Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #26 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er ikke så veldig opptatt av bunader, har aldri interessert meg og har aldri eid en bunad selv. Men det er jo et flott og tradisjonsrikt plagg. Jeg synes bare det er hyggelig hvis utlendinger vil ha på seg bunad og ta del i den norske feiringen av nasjonaldagen. Hva er galt med det? Jeg kjøpte en thailands silkedrakt til datteren min da vi var i Thailand og fikk utelukkende positiv oppmerksomhet da hun hadde den på seg. Virket som de så på det som et stort kompliment at vi pyntet henne i deres festdrakt!
___ Skrevet 13. mai 2009 #27 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes det er fint når det er folk som bor her og viser at de er "norske" uansett hvor de ble født eller hvem foreldrene deres var. Jeg synes derimot ikke noe om det hvis det er turister som går med bunad eller samedrakt.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #28 Skrevet 13. mai 2009 Kanskje en god grunn til å tenke før man snakker... Eller ikke å gjøre seg opp meninger om ting man ikke vet noe som helst om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå