Gå til innhold

Hvordan hadde dere tolket dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min sier han elsker meg, men er ikke forelsket i meg. Vi er ikke samboere, men vært kjærester et år.

Vi mailet litt frem og tilbake i dag. Jeg sendte han en mail der jeg skrev at jeg var deppa siden han ikke var forelsket i meg lengre. Og for at han virker så usikker på følelsene sine.

Da sluttet svarene å komme. Og jeg har ikke hørt noe siden. Dette er 4 timer siden.. Syntes ikke dette er bra, og er skuffet og lei meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herlighet da menneske!!!

Hvem går rundt i forelskelsesrus år ut og år inn?

Grow up! Fyren er ærlig!

Kjærlighet er ikke å være forelsket. Å være glad i noen er ikke å være forelsket.

Har du misforstått noe helt elementært?

Du virker masete! Mannfolk hater sånt! Du kommer til å miste han pga dette her. Du maser om noe han ikke kan gi deg. Han ER IKKE FORELSKET I DEG!

Fyren er GLAD I DEG!!

Og det er mye mere verdt enn en forelskelse!

Argh, så mange dumme damer.

Skrevet

Jeg vil nå si at å ELSKE er MYE MER enn å være forelsket.... Kanskje han er skuffet over deg som ble lei deg da han elsker deg?????

Skrevet

Ja, jeg er kanskje dum. Skulle ønske jeg ikke følte det slik.

Men han vil ikke flytte sammen med meg heller, pga. han føler ikke nok (enda)

Skrevet

Kanskje mannen har gammeldags holdninger og ikke vil være samboer tvert det byr seg en sjanse?

Kanskje han vil gifte seg med deg om et år eller to?

Kanskje han vil være 100% sikker på at det vil vare før han flytter sammen med deg? Og det er jo ingen dum tanke???!!!

Skrevet

Han vil i hvertfall ikke gifte seg.. Jeg blir lei meg pga. alt dette. Trodde han så en fremtid med meg. Og derfor blir jeg lei meg..

Håper han en dag endrer mening og vil flytte inn til meg...

Skrevet

Ikke send han flere meldinger

La han sende den neste.

Ikke ta kontakt.

Vent.

Du er ikke dum, bare forferdelig overfølsom.

Hilsen meg som sa det finnes mange dumme damer.

Skrevet

Man er FORELSKET i begynnelsen så går det over til å ELSKE noen.. Jeg ville nå så absolutt ha tatt dette som et kompliment!

Stakkars, han sier han elsker deg, også avviser du han.... godt jobbet ;)

Skrevet

Takk for det :-)

Ja, jeg er dessverre veldig overfølsom og veldig tenkende...

Har blitt såret så masse.. og orker ikke å oppleve noe kjærlighetssorg igjen. Jeg elsker denne mannen, men er også forelsket..

Skrevet

Nei uff, jeg avviser da han ikke.. Han betyr jo alt for meg..

Ja, jeg skal prøve å glemme dette nå og tenke positivt. Jeg har lett for å tenke for mye negativt..

Skrevet

Kjenner deg igjen fra det andre innlegget. Du er ikke overfølsom.

Jeg mener din kjæreste mangler noe som du fortjener.

Og vær så snill å ikke kast bort mange år på denne fyren om han ikke mener alvor.

Bare det å la det gå så mange timer når han vet du er trist og nedfor er ikke spesielt omptenksomt. En annen mann med vett hadde oppsøkt deg, holdt rundt deg og beroliget deg. Ikke dette.

Skrevet

Ja, huff.. Er det jeg er redd for også..

Søren og..Jeg føler jeg prøver å unnskylde han, siden han ikke er flink med følelser. Men noenting burde man jo forstå, til tross for at man ikke har vært i et forhold.

Jeg er veldig følsom og derfor er dette så hardt.

Skrevet

Ja for meg virker det som han prøver å si at han er glad i deg. Men ikke veldig glad i deg. Og det sier man ikke. Vis aldri tvil før du ikke er i tvil hetes det. For det er ekstremt vondt for den andre parten.

Han er iallefall såpass flink å formidle følelser at han greier å såre deg.

Skrevet

åå ja :-( Men han sier jo han elsker meg??? Han er bare ikke forelsket..

Men han er glad i meg. Ja, han er bare ikke flink med følelser altså.

Skrevet

Hadde han elsket deg hadde dere flyttet sammen. Man sier ikke at man ikke vet om man bor sammen eller ikke ett år fram i tid når dere allerede har vært sammen i ett år og nærmer dere tredve. Hvis du elsker noen 100%!!

Du sier jo du har hus og full pakke. Hva er problemet liksom??

