KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 15. mai 2009 #26 Skrevet 15. mai 2009 Nei, kjære vene. DET aner jeg virkelig ikke...
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #28 Skrevet 15. mai 2009 Svigersene mine også maser veldig om dette med arven. Etter svigermor blir det nok ca 1 mill hver på mannen min og broren etter salg av leilighet. Hun kommer aldri i verden til å belåne den uansett hva vi sier, men koser seg storveies med pensjon og sparepenger så hun lever livet som pensjonist allikevel. Svigerfar har nettopp satt opp testamente og der blir det vel 6-700 000 på hver av guttene. Etter mine foreldre er jeg ikke helt sikker, da jeg ikke vet om huset er helt ferdig nedbetalt og det er ting i deres økonomi som gjør at arvingene kommer til å få et visst årlig beløp i en nokså lang årrekke i tillegg til den "vanlige" arven som skal deles på tre søsken. Vil mye heller ha foreldrene våre her enn all verden med arv. Og har overhode ikke lagt opp økonomien vår med forutsetning av å få arv heller. Vi klarer oss helt fint på egenhånd vi, men det virker ikke som om svigers har 100% trua på oss. Eller egentlig tror jeg de gjør det for å forsikre seg om at vi og ungene kommer til å klare oss ... sånn helt i tilfelle. I hvertfall sv.mor.
M by M Skrevet 15. mai 2009 #29 Skrevet 15. mai 2009 Fra farmor og farfar, en god del. Vet ikke hvor mye og tenker ikke så mye på det heller. De koser seg med bankkontoen sin på sine gamle dager og det er kjempe bra. Men det er en del eiendom det er snakk om. Morfar solgte hele fiskeværet til sin bror for mange, mange år siden og viet sitt liv til kirken. Så der blir det ingenting. Helt greit:-) Mine foreldre blir det nok mine barn som arver. Den dagen de går bort er jeg så gammel selv ( om de dør av alderdom) at jeg og mine søsken kommer vel bare til å la våre egne barn og barnebarn få alt sammen. Svigers, en del der og. Men tenker ikke på det heller. Og vi er nok godt voksne innen den tid. Bryr meg i grunn fint lite om arv. Syns det bare er trist å tenke på det. Med arvepenger kommer det en utrøstelig sorg i forkant som alltid vil være der.
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 15. mai 2009 #30 Skrevet 15. mai 2009 Jeg aner ikke, og satser på at det er minst 30 år frem i tid (mine foreldre og svigers er alle imellom 45 og 50 år). Regner med det blir litt, men hvor mye og hva vet jeg ikke. Mye kan jo forandre seg. De kan jo bli lottomillionærer eller komme i gjeldskrisa for alt vi vet. Men jeg håper de ikke snur på hver krone for at vi skal arve mest mulig, de bør heller unne seg en god pensjonisttilværelse med masse reiser, pengebruk og kos=) Jeg har ikke tenkt å planlegge min økonomiske situasjon etter arv ihvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå