Gå til innhold

Overvektige personer inspirerer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva om ræva mi er brei som ei låvedør??? Hva i all verden gjør det deg? Jeg er skikkelig feit og den er min feil, skal ikke prøve å skylde på noe annet enn at jeg spiser for mye og rører meg for lite. MEN, det er nå mitt problem og ikke ditt. Helt utrolig patetisk av deg og ta deg tid til å hetse folk fordi de er tjukke, hva er det med deg?

De fleste her inne har unger eller er på tur til å få. Håper dere som har så problemer med overvektige folk tenker dere godt om hva dere prater om hjemme ved middagsbordet. Det er nemlig der unger får de første holdningene sine og får de da servert disse tragiske meningene deres er det for dumt. Overvekt øker i dagens samfunn, det kan skje at dere sjøl eller ungene deres blir overvektige, tenk nå litt på det.

Hilsen irritert, oppgitt og vårbrun gris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0741.Denne kunne du spart deg for. Mobbing på høyeste plan. Jeg har ennå ikke svart på denne tråden og synes det er utrolig hva dere kan skrive til hverandre. Men denne siste her synes jeg var langt over grensen. Og JA det er like ille når noen sier at det å være tykk er stygt osv. MEN noen overvektige har valgt det selv, ansikt og kroppsproposjoner kan man ikke velge.

Hilsen jente som har gått ned mange kilo

Skrevet

Hvorfor var det siste svaret her styggere enn de andre?

Synes de fleste svarene her var ganske stygge, men ser ikke at det siste var noe verre?

Hvorfor skal det være noe galt i at en har en svak personlighet? En her som skrev noe om det. Alle har sine svakheter!

Ei heller har alle like interesser! Noen er sykelig opptatt av å spise sunt og trene, og syns detter er kjempemorro. Bra for dem!

Andre igjen synes dette er mindre morsomt og velger heller kos og andre fritidsaktiviteter famfor trening. Men hva vet du om hvem som er lykkeligst? Jeg for eksempel har ikke råd til å drive med alt jeg kunne tenke meg. Men jeg synes lesing og skyting er mye morsommere enn fysisk trening, derfor prioriterer jeg det jeg syns er morsomt og som gir meg glede. Det gir meg mye mer enn trening.

Jeg har vært både slank og overvektig. Jeg følte meg ikke vel da jeg var overvektig, men det var ikke fordi kroppen min var stygg. Det var pga det enorme presset om å være slank. Skulle tro det var det viktigste her i livet...

Men når det er sagt, jeg var ikke så mye lykkeligere da jeg var slank. Var mye ensom og deprimert. Og siden jeg ikke lengre kunne klage på vekta, fant jeg en hel masse andre feil på meg selv!

Så hvorfor ikke prøve å stresse litt ned med dette vektmaset?

Andres utseende er en dårlig inspirasjonskilde.

Andres verdier og personlighet er derimot en mye bedre inspirasjon!

Tenk over at deres holdninger lett smitter over på barna deres, selv om dere prøver å unngå det. En persons holdninger kommer fram gjennom mye mer enn bare konkrete ord!

Skrevet

En del overvektige har problemer psykisk, så om de "velger" selv å spise usunt/mye og trene lite, kan det ligge problemer bak som de ikke vet hvordan de skal takle. Mat/spising fyller ofte et tomrom, det finnes tom mennesker som har opplevd å bli seksuelt opphisset av å spise mat, fordi følelseslivet er forkvaklet. Mat=følelser for mange. Husk det dere som sier at man "velger" å bli tykk. Ingen vil vel egentlig være tykke. Noen har også lavere forbrenning enn andre.

Skrevet

Heller feit, enn 2 i IQ/EQ, som HI tydligvis har...

Skrevet

Man finner inspirasjon i det meste, men stakkars de stygge da. Hva har de med saken å gjøre? Synes du de burde lagt seg under kniven før bryllupsdagen?

Jeg finner inspirasjon i denne tråden til å være et fremdeles godt menneske som ikke er overfladisk :) Givende!

Skrevet

Jeg ville nok mer vært stygg enn feit. Dessuten ser det virkelig ikke ut som om mange feite kan gjøre noe med det. Da hadde de nok gjort det. Nei, bedre med slanke stygge med selvrespekt enn feite vrak uten kontroll på seg selv

Skrevet

Finnes det virkelig sånne mennesker som anonym 22:18 her?

Fy fader, du må være bra overfladisk og dum!

Så hvis man er "feit" som du sier, så har man ikke selvrespekt? Eller selvkontroll? Tror du har misforstått et par ting her unge frøken...

Skrevet

Ærlig talt jenter!!!!

Er ikke dere mødre og forbilder??

Hvordan kan dere snakke så nedlatende om andre??

Mister ALL respekt for dere!!

Skrevet

Jeg er like himmelfallen hver gang dette diskuteres. Til HI vil jeg vel si at det viktigste ikke er hva du mener om dem - dette er deres store dag, og det viktigste er at det blir en flott dag for dem - kanskje til og med en dag hvor de kan føle seg BRA. Hvorvidt du vil se slik ut eller ei er egentlig ikke relevant, de færreste 19-åringer tror de skal være overvektige som voksne.

Jeg forsøker alltid å finne gode egenskaper hos andre, og jeg ønsker stort sett å vektlegge de gode sidene til folk. Mennesker kommer i alle former og fasonger, de fleste har noe som sliter på dem - og det er ikke alle du kan se på utsiden hva som plager dem på innsiden.

Vet dere at ET lite smil kan redde dagen til fremmede mennesker på gata? Jeg tror vi alle burde smile mer til hverandre, finne det beste i hverandre og oppmuntre dette - istedenfor å rakke ned på andre. Når man gifter seg vil man gjerne føle seg fin - hvorfor kan du ikke bare være glad for dem? Det er flott å være fjong, i form, sunn og veltrent - men dersom man ikke evner å glede seg for andre, eller må rakke ned på andre for å føle seg bra selv, da er en veltrent kropp en mager trøst.

Skrevet

Signerer anonym 23:49!

Bra skrevet! :)

Skrevet

Jeg er faktisk enig i at overvektige personer inspirerer meg til å bli sunn og trene mer.. fordi jeg selv ikke ønsker å bli overvektig (har vært det før, og følte meg ikke komfortabel av flere grunner). Men nå skal det likevel sies at det er mange overvektige personer som jeg syns er aldeles nydelige!!! Og en stor brud kan være vel så vakker som en slank brud!!

Har ikke lest alle svarene her, så kan være jeg gjentar mye, men so be it...

Skrevet

Så det er ikke lov å si at man ikke vil bli som de overvektige man ser rundt om kring. Men det er helt ok å disse Rybak, Linni Maister, Lene Alexandra osv, osv, osv, osv osv. Blir helt kvalm jeg !!!!

Skrevet

Det er sikkert fordi det finnes veldig mange overvektige her inne og de tåler ikke å lese slike innlegg. The truth hurts!

Skrevet

Herlighet for noen idioter dere er!

Totalt blåst for sosial intelligens, empati og forståelse for mennesket!

Skrevet

Har vært både overvektig (ikke ekstremt) og innlagt for anorexia..Problemet i "begge leire" er at utseendet, og fokus på dette, overskygger sunn fornuft og et sundt og variert matinntak, sunn mengde trening/trim og fokus på å være frisk...

Alt dreier seg om klesstørrelser, mat, og utseende....Man glemmer helt å tenke på ting i livet som BETYR noe...På at man bør spise sundt for å føle seg vel, kroppen (særlig magen) skal fungere bra og man må trene for å ungå ledd og muskelsmerter grunnet inaktivitet,- og for å greie å henge meg i jobb og på fritid...

Når man greier å fokusere på at trening og sunn mat har positiv innvirkning på livskvalitet,- selv om utseende og vekt ikke blir som man håper på, så får man det mye bedre med seg selv og livet generellt...

