Dronningen! Skrevet 13. mai 2009 #27 Skrevet 13. mai 2009 Bunadsparaply finnes allerede... http://www.u-design.no/Paraplyer/Andre/valdres.htm *Grøss*
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. mai 2009 #28 Skrevet 13. mai 2009 Bunadsparaply har da vært på markedet lenge;)
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #29 Skrevet 13. mai 2009 Ha ha, mannen her i huset må pent sørge for at dressen er i korrekt stand selv :-P
Tøysetipp Skrevet 13. mai 2009 #30 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tok meg i og synes den var litt fin :-o Den eneste paraplyen jeg har er i regnbuens farger, kjøpt på homofestival. Tror ikke det er rett tid og sted.
FrøkenSprøken Skrevet 13. mai 2009 #32 Skrevet 13. mai 2009 Jeg kommer ikke til å ha 17. mai sløyfe på bunaden. Jeg kommer til å legge bergansjakken hjemme Jeg kommer til å ha nye, fine strømper Mannen HAR tatt av lappene på dressen... ...og har nye, sorte sokker, selv om vi bor i "tennissokk-land" Guttungen har kofte til bunaden sin, og kommer derfor heller ikke til å bruke Bergansjakke. Jeg har sort paraply i tilfelle regn. Både jeg og guttungen har bunandssko, mannen får slippe, for han har dress. Men sånn bortsett fra det; kan jeg gå med bunadsvesten åpen? Den er nemmelig aaaaalt for trang! *hmpfh*
FrøkenSprøken Skrevet 13. mai 2009 #33 Skrevet 13. mai 2009 (Ja, det må han her også, gitt! Hva har jeg med det å gjøre, da? Han skjekker ikke at bunaden min er i fin stand, heller?)
Kamomille Skrevet 13. mai 2009 #34 Skrevet 13. mai 2009 Det finnes egne bryllupsparaplyer!!! De er laget i samme design som bynaden. Ellers bruker man gjennomsiktig kappe over.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #35 Skrevet 13. mai 2009 Klart man kan drikke alkohol selv om man går i bunad! Er jo en festdrakt! Mener ikke grøtefyll, men at man må kunne ta seg et glass eller tre. Kom igjen'a!
alvamamma Skrevet 13. mai 2009 #37 Skrevet 13. mai 2009 Det aller verste jeg ser på nasjonaldagen er godt voksne folk i bunad med altfor høy promille (av en eller annen grunn er godt voksne overrepresentert der). Dem er det altfor mange av i Tigerstaden...
cherry coke Skrevet 13. mai 2009 #38 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tenkte ikke på å ta seg ett glass eller to..
Dronning Sånnja Skrevet 13. mai 2009 #39 Skrevet 13. mai 2009 så morsomme dere er...hahaha Artig tråd.
alvamamma Skrevet 13. mai 2009 #40 Skrevet 13. mai 2009 Jeg kom på en ting til... Unge jenter i sko med altfor høye heler som de ikke klarer å gå på egner seg ikke til å gå i tog, ikke pent!
FrøkenSprøken Skrevet 13. mai 2009 #41 Skrevet 13. mai 2009 En bunad er virkelig ikke en festdrakt, men en NASJONALDRAKT som skal vise hvor man kommer fra. Slik jeg ser det representerer man da et geografisk område man skal være stolt av, og da bør man gjøre det på en skikkelig måte. Altså; ikke alkohol (helst ikke et eneste glass, men vin eller øl til en bedre middag kan aksepteres til nød) og helst ikke røyk. Bunaden skal være i fin stand, og man skal kun ha det riktige tilbehøret til. Og man skal IALLEFALL ikke være fyllesyk! Dersom man vil ta seg en halvliter, kan man gå hjem og ta av seg bunaden. Det samme gjelder i bryllup eller lignende. Da bruker man bunaden i kirka og under middagen, og så tar man den av seg til festen hvis man ønsker å drikke. Jeg er vokst opp med at man ikke skal ha promille i det hele tatt når man har på seg bunad, og jeg har derfor aldri drukket alkohol 16. mai. Vet at det er i strengeste laget, men skal jeg først representere det stedet jeg kommer fra, skal jeg gjøre det med stil.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #42 Skrevet 13. mai 2009 med nordlandsbunad får jeg et problem: være edru ELLER representere landsdelen???
Mrs. Bouquet Skrevet 13. mai 2009 #43 Skrevet 13. mai 2009 Er det en lov om å ha ulltøy under bunaden om det er kaldt? I så fall bryter jeg den, klør av ull og vil ikke ha dagen ødelagt av enda mer ubehagelige klær. Får ta varmedressen utenpå jeg da så er det ingen som ser at jeg har bunaden på meg før jeg kommer inn.
Tøysetipp Skrevet 13. mai 2009 #44 Skrevet 13. mai 2009 Slike damer vil gamel Noreg ha, Studentmammaen i første prøveperiode. Gutsbestebarn, jeg tror det finnes en slik uskreven regel om just det. Ulltøy på kaldværsdag og helsetrøye på solskinnsdag. Dagen før skal man helst vaske håret i kutiss slik de gjorde i gamledager. Også må man prøve å unngå utrigning i bunaden, da vi skal representere fylket vårt på en kjødelig måde. Briller er heller ikke tillatt, de er så fancy nå for tiden, at det iøyefallende tiltrekker oppmerksomheten bort fra selve bunaden. Fint skal det væra, om halve ræva henger bar:-p
Tøysetipp Skrevet 13. mai 2009 #45 Skrevet 13. mai 2009 Forresten, kjeledress var et godt alternativ, sett bortifra at det ikke er så pyntet. Din samfunsavviker!
Mø schæl! Skrevet 13. mai 2009 #46 Skrevet 13. mai 2009 Selv tenker jeg å pakke meg selv inn naken i cellofan med sløyfe i nasjonalfargene rundt magepartiet.
FrøkenSprøken Skrevet 13. mai 2009 #47 Skrevet 13. mai 2009 Ja, den forstår jeg. Har forsåvidt det samme problemet selv. Har bunad fra Nord-Trøndelag;) Men da burde jeg vel hatt tennissokker og mokasiner også. I det minste en adidasgenser;)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 13. mai 2009 #48 Skrevet 13. mai 2009 Selv bruker jeg det som trengs ved siden av bunaden, f.eks solbriller eller regnjakke. Det er lov å følge utviklingen og bunaden er et klesplagg, ikke et religiøst symbol. Det var og er et bruksplagg.
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 13. mai 2009 #49 Skrevet 13. mai 2009 Hva med meg da, som er fødeklar og tenkte å dra på meg en presenning pynta med små flagg? Bunaden kan jeg ihvertfall ikke ta på, for den krympet i skapet...=P Jeg er en skam for husfliden!
~sjiraff~ Skrevet 13. mai 2009 #50 Skrevet 13. mai 2009 Hehe... sist jeg var på middag hos noen venner av oss pelte jeg av disse klsitremerkene på glass og tallerkenen.. De hadde med vilje latt de sitte igjen tror jeg. Er ikke blitt invitert igjen.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå