Gå til innhold

Førstegangs-gravide i Januar-klubben :)


Januarbaby2010 <3 Ailo <3

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte alle vi førstegangs-gravide i Januar-klubben kunne ha en presentasjonsrunde her :)

 

Jeg er 21, snar 22 år, forlovet, og graviditeten var etterlengtet og planlagt :) Ble gravid på 4pp etter p-pilleslutt. Er i dag 4+6, og har termin 16.januar. Skal til legen 11+5, tidlig ul 8+5 :) Håper det går bra for oss alle i ukene som kommer! Lykke til :)

Gleder meg til å bli litt kjent med dere, og utveksle opplevelser framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også førstegangs. Er 25 år, min forlovede er 29. Vi har prøvd å bli gravide i ca 2,5 år, så gleden var stor da vi endelig greide det!! Og nå håper vi bare at spiren klamrer seg fast! Er 5+6 i dag og har termin 9.januar. Blir godt å ha dere her inne å støtte seg på utover tenker jeg! :) Gratulerer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle;o)

 

Jeg er 34 og samboer med en på 37... Vi har ingen barn noen av oss så dette er virkelig stort... Er 5+3 i dag og har termin 12 januar i følge disse kalkulatorne... Har legetime i morgen, er kanskje litt tidlig men timen ble bestilt før streken ble blå... Skal oxo på tidlig ul, men den er ikke bestil ennå... Høre hva legen har å si først...

Gleder meg villt på vår og alle andre nygraverte sine vegne...

Utrolig glad jeg dumpet innom denne siden, den vil bli flittig brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg blir 27 om en mnd. sambo blir 29 i desember, (og han håper bebisen kommer da, men nei, her skal det knipes igjen! ) og vi bor i Stavanger :)

Har termin 5. januar ifølge kalkulatoren her, andre plasser har jeg fått 4. og 2. Hm, rart det der, men får se hva legen sier, skal på 1.kontroll om to uker, jippi!

Slutta på p-pillen i januar og ble gravid i april, så gikk rimelig fort. Vi var slik at, om det skjer så skjer det, samtidig ikke hastverk, så dette var uansett en kjempeoverraskese og litt uforståelig, men heeelt fantastisk!

Er 6+4 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 24, er forlovet (han er 25 ) og det var planlagt:) Ble gravid på første forsøk så det gikk fort:) Er i dag akkurat 7 uker og har termin 1 januar, så blir kanskje en liten nyttårsbaby;) Spennende tid framover og vi gleder oss utrolig masse. Vært hos legen når jeg fant det ut og han regna ut termin og prata så fikk vi første kontrollen 23 juni så det blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 år og termin 13. januar. Mistet i oktober så vi har prøvd iherdig siden da og hååååååper veldig dette går bra. Etter å ha hatt en MA har en relativt angst - da tar en ingenting for gitt og de første ukene er nervepirrenede, men her skal vi bli hele løpet ut hele gjengen! Overlykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 30 år om min samboer er 36 år. Detter er vårt første! Har termin fra 12-15 januar, men mener selv det er 15 jan som er riktig:o).

 

Hadde en sa i januar så gleden er ikke helt løs enda. Bestiller UL i uke 8, så kan jeg kanskje bli litt mer avslappet!

 

Gratulerer alle sammen:o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

jeg er 22 år, og min samboer er 23 år. Vi har prøvd siden oktober, så dette var etterlengtet :) Har termin 12.januar. Skal til legen den 19.mai.

 

Gratulerer til alle dere andre:) Håper vi får fine svangerskap hele gjengen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er 30 år, og min sambuar er straks 34 år.vi har prøvd i 3 1/2 år,og endelig satt vspiren!vi hadde en sa for 1 1/2 år sidan,då var eg 5+0 på veg.er en milepæl å ha komt so longt som 6+1,men klarer ikkje å slappe helt av enda...er altfor tidleg!eg har termin 7 januar,og skal til legen 18 mai,då er eg 6+6 veker på veg!håper eg får ekstra oppfølging,sida eg har mista før, og at eg har brukt pergotime-tablettar!

 

gratulerer med gravidteten alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

jeg er 21 år(blir 22 i desember) og min samboer er 23. vært til legen i dag pga noe usikker termindato. vi ble vel til slutt enige om at det mest sansynlig var i rundt den 12 januar:) men skal på tidlig UL innen 14 dager, så vi får vite det mer sikkert da:) sluttet på p-pillen i oktober og tadd ting som det har kommet hele veien. vi har ikke stresset noe med det, men ble veldi glade da vi fant ut at vi ventet en liten gutt eller jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :o)

 

Jeg er 28 år og mannen min er 29.. vi har vært klare for barn en stund allerede, men lang utdannelse og mangel på jobbtilbud gjorde at vi utsatte prøvingen..

Men nå satt den jammen på første pp så da er jo alt knall :o)

 

Har termin 11.jan i flg babyverden, men skal til gynekologen min neste tirsdag (7+3??) og får vel muligens en justering da :o)

 

Gleder meg!!!! :o) og synes det er litt rart at jeg faktisk er gravid :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

Jeg er 28 år snart gift med barnefar på 36år, dette blir vår første med termin 01.01.10 , han har ei tenåringsdatter fra tidligere som gleder seg villt til å bli storesøster :)

vi bor i Haugesund og nå har jeg mer enn nok med å prøve å holde morgenkvalmen, utmattelsen å humørsvingningene unna, noe som går dårlig :) men dette er selvfølgelig verdt det så lenge spiren i maven holder seg frisk å forstetter å klamre seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 20,, blir 21 om noen månder. Er 5+4 i dag og termin 17. januar i følge kalkulatorene. Ble gravid etter 5pp etter p-pilleslutt, så dette var ordentlig kjekt! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg er 26 år og er i dag 6 uker. Har testet tre forskjellige terminkalkulatorer og fått tre forskjellige terminer! 12., 13. og 14. januar, så da er det bare å vente i spenning på hvilken dag det blir til slutt! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

Jeg er 24 og min forlovede er 30. 1.august skal vi gifte oss:)

Jeg er 5+5 på vei med termin 15.januar. Ble gravid etter 2 år med prøving og en runde med pergo. Lettelsen over å bli gravid var stor men forvandlet seg raskt til bekymring om det vil gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer alle sammen! :)

 

Er 26 selv, med sambo på 27 og traff på 3. forsøk. Har vekslet mellom "jippi vi fikk det til", "hjelp, klarer jeg noengang å tenke på noe annet", "panikk, tenk så grusomt å miste", "når sier vi noe til andre" og "JAAAAA".

 

Så, emosjonell? Jeg? Neida...

 

Gleder meg til 8 mnd her inne (termin 26. januar) og til nyttig og "unyttig" drøs om alt om skjønne bebiser. :)

 

-aud-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer alle sammen! :)

 

Jeg er 26 år og gift med en kar på 33. Vi startet baby-prosjektet rett etter bryllupet (i romjula). Rundt påsketider begynte vi med prevensjon igjen, fordi vi virkelig skulle nyte et par festligheter til sommeren. Meeen: vi var nok ikke kjappe nok, for nå ligger det ei 6-7 uker lita spire i magen :)

 

Var på tidlig ul i går, og så på hjertet.....så snålt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 30 og min samboer 29. Vi er 4+5 på vei. Termin 25 Januar. Ble gravide på første forsøk. Trodde vi kom til å bruke lenger tid, så ble tatt litt på senga..hehe. Noen som bor i Bergen/Askøy området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 25 år og bor sammen med samboeren min på 26. Vi ble gravid på første forsøk så ble litt overrasket over hvor fort det gikk, men vi gleder oss masse til nurket kommer ca 26.januar. ( Terminkalkulatoren sier så:) ) Bor i Trondheim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og gratulerer alle sammen!

 

jeg er 24 år, bor i Oslo og har termin ca 15. januar. noen andre på min alder som også bor i Oslo? ingen andre i min vennekrets er i nærheten av å i det hele tatt tenke på babyer og får panikk bare de går forbi bleiehylla på Rimi. hadde kanksje vært koselig å treffe noen face-to-face etterhvert?

 

er det normalt å allerede ha vært på en UL så tidlig i svangerskapet? synes det er så mange som har vært på det eller veit når de skal på det. jeg har ikke time hos fastlegen min før 10.juni jeg, og da blir det vel fremdeles en stund til UL tenker jeg... bør jeg få det tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi og gratulere til alle!

Er 27, gift med en på 31 og bor nå i Haugesund siden juni 2008. Man kan godt si at det var på tida til å komme i gang med ting. Har vært sammen i 10 år og gift i 5...

Er nå i 5. uken og har termin ca. 26 januar. Det kom ganske plutselig, fikk det til etter første forsøk og det var ganske uforventet...Hadde ennå ikke tenkt på hvordan det skulle føles å få positiv test/blodprøve, tenkte mer på hvor skuffet jeg skulle bli hvis den ble negativ. Så fordøyer dette fortsatt, men gleder meg utrolig mye og lurer også på utrolig mye.

Ellers har jeg bestilt time hos legen, blir 22 juni da er jeg 10 uker på vei. Blir spennende dette. Har også tatt kontakt med helsestasjon som har jordmødre, de kommer til å ta kontakt med meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er just blitt 26, samboeren fyller 27 om litt. vi har vært i lag i snart 2 år, hvorav jeg har vært ekstremt verpesjuk hele tiden. Hehe. Har vel drevet mildt press, men han plantet spiren helt på eget initiativ. Etter at vi ble enige om at nå var det greit å forsøke, ble jeg gravid innen tre uker. Litt flaks må man jo ha... Hadde ikke gått på hormonell prevensjon på lange tider, da jeg en dag i august fant ut at det var urettferdig at det skulle være mitt ansvar. Jeg hadde/har jo et stort ønske om barn. Så da kondomet føyk, var det altdå full klaff. :D

Uke 7+4 i dag. Merker svært lite. Mer følsomme pupper og renning på do er det eneste. Nesten så jeg lurer på om jeg virkelig er gravid, hvis dere skjønner. Men, har vært hos lege og fått det bekreftet, så. :)

 

Neste legetime er 4 juni. Spent ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei melder meg inn her!!!!

 

Etter et år med prøving ,hormoner ,sprøyter osv så er vi edelige gravide. Jer er 28år og er sammboer med en på 34år. Fant ut for noen uker siden at jeg var gravid, litt sjokkert for de at sist jeg var hos legen så var eggene mine for små til at det kunne bli noe. Hadde negative tester og trodde at det ikke gikk denne gangen heller. Etter en stund med div plager tok jeg en test og jeg var gravid. Var hos legen sist onsdag og han sa at jeg var 5 uker på vei, mente at jeg hadde hoppet over en mens og blitt gravid! jippi.

Var litt tidlig og si sikkert men trodde jeg hadde termin ca 20 jannuar! Skal til ny kontroll i uke 9 da får vi vite litt mer! Har ikke helt sunket inn at jeg endelig er gravid, men håper det kommer snart! Er i vertfall kvalm....da må jeg jo være gravid...hehe

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 år, og har en fantastisk samboer på 24 år. Fant ut for noen uker siden at vi venter vårt første barn i januar 2010. Sluttet på p-piller ibegynnelsen av mars for å begynne på p-spøyta, men kom liksom aldri så langt....

Gleder oss veldig, men klarer ikke helt å venne meg til tanken at vi skal bli mamma og pappa. Gleder meg til UL i uke 17-18:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er 26 år og samboer med en gutt på 30. Vi har vært sammen i snart 8 år, og hadde vel igrunnen tenkt å gifte oss først...Men hoppe-av-i-svingen viste seg å ikke være den sikreste prevensjon:) Uansett kjempestas!!! Er helt grønn på dette her, men har vel klart å regne meg frem til at jeg er 4+4 og termin 29.januar 2010!! Klarer ikke å slutte og flire - tok nemlig testen for 6 timer siden:)hihi Jeg - gravid?? Sprøtt!

Gratulerer alle sammen! Det blir kjempespennende å høre hva som skjer med alle fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...