Folk som sliter med vekt, den ene eller andre veien,- bør bare begynne å innføre et normalt kosthold, med ikke snop altfor ofte og trening flere gang i uka..Slutt med å gå på vekta og måle cm her og der,- men KJENNE hvor mye bedre man føler seg...FØLE hvor mye bedre pusten blir og sterkere kroppen blir generellt. Og deretter sette pris på det å være sunn, frisk og sterk fremfor at centimetrene er feil her og der, vekta ikke "perfekt" osv...Da får man det så myyye bedre med seg selv, de osm er overvektig vil sakte, men sikkert gå ned til en mer normal vekt (med de gleder denne bi-virkning medfører), de som er underernærte vil gå opp, få mer energi, få tilbake glød og livssgleden...

Selvsagt er det ikke så enkele i praksis som i teorien,- men det er rett og slett å slutte og bli så egositisk og overflatisk, og bry seg om andre verdier enn utseende og vekt.... Om alle hadde greid dette så hadde vi hatt en nasjon med noen tynne, noen midt i mellom og noen litt kraftigere (men ingen FEITE), men alle sammen sunn, frisk og rask (iallefall ikke lidd av livsstilsykdommer som vi gjør nå) og i godt humør og fornøyd med livet.....

Og ja, jeg er nå slank og veltrent,- men vil ha meg frabedt av "tykke" å bli kalt heldig av den grunn...Jeg trener og forsaker en del godsaker for å holde meg frisk, stabil vekt kommer som en FØLGE av dette, og jeg jobber med livsstilen daglig,- uten at jeg føer at jeg "ofrer"noe.... Men jeg VET at om jeg setter meg på ræva,spiser det jeg har lyst på NÅR jeg har lyst så blir jeg blant de"fete" jeg også.....Derfor blir nok mange tynne irritert/sint på feite folk også..De klager og syter og påberober seg "rett til det";- fordi de ikke kan noe for overvekta....Vi som er tynne har ingen rett til å kritisere, fordi vi bare "er sånn";- uten at de tenker på at vi faktsik JOBBER for å se ut som vi er og ha den helsa vi har....FOrskjellen på tykke og tynne er som regel ikke vekta,- men livsstilen.....

OG apropos smerter så man ikke "kan" trene..mulig smertene kommer på grunn av overvekt??? Og det er jo dessuten bevist at smerter som regel ikke betyr at det er farlig og trene,- og så lenge det ikke er farlig bør man bare fortsette, mener jeg..Har selv trent med smerter, liten forkjølelse ol,- så lenge det ikke er FARLIG/SKADELIG å trene så gjør man det,- om man vil være sunn,- og på sikt frisk og smertefri..... Men små vondter er ofte en beleilig unnskyldning for ikke å trene....I stedet for å ta det som en utfordring å lete seg frem til en trenignsform man KAN utføre.....

Ble langt dette,- men jeg blir bare så irritert noen gang...Merkelig at så mange har sykdom som gjør en overvektig eller vondter osm gjør det "farlig" å trene....Også spiser de så lite alle som er tykke..LAvt stoffskifte kan bare forklare, var det mellom 3-7 kilo, overvekt..SÅ heller ikke noe unnskyldning i seg selv.....

Skrevet

Jeg blir ikke sjokkert lenger over hva enkelte klarer å lire ut av seg:-) (kommentar til noen lenger opp her som lurte på om det virkelig fantes slike mennesker med merkelige holdninger til de som er overvektige).

Til siste innlegg her vil jeg si at når man er syk skal man holde seg i ro (ved forkjølelse feks), fordi kroppen da trenger hvile og restitusjon. Man bruker dessuten lengre tid på å bli frisk om man ikke lytter til kroppens behov. Men FARLIG er det vel sjelden å trene. I forhold til smerter i feks ben, ankler, knær etc, gjelder det å tilpasse treningsformen, feks å sykle og svømme istedet for å jogge for å minske belastningen.

