdrar de.

Poenget i mange situasjoner er at det er eieren som er skylda i ting. At eieren ikke har lagt til rette og oppdratt hunden.

Og det finnes mange hunder som har skader - men igjen: Der også er det eieren som skal avlive hunden hvis den er aggressiv. Ikke la en hund surre og gå for å vente på at den angriper.

Jeg har blitt angrepet av en hund jeg også, for min del: ikke alvorlig - men det var ikke hunden sin feil. Det var eieren. Eieren visste om hunden og dens atferd.

Når det kom barn sto hunden og gjorde seg klar til å hoppe på. Når vi kom tett nok inntil hogg den tak i bena våre og holdt oss fast. Ved en anledning bet den, men heldigvis ikke hardt.

Dette hadde hunden gjort i alle år, å hoppe på - men allikevel gjorde ikke eieren noe med det.

Hunden ble forøvrig avlivet da den angrep moren til eieren, og skadet senebånd og lign på henne.

Hva er så galt med at en hund sleiker? Tror du den plutselig biter?

Hvis hunden er trygg, så vil et barn og en hund (flere hunder) få et veldig godt forhold med barnet/a i familien.

Selvfølgelig: Man lar ikke en hund være alene med barn, men ett barn og en hund er noe av det beste man kan ha sammen.

Jeg har mange bilder på bloggen min av Daniel og schæferen, og ikke en eneste gang har hun verken bitt med vilje eller uforsiktighet, utvist angrepstendenser eller vært truende på andre måter.

Hun er trygg, selvsikker, har en god oppvekst og har ingen tegn til en aggresjon.

Du visste forresten at det ikke er rottweilere som biter barn mest?

Det er de hundene folk anser som de mest snille. Border Collie, labrador ++

Men, bare for å legge til en ting til: En god eier er en eier som kjenner til instinktene til en hund, og tilrettelegger for at hunden ikke får brukt instinktene sine.

Som: Forsvar om hunden føler seg truet opp i et hjørne av barnet som slår.

Det går faktisk begge veier, at hunden OG barnet skal ha det trygt og godt.

Skrevet

Da skal jeg signere med nick så kan du ringe til barnevernet og anmelde meg. Jeg hadde nemlig 3 rottweilere når mi jente var liten. Nå har jeg dsverre bare en igjen og en berner sennen. Mine hunden har jeg bilder av sammen med snuppa som liten baby. SJOKK OG VE... Jeg er da vel ikke så tett i pappen at jeg hadde gjort det om hundene var ustabil. Jeg er utdannet instruktør i lydighet og tar da mine forhåndsregler. Det å sette opp en fotomontasje er sjelden farlig for barn, men derimot når barna begynner å bevege seg selv og plager hundene det er DA man må passe på barnet. Nå kommer barn nummer to og JA jeg kommer garantert til å ta bilde av barnet sammen med rottisen i oppveksten. Sånn er nå det, dumme idiotiske meg!

Skrevet

Du må jo være HEEEELT kjørt i topplokket siden du lar deg bli forbanna på noe som er normalt for oss som har dyr.

Når det kommer et nytt familie medlem så må man jo la hunden hilse på det å så lenge man er i nærheten når dyre vil hilse så hva er problemet situasjoen er jo under kontroll....

Du har vel ingen dyr selv??

Når vi kom hjem fra sykehuset med datteren våres satt hun i bilsete å da lot jeg kattene komme å lukte på henne. når jeg kom til faren min så lot jeg hunden lukte på henne å sleika hun henne så tok jeg bare en våt serviette etterpå å tørka det bort.sånn var det med resten av familien jeg kom til som har hunder og katter.

Er du en person som har noian for alt mellom himmel og jord.

dette er jo en side så folk kan si sitt å det er fint å høre, men jeg tror du har bare å bli forbanna og ringe barnevernet for akkurat for en sånn greie som det der kommer dem ikke til pluss at du har jo forsåvit ikke no med hva andre gjør med barna sine, man kan si sin mening å det er liksom det du kan!!!

Skrevet

Det at hunder er menneskes bestevenn det stemmer!!

og jo man kan stole på hunder, men seff fins noen ustabile, men dem er ikke i barnefamilier tror bare du var VELDIG uheldig med ditt møte. hunder er som mennesker!!! det finnes kjempe snille hunder som lever der ute med eierne sine uten barn å dem er noen engler.

som jeg noen ganger sier at ofte kan oppførselens dems ha mye med eiern å gjøre, men er det en hund du har fått fra fod gården osv så kan den fortsatt slite litt å da er det jo ikke dens skyld, det er bare litt mer jobb for den nye eiern.

vet hva jeg snakker om for vi tok til oss en hund når jeg var liten fra fod gården som hadde blitt mishandlet før vi fikk han å han var kjempe snill, men skvetten uheldigvis så stakk den av under elgsesongen var en blanding av elg hund og buhund

man skal heller ikke nødvendigvis la seg skremme av bare hunder for å si det sånn da burde du nok holde deg myyyyye innendørs siden det finnes mange syke,ustabile mennesker der ute tørr du å være ute blant mennesker oxo da???

Skrevet

hundene har fått lov til å ligge i senga til min datter siden hun fikk seg "voksen" seng å det er ikke no problem nå er jo de forskjellige hundene dacsher, en jack russell også en pitbull. dette er hunder andre i familien min har, hun elsker dem!!!

hva er problemet så lenge man sjekker i ny å ne, i helgen som var lå jack russellen til søsteren til typen min i senga til datteren min, men ved beina hennes.

pitbullen tar jo litt større plass så hun får jo ikke ligge der med datteren våres,.

selv har vi to katter å dem ligger noen ganger i senga hennes eller så ligger dem ved siden av meg når jeg har dattren min i senga å da vil dem heller ligge ved hennes side.

Skrevet

Har du hørt om catnett får kjøpt det på babyshop. vi hadde det til barne vårt når hun lå i sprinkelsengen.

Skrevet

Barn SKAL ikke være alene med dyr hva er det for no tull. må tenke litt på alderen til disse barna, men uansett så er det ikke no problem så lange man passer litt på datteren min er nå 2,5år. har latt dyrene være litt alene med henne å det har gått kjempe bra!!

Skrevet

Så hvis ungen din blir slått av en muslim, liker vi ingen muslimer og mener at alle muslimer er uforutsigbare og farlige?

Djises, greit nok at du ble bitt, men det gjør vel ikke alle hunder til drapsmaskiner for det?

Og bare for å ha sagt det, er ofte små hunder er mye farligere enn store. De er ofte mer aggressive og har veldig skarpe, små tenner.

Skrevet

Utrolig dårlig argument 20.15. Alle vet at alle hunder kan bite om omstendighetene er slik at instinktet slår inn.

Ganske sikker på at jeg har lest at hunder anser små barn som byttedyr mer en mennesker. Selv har jeg også blitt truet opp i et hjørne av en hund da jeg var liten, og det tok en stund før de voksne kom for å se hva jeg gjorde på. Denne hunden hadde skambitt datteren i huset da hun var på samme alder (hun har arr i ansiktet enda), men han var jo så snill så... Jeg har derfor liten erfaring med hund, men ville ikke gjort dette med min egen baby. Håper dog at jeg klarer å lære henne respekt for hunder mer enn frykten jeg selv kan føle.

En del hundeeiere er ikke riktige når det handler om hunden sin. Jeg jobber på småbarnsavdeling, og vi har flere ganger møtt på folk med løse hunder i skogen rett utenfor gjærdene våre. Typisk dame i 50 årene som ikke klarer å kontrollere hunden. Vi må rope til dem at de skal ta bånd på HVER gang, og de bruker flere minutter på å få det til. Synes det er unødvendig at små barn skal bli livredde (noe de ofte blir) og potensielt satt i fare. Vi har opplevd at en av disse hundene glefset etter et av barna våre, eieren unskyldte seg men to uker senere møtte vi henne igjen med LØS hund. Båndtvang anyone?

Skrevet

Oki, for det første, jeg er vokst opp med 6 rottweilere, og ALDRI opplevde jeg noe som helst aggressivitet fra de, jeg har bilder her hvor jeg ligger på gulvet som baby med én rottweiler på hver side,(gudameg ring og anmeld min mamma og pappa med én gang) jeg har bilde hvor jeg sitter oppå ryggen på en rottis, jeg har bilder hvor jeg lekesloss og rulle rundt i gresset med en, siden jeg var bare noen mndr

har jeg hatt rottweiler rundt meg til enhver tid....

Rottweilere er sta, de er egne, og de MÅ oppdras fra første stund, men de er også utrolig lojale, hengivne, lekne og vil gjøre alt for sin eier... De er faktisk en utrolig god familiehund, og de fleste som har rottweiler én gang går alltid tilbake til rasen om de prøver andre.

Jeg blir flyende forbanna at rottweilere blir forhåndsdømt så kraftig, jeg er drittlei det rett og slett.

Hunder er fantastiske dyr, de færreste er aggressive, men fordi det blir så mye blest rundt enhver negativ hendelse så drar sånne som deg de verste slutninger med én gang, og det er jo fordi dere ikke vet, da er det lurest å klappe igjen kjeften spør du meg.

Btw jeg har blitt bitt én gang

av en PUDDEL!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...