Skrevet

Jaa, jeg vet.. Er det jeg syntes er så rart også..Skjønner heller ikke problemet. Kanskje han bare ikke vil binde seg? At han syntes det er skummelt siden han ikke har vært i andre forhold? Han har kun eid leiligheten i et år, og nyter å bo alene??

Tenker høyt. Prøver å sette meg inn i hans situasjon..-

Skrevet

I dag er det mange i slike moderne og uforpliktende forhold. Men da er man to om det. Egoistisk å ville fortsette forholdet på denne måten i evigheter om den andre ønsker seg mer. Og at det er et barn inne i bildet, ikke minst.

Skrevet

Ja, det er absolutt ikke noe kjekt.

Sønnen min er jo så glad i han, omvendt også.

Føler dette er et typisk moderne forhold ja. Han vil bare være kjærester. Han syntes vi har det flott sånn som vi har det nå-

Han innser hvertfall at vi har problemer. At jeg vil mer enn han.

Han har det ikke så lett han heller nå. Han sliter med dette han og.

Jeg bare krysser fingrene og hååååper han en dag vil velge meg. Flytte inn med meg osv...

Skrevet

Ønsker deg lykke til. Håper det går seg til. Har litt vondt av deg. Klem.

Skrevet

Stusset bare litt på det noen skrev om at man "da ikke går rundt i forelskelsesrus år ut og år inn"..

Nei, det er nok helt sant. Men når man "bare" har vært sammen ett år, så er det vel ikke akkurat unormalt å fortsatt være forelsket eller kanskje forvente at den andre parten fortsatt har enn viss forelskelsesfølese heller? Jeg har vært sammen med min kjære i litt over 1,5 år (noe jeg ikke synes er særlig lenge) og vi er stadig forelsket.

.

Selvfølgelig stikker det dypere å elske noen, og forelskelsen går nok sikkert over etterhvert, men trenger ikke gjøre det. Man kan elske og være forelsket samtidig :)

Jeg synes ikke det er rart at du ble litt deppa over dette. Men nå kjenner jeg ikke omstendighetene ordentlig heller da. Er det slik at han egentlig formidler at det han føler for det virkelig stikker dypere enn en forelskelse, så er det jo en annen ting. Men når han ikke virker så gira på ting ellers, så lurer nå hvertfall jeg litt...

Skrevet

Ja, det som bekymrer meg er at han ikke er giret på noe som har med forpliktelser å gjøre. Og dette gjør jo meg usikker og det gjør at jeg maser sikkert mer enn jeg burde. og dette fører gjerne igjen til at han kanskje blir "lei" meg. I hvertfall maset mitt..Huff..

Skrevet

Men dette er jo viktige ting å snakke om, selv om det eventuelt bare er den ene parten som vil forplikte seg mer. Så om han kun skulle se på det som mas fra din side, så virker det ikke som han er så veldig engasjert i en felles fremtid.

MEN når dette er sagt. Husk at jeg/vi som svarer her ikke egentlig kjenner han og din situasjon, så det kan jo være skummelt å bli for påvirket av det som skrives her..

Prøv å lytt til hva du føler innerst inne.. Litt klisjé, men..:)

Lykke til i alle fall, håper det ordner seg

Skrevet

Nei, det er kanskje ikke så lett når dere ikke kjenner han.

Jeg kan forklare han litt: Han er verdens snilleste, finnes ikke noe vondt i han. Han er veldig rolig og tålmodig. Alle liker han. Han er veldig smart. Han er morsom, god og sjarmerende. Svigermors drøm hehe..

Men som sagt så er han ikke flink med følelser :-(

Ellers er han perfekt..

Jeg vil ha han og kun han.. Uff, blir så deppa av dette...

Skrevet

Viktigste er vel at du får snakket ordentlig med han. Si hva du ønsker, få han til å si hva han ønsker. "Lokk" det ut av ham om han synes det er veldig vanskelig å snakke om. Så må dere jo bare se om dere finner en løsning på det..

Jeg synes selv det er veldig vanskelig å snakke om følelser, men bare jeg kommer i gang og får litt spørsmål som setter i gang samtalen (sånn at jeg slepper å prate "ut i det blå") så går det greit..

Skrevet

Jeg syns så mange stresser med at man skal flytte sammen så kjapt.

Det er vel ikke morro for en ny kjæreste at du har vært samboer med hver eneste kjæreste.

Jeg hadde ikke vært samboer med noen før jeg flyttet inn med han jeg giftet meg med. Og det hadde ikke han heller. Vi var kjærester i 3,5 år før vi flyttet sammen. Jeg er veldig glad for at han ikke har hatt andre samboere før meg og han er glad jeg ikke har bodd sammen med en annen mann.

Hva er så galt med å bli ordentlig kjent og bare være kjærester før man må forte seg å flytte sammen?

Menge har jo hatt både 2 og 5 samboere før de treffer den de gifter seg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...