Skrevet

Når man er litt forkjølet så har det ingenting å si om man trener,- men man bør ikke presse seg særlig mye,- men man kan fortsatt trene...jeg opplever ofte lettelse på tett nese og et "klarere" hode om jeg tar ei lett treningsøkt nårjeg har begynnende/lett forkjølelse....Om jeg merker at jeg blir slappere underveis i økta, at jeg begynner å føle meg litt MER uvel,- så avslutter jeg, naturligvis,- lytter til kroppen heter det.....Og ved feber er det selvsagt treningsstopp.

Hvis man "skulker" ei økt pga tett nese, så er det så lett å skulke hvis man KANSKJE kjenner litt vondt i halsen, KANSKJE føler man begynner å bli LITT snørrete osv osv...Og plutselig går det ikke ei enda uke uten at ei økt eller alle ikke er gjennomført pga et eller annet..:o) DERFOR tror jeg det er viktig og PRØVE å trene lett om man tror man brygge rpå noe,- også ta det derifra..Går det greit, så fortsetter man gjerne, det er verst å begynne likson,- og kjenner man at man virklig sliter med noe,- så stoppe rman.....

Skrevet

Vel, må bare kommentere dette med trening og litt forkjølet...ikke så farlig. Trodde jeg også, men jeg trente med litt vondt i halsen og endte opp med lungebetennelse og 4 ukers sykmelding...Så ta det med ro når kroppen er litt pjusk, er mitt råd;) Gå heller en tur om du absolutt må røre på deg når baseluskene har flyttet inn for en liten stund.

Skrevet

Jeg er overvektig pga. sykdom. Jeg trener og spiser sunt. Det er utrolig sårende å høre at du synes jeg er stygg fordi jeg har endel ekstra kilo , spesielt rundt magen. Jeg ble syk da jeg var 22, og har slitt med det i 8 år.

Jeg tør å vise meg blant folk og lever et noen lunde normalt liv. Men folk som deg gjør at jeg heller vil gjemme meg inne hele dagen enn å leve et normalt, sunt liv.

Det er så mange der ute som tror at overvekt er synonymt med latskap og lav intelligens. Det er faktisk ikke slik. Vi er helt normale mennesker som lar oss såre av slike kommentarer som dette.

Skrevet

Flott svar anonym 14.18- helt i min meining og oppfatning av ting!!

Skrevet

Det er helt utrolig hva man kan mobbe andre mennesker for....

Jeg er forsåvidt enig i både det ene og andre synspunktet, uten at jeg vil gå til det skrittet å si at tykke mennesker er fæle/stygge eller at tynne mennesker også kan være stygge... Såkallt stygghet kommer av oppførsel, ikke hvordan fett eller nese er plassert på kroppen til hver enkelt.

Jeg har en tante som er ganske overvektig, og jeg synes det er synd pga hun er mye syk (belastningsskader både her og der) og fordi det er begrenset hva hun faktisk kan være med på. Og hun spise myyye usunn mat, i tillegg til sunn vanlig mat, så det er helt og holdent hennes egen feil.

Og dere som blir fornærmet av at noen ser ned på dere for at dere veier for mye, hev dere over det, dere tenker sikkert nedsettende tanker innimellom om andre dere også.

Selv er jeg ca 10 kg overvektig, uten at jeg ser på det som noe problem, men skal innrømme at tanta mi er til inspirasjon for meg når jeg tenker at jeg vil ikke havne der hun er. Hun har blitt sånn sakte med sikkert over mange år. Så jeg har tatt mine grep for å ikke bli mer overvektig enn jeg er nå. Både av utseende og helsemessige årsaker.

Og hva man tenker er noe helt annet enn å si det høyt. Tviler vel på at HI sitter ved middagsbordet og snakker dritt om at overvektige mennesker er stygge mennesker til sine barn... I såfall bør hun vurdere hva slags holdninger hun overfører neste generasjon. Mobbing er det nok av, i alle samfunnslag.

Skrevet

he-he...dagens festlige innlegg...trives du i flæskbygda di da HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...