Gå til innhold

Dagens belæring:) Med tanke på 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tatt vekk den påsydde, etiketten nederst på armen på mannens dress? Den skal vekk selv om det står aldri så mye "boss" der. Man skal fremdeles ikke bruke tennissokker til dress. Har han svarte? Og kjøpt nye strømper til dere selv? (de fra forrige fest tar seg ikke like fint ut i dagslys)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt tips - støtter den!

Og en til; Den mest utringa, sexy kjolen (som du også kjøpte til forrige fest) kan godt bli hengende i skapet 17. mai. Det er ikke en dag for å vise hele puppestellet.

Skrevet

hehehe...

her er noen flere:

* Til bunad bruker man bunadsko- andre sko er for andre dager!

* Sjekk om kragen din skal være opp eller ned!

* Bunadsølja skal som regel sitte i skjorta - ikke i stakken!

* Skjorta skal strykes ordentlig!

Forøvrig toner man ned sminkingen litt - det ekke lørdag kveld lissom:o)

Ha en fin 17. mai

Skrevet

"Det ække det at jeg sjekker asså" Men noen ganger, og da helst på 17. mai er det greit å slippe å se kebabrestene fra forrige fest ligge igjen på dressen. Og strømper med "striper" lagd av uttrekte tråder syns faktisk godt i tidlig morgensol.

Skrevet

Hvor bunadssøljene skal være er vel temmelg avhengig av hvilken bunad du har.

Men for all del, ikke tre en Bergansjakke over bunaden...

Skrevet

Kan jeg bare si at den regelen som gjelder for påsydde etiketter på dress også gjelder for "klistremerker" på dyre (og billige) vinglass? De skal også av selv om det står Hadeland eller Kosta Boda eller hva man nå har ;o)

Skrevet

* Store solbriller med "gullstæsj" passer IKKE til bunaden - spesielt ikke når det er overskyet:)

* florlett sommerkjole med dyp utrigning og stilletthæler passer ikke når det 4 varmegrader.

Skrevet

Ser dere generelt mye på hva andre har på seg eller? Siden dere føler dere må formane andre i klesetikette?

Ikke bergans over bunad? Ingen fare, jeg bruker ikke bunaden min, men dersom det hadde regnet katter hadde jeg vært troende til å tre på meg regnjakka alà bergans lissom. Så ukul er jeg lissom.

Skrevet

Haha, dersom det er 4 grader passer det heller ikke gå i bare skjorta, så da kan jeg love dere at jeg kommer til å trekke bergansjakken over bunaden!!

Skrevet

Jeg ser hva andre har på seg. Og det tror jeg du gjør også. Du vil bare ikke innrømme det:P

Skrevet

Vet du, jeg gjør ikke det altså. Med mindre det kommer ei hootchie-mama forbi. Jeg er så lite klesbevisst at det hender jeg får kjenn.

Skrevet

Nei - det gjør man ikke! Er det kaldt har man ulltrøye ( en eller flere ) under skjorta. Med eller uten cape.

Skrevet

Jo, det gjør jeg.

Jobber dere for husfliden hele gjengen, eller?

Skrevet

17 mai sløyfe hører IKKE hjemme på en bunad! Irriterer meg grønn hver gang jeg ser det! hehe En bunad skal ikke stæsjes opp verken med glammy solbriller, store hårpynter, smykker eller fargrike 17 mai sløyfer!

Skrevet

Nei, jeg jobber ikke i husfliden men skal man først ha bunad skal den brukes ordentlig. Kunsthåndverk skal behandles og brukes på riktig måte:o)

Skrevet

Come on! Den kan da bæres med promp og prakt for det.

Hva med paraply? Blir det i tilfelle sett på som et hjemlpemiddel?

:-P

Skrevet

Litt tastatourettes der: hjelpemiddel

Skrevet

Folk får vel kle seg som de vil på 17 mai, så lenge det er rent og pent synes jeg. Det eneste jeg reagerer på er når folk drikker og røyker når de har på seg bunad...Aner ikke hvorfor, men jeg synes ikke det tar seg ut.

Og dessuten har jeg sett enkelte musekorte skjørt med solbrune strømpebukser til...ikke pent.

Skrevet

Man kan ha paraply men da en helt nøytral, svart en. Bunadparaply er djevelens verk!

Skrevet

Man må SELVSAGT ha bunadsparaply fra det aktuelle geografiske området bunaden er hjemmehørende i :P

Skrevet

Tør ikke gå ut på 17 mai jeg nå, etter å ha lest den tråden her.. ;)

Skrevet

En med bunadtradisjonene inntakt bruker IKKE bunadparaply:o)

Skrevet

Lurer på om det hadde vært butikk for det. Kanskje jeg nettopp gjorde et oppdagende. Bunadsparaply. Stikker innom husfliden for å høre om de ikke er enig. Er det begravelse bare snur vi paraplyen opp ned.

Skrevet

17 mai bånd i hestehalen eller i flettene passer ikke til voksne damer, men er søtt på 3 åringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...