marinas skatt Skrevet 12. mai 2009 #27 Skrevet 12. mai 2009 Huff det høres ikke bra ut , håper de kan operere deg da, så du blir kvitt hodepinen. ( Både min søster og min datter har nevrogent tap.) Lykke til med operasjonen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #28 Skrevet 12. mai 2009 Åja, okei De er nok like flinke der, som det jeg har opplevd av Møller i Tr.heim. Du får sjekke om det fins tilbud som sommerskoleuker og lign da, når barnet fitt begynner å gå på skole Jeg hadde iallefall et godt utbytte av å være sammen med folk i ny og ne som visste hva det ville si å høre dårlig. Jeg syns miljøet var helt annerledes sammen med tunghørte, enn med kun hørende. Sørg også for å få god tilretteligging når det gjelder bhg og skole. Med teleslynge og lign. Mamma måtte kjempe for oss, da vi bodde i Åfjord - som var to timer unna Tr.heim. Vi hadde Møller med på laget, men allikevel så fikk ikke jeg hjelp før jeg kom i 10.klasse. Pga bytte av lærere så fikk jeg undervisning i de fagene jeg kunne minst (matte og engelsk). Privattimer, en time i hver av fagene. Jeg hadde fra 1-9 kl kun en 2`er i karakter. Etter jeg fikk ordentlig og tilrettelagt undervisning (med hjelp av notater fra lærerne, så jeg slapp å skrive ned alt fra tavla I TILLEGG til å høre hva som ble sagt) så fikk jeg en 5`er standpunkt i selve faget og en 4`+ på muntlig eksamen i matte. I Engelsk fikk jeg 5 i skriftlig. Når jeg flytta til Drammen hadde jeg i samtlige fag 5`ere og 6`ere. Bare pga tilrettelegging.. Bare sier hvordan jeg har opplevd å bli behandlet, men det betyr ikke at du vil få den samme behandlingen når det gjelder din sønn. )
sebastian08 thea05 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #29 Skrevet 12. mai 2009 kjempe bra blogg om høreapparatene leser mere i morgen nå er det leggetid her i gården send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe eller har noe og dele lettere det enn og lete etter innlegget ps fikk du med deg jeg bodde i sandnes ( rogaland)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #30 Skrevet 12. mai 2009 Takk for det De er usikre på hva de skal gjøre, siden jeg kan stå i fare for å bli døv også - så det har trukket i 4år nå. :/ Men, en dag håper jeg at jeg kan se lys i tunnelen! Har du hørselstap da? Vi har arvelige hørselstap i familien, virker jo som om dere har det også, når søsteren din og datteren din har det..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #31 Skrevet 12. mai 2009 Ja, jeg skrev lenger opp der! ;o) hehe
sebastian08 thea05 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #32 Skrevet 12. mai 2009 ps burde vel ikke prate med vålerenga fans når viking skal ta gullet i år ler
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #33 Skrevet 12. mai 2009 Haha, jeg unner heller dere gullet enn RBK:o) Og, jeg vet også at om ikke Prosjekt Martin er over snart, kommer ikke VIF til å få en plassering over topp 6. Jeg håper, men jeg er realistisk og ser heller gullet gå til noen som fortjener det og som faktisk KAN spille ball bedre enn det Enga gjør for tiden (nå snakker vi om forsvaret.. ) ;o)
sebastian08 thea05 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #34 Skrevet 12. mai 2009 måtte det beste laget vinne er altid lov og håpe
marinas skatt Skrevet 12. mai 2009 #35 Skrevet 12. mai 2009 Huff , har du gått i uvisshet om hva de skal gjøre i 4 år ! Det høres ikke særlig ok ut , men de blir jo flinkere hele tiden , så vi får håpe de finner en løsning for deg uten at du skal bli helt døv. Jeg har normal hørsel , men min sønn har begynt og vise tegn til variabel hørsel , uten at de vet grunnen.. Han kan høre normalt ene uka og ha betydelig nedsatt hørsel den neste... De lurte først på om han kunne ha regresivt nevrogent tap , men da ville det ikke ha variert. De har ikke funnet noen tegn på at det er arvelig hørselstap , men det kan jo selvfølgelig ikke utelukkes....
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #36 Skrevet 12. mai 2009 Ja, får krysse fingrene og håpe ) I familien vår har min mor det og hennes familie det. Omtrent alle i hennes familie har det, Min far og hans side av familien hører supert.. Vi er fire søsken, og tre av oss bruker høreapp - han fjerde fikk en operasjon som 8åring og har siden den tid hatt en normal hørsel. Der foretok de en operasjon og fjernet polypper som hadde vokst inn mot hjernen, lagde en ny ambolt og hammer. For hans del ble det vellykket, men jeg har større skader enn det han hadde, selv om vi har samme typen hørselstap. Han har sluppet hull på trommehinner og lign da, som jeg har omtrent hele tiden. Nå ser de ikke engang inn til trommehinnen, da øregangen er omtrent vokst igjen. Heldigvis ser det ut som om at barna som er kommet inn i familien ikke har fått noe hørselstap enda! Jeg har en sønn, søstra mi har tre barn og den andre søstra mi har snart to barn. Babyen som kommer vet vi jo ikke noe om enda, men vi håper jo at hørselstapet har blitt overkjørt av sterkere gener Har sønnen din sprukket trommehinne eller polypper da? Er virkelig kjedelig å høre om at andre har hørselstap som de ikke vet så mye om, især siden jeg har gått hele livet uten å ha fått ordning på noe enda. Det tapper jo mange for krefter å gå og kjempe med sykehus og skoler opp gjennom for barna sine (som mamma og pappa har gjort), og nå må jeg selv ta opp kampen for å komme meg videre gjennom operasjoner og lign. Lykke til med sønnen din også da! Får håpe at det ikke er noe alvorlig, og at de finner en diagnose og behandling deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå