Gå til innhold

Mannen min "skulker" 17. mai.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gidder ikke være med for han "liker ikke sånne dager", og dessuten er jo jeg der med ungene. De er 2 og 5 år og skjønner jo ikke hvorfor pappa ikke er med i familiebesøk, i tog eller på skole på ettermiddagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er dessverre også sånn.

Gjest Tale30
Skrevet

Det ansvaret hadde i alle fall ikke jeg tatt alene, ærlig talt. Alt handler ikke om hva man vil her i livet..

Skrevet

Hadde jeg ALDRI akseptert!!

Skrevet

Jeg aksepterer det ikke og vil virkelig ikke ha det ansvaret alene. Men hva skal jeg gjøre? Jeg har prøvd å "tvinge" ham, men han nekter, og han kommer evt. til å "straffe meg" med å være sur hele dagen.

Og jeg tenker som så at jeg kanskje skal være den voksne og ikke la dette gå utover ungene. Jeg er ikke særlig glad i 17. mai selv, men jeg kan ikke "skulke" jeg også, det blir det jo trist for barna.

Jeg tenker også at det er hans tap, selv om den delen dessverre faktisk går utover dem, fordi de ønsker å ha pappa med. Men en dag blir de store nok til å se at han ikke engasjerer seg...jeg håper bare han skjerper seg før det virkelig er for sent.

HI.

Skrevet

Hmm, min far var sånn, og vi som barn var vant til det fra vi var små, så tenkte aldri på det faktisk... Så tror nok det er verre for deg enn for barna.

Skjønner at det ikke er moro å gå alene, men det er ikke alle som er komfortable med sånne dager, og da er det vel bedre å være alene enn å drasse på en surmulende gubbe?;)

Skrevet

Ærlig talt! Hva er problemet hans da? sosial angst eller hva? latskap og egoisme?

Han har da for pokker ansvar for å følge opp ungene sine, og 17. mai er en del av dette. En ikke tilstedeværende pappa kan faktisk gi dramatiske følger for barnas oppvekst!

Be ham skjerpe seg!!

Skrevet

Ja, det er bedre å gå alene enn å drasse på en surmulende gubbe, men det er litt prinsipp også. Jeg for min del kunne gjerne ha sovet hele dagen, men det er ikke noe jeg vurderer en gang, for når man har fått barn er det visse ting man må gjøre selv om man ikke er så glad i det.

Kan også legge til at han aldri gidder å være med i bursdager, familiebesøk, romjulsselskap osv...for han "liker det ikke"...

Skrevet

Jeg har bedt ham skjerpe seg, jeg har sagt at det er helt idiotisk, man må gjøre sånne ting når man har barn osv. Men han skjønner bare ikke poenget, "for jeg er jo med dem likevel, så da savner de ikke han!"

HI.

Skrevet

Jeg går alene jeg, med mine, 5 år og 3 år. De skal ikke lide fordi pappa heller synes det er godt å sove ut fyllerusen sin utover dagen. Is, pølser og 17. mai-tog må vi jo få med oss. De er så vant til at jeg som mor stiller alene på alle mulige sammenkomster, at de ikke engang spør hvorfor pappa ikke er med.

Skrevet

Han bør være JÆVLIG god på andre områder hvis du ikke skal gå i fra ham spør du meg......

Sorry, men han høres IKKE ålreit ut :-/

Skrevet

Det er i grunnen sånn her også anonym 22.48, og det er utrolig trist. Jeg kjenner jeg blir lei meg av å lese ditt innlegg.

Klem.

HI.

Skrevet

Hvorfor er dere sammen med disse dustene?

Skrevet

22.48:

Fordi han er far til mine barn.

Skrevet

Høres ut som en egoistisk og lat slubbert!!!!Be han lese innleggene her så han forstår at dette ikke er "normalt". 17 mai er jo en kjempefest for barna der både mor og far skal delta. Er han lat og giddaslaus til vanlig?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men så er det ikke sånn at man skal slippe unna alt fordi man ikke har lyst.

Hva med å si at du ikke har lyst? Be han fortelle ungene at dem ikke får være med på noen ting. Hvorfor er det alltid mor sitt ansvar da? Kjenner jeg blir litt sur, hehe :)

Gubben sier alltid at han syns det er så kjedelig å rydde kjøkkenet...vel, jeg syns ikke det er så jævla gøy jeg heller, men det må gjøres...

Skrevet

Folk som holder sammen for enhver pris kun pga felles barn er det dummeste jeg hører. Skjønner dere ikke at det er værre for barna og leve i en dysfunksjonell familie enn med skilte foreldre??

Skrevet

22.48 igjen:

Jeg har også vært så smart at jeg fikk en uplanlagt baby med mannen. Derfor er det ikke så lett å skille seg sånn uten videre. 3 barn uten familienettverk i nærheten...Den lille hjelpen jeg får fra han er tross alt bedre enn ingenting. Jeg elsker ungene mine, og strekker strikken langt for å gi de en så normal oppvekst som mulig, selv om det innebærer at jeg stiller opp alene på alle mulige foreldresammenkomster osv.

Jeg har hverken familie eller venner som kan avlaste meg. Mannen er forresten utlending, og setter ikke derfor 17.mai så høyt som oss nordmenn. Han ler hver gang jeg tar på bunaden, og forbyr at jeg kjøper bunad til datteren min. Vil heller ikke at vi pynter med norske flagg osv heller. Helst vil han nok at vi alle bare sitter inne den dagen. Jeg merker jeg gruer meg til datteren vår på 5 år har bursdag snart. Jeg vet hun vil ønske å be unger fra bhg for bursdagsfeiring, og jeg vet mannen min ikke liker den ideen.

Skrevet

Kanskje på tide å skaffe seg en ny utdanning eller jobb slik at du kan komme deg bort fra denne hustyrannen før han ødlegger både deg og ungene?

Skrevet

Jeg vokste opp med TO foreldre som var sånn. Forferdelig trist! Ingen av dem ble med ut 17.mai. Vi ungene måtte reke rundt alene hver eneste 17.mai. Virkelig triste minner.

Skrevet

Hva i huleste gjør sånne utlendinger i Norge?? Ler han av deg i bunad? for en fjott!!!!!!!!!

Han skulle fått så det norske flagget vaiet rundt øra!

Skrevet

Er vel bedre for ungene å IKKE ha med seg faren enn å måtte gå rundt med en SUR far.

Skrevet

DET ER VEL BEDRE AT FAREN OPPFØRER SEG OG GÅR UT MET ET SMIL OM MUNNEN OG ROPER HIPP HIPP HURRA SAMMEN MED KJERRING OG UNGER????

EGOISTISKE MANNFOLK!!!!!!

Skrevet

ಠ_ಠ

ಠ_ಠ

ಠ_ಠ

ಠ_ಠ

ಠ_ಠ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...