Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere kjøpe??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken vogn skal dere kjøpe???

Synes dette er såååå vanskelig. Noen som har noen å anbefale??? Vet ikke hvor jeg skal begynne i denne jungelen av vogner...

 

*Forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, anbefaler å ta en tur innom butikker som selger vogner...vi var helt blanke men etter å ha titte litt rundt etc så har vi bestemt oss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var selv forvirra av vognkjøp, og vogndebatter mange mente mye om alle slags type vogner. Samboeren min og jeg har kost oss og titta i mange butikker og fått mye hjelp av flotte ansatte (spes. Barnevognhuset Rudo)

Tilslutt sto valget mellom Emaljunge city cross, og simo kombi ultra.

mange synes simoen er veldig stor og tung, men vi kjøpte den til slutt.

Den er solid og stødig, og ikke minst veldig fin å se på!!:) Kjøpte den i beige. (7000,-)

Vi bor midt i oslo,og da er den vogna veldig alright. 4 store hjul, go plass under vogna, stor og fin softbag, og synes dessuten ikke at vogna er SÅ tung som alle skal ha det til.

 

Lykke til!!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj..er sååå enig i Barnevognhuset Rudo....der hadd de fantastiske folk,flinke til å fortelle og svarte villig vekk på alt man spurte om mellom himmel og jord.Vi også hadde valget mellom Simo og emmaljunga til slutt og hos oss blir det nok Emmaljunga...passer for oss.

Men anbefaler helt klart å dra innom Barnevognhuset Rudo,de er kjempeflinke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga eller simo. Jeg jobber på småbarnsavd. i barnehage og triller vogner hver dag,anbefaler ikke tre-hjuling! Synes de er helt forferdelige og det er alle mine kollegaer enige i,de er vinglette og usikre..

 

Jeg har selv bestillt Emmaljunga Smart Duo;)

 

Men hør med de på Rudo,de har peiling:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Simo Kombi:)Super god vogn og trille som kan brukes til barnet er 4 år.Også kan baggen tas ut og det er super kjekt syntes vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har arvet en Emmaljunga, sm skal brukes på tur og som fast sovevogn i barnehagen etterhvert. Men hovedvognen blir en ny Bugaboo, og jeg ELSKER den! For meg var det viktigste at vognen er enkel å bære alene, smal nok til alle kollektivtilbudene i Oslo (jeg bruker mest 12-trikken, som er den gamle, smale typen) og at sittedelen kan snus begge veier. Jeg prøvde mange vogner før jeg bestemte meg, og jeg tok med flere venninner med deres vogner og testet ut hvordan de egnet seg på trikken :) Med mine behov er Bugaboo den perfekte byvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del sto det mellom simo og emmaljunga, og endte opp med en emmaljunga city cross. Vi har ikke fått den ennå, var litt bestillingstid på den fargen vi ville ha. Liten og lett i forhold til simo var årsaken til valget vårt. Nå har jeg helt sluttet å se på vogner, for jeg ser jo at det er mange andre fine og praktiske også, men kan ikke begynne å tenke på det når jeg allerede har bestilt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi har Emmaljunga vogn fra forrige, og dette er vogn med utagbar bag i. Skikkelige breie gummi dekk, som tåler alle terenger. Er kjempe fornøyd med denne vogna!! Var så greit å ha bag i, da vi gikk mye på besøk da jenta vår var liten. Så sov ho der uansett hvor vi var. Er å anbefale!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Cameleon- har snakket med "erfarne" venninner som anbefaler denne på det varmeste. Hvorfor: lett, enkel å legge sammen, tar liten plass, stor bag, kan brukes til 4 år, testet på snøføret i 2009, moderne utseende, masse kjekke funksjoner :o) Men ganske dyr... og lav, så den er ikke så ok å bruke som "ligge ute og sove vogn". Tenkte å kjøpe en på Finn.no som jeg kan bruke til det. Lykke til i jakten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en Simo Kombi. Ville ha en Simo pga at den er impregnert. Må jo selvsagt bruke regntrekk om det virkelig regner, men er det bare litt regn, holder den i massevis. Har også god vindskjerming. Og stor liggebag. Ulempen er vel vekta, men det venner man seg fort til. Simo-vognene har godt plass under også. Var vanskelig å bestemme seg, så skjønner godt din frustrasjon. Men nå er valget tatt, og jeg gleder meg til baby kommer og jeg kan ta den i bruk. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Sats på bæresele,mei tai siste del elastiskbæresjalførste periode

et mye enklere og praktisk alternativ,

evt en brukt vogn som sove i barnehagevogn,

merke spiller ingenrolle,

selv om jeg har funnet ut at emaljunga har enkelte detaljer som er mere praktiske en simo designet,

som kurven under vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kurv under simo vognen også.Man kan til og med velge hvordan man vil ha;)

Vi hadde ikke klart oss uten vogn....Så ingen ting annet hadde vært noe alternativ en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga edge duo.... Har fått anbefalt denne!!! Har stor og romslig bag med plass til tjukk vinterpose her oppe i det kalde nord... Bra på vinterføre og i ulendt terregng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har valgt en som ikke er så vanlig her på østlandet men veldig fin syntes nå jeg- en av de største på markedet.. basson roma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er av det slaget at jeg ikke sjønner hva alle skal med kombivogner etter.. Om noen har en god forklaring så tar jeg gjerne imot den!!

Her blir det simo DUO..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt simo duo. Vi har hund, så vi så etter en stabil vogn med fire hjul i tilfelle det blir mye draing. Også bor vi slik at vesla kan ligge i vogn på terassen og ta seg en liten lur i frisk luft, så da ville vi ha en bag som var stor og kunne vare vinteren ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban jungle mountain buggi, uten tvil!!

Uvurderlig å velge noe annet! Fantastisk god og praktisk!

En drøm å trille, da hjulet foran kan dreie i alle retninger. Genial vogn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte vogn på bruktbutikken. gammel men stødig, fikk den rensa, kjøpte ny madrass, men regntrekk og myggnetting kom alt på 1500 kr... lillegullet vet vel ikke forskjell... ser helt ny ut, og funker som den skal. må alt være nytt å dyrt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Emmaljunga City Cross, men quadrolift. Var dessverre så korttenkt at vi reiste på ferie til Sverige med vognkjøp i bakhodet uten å ha bestilt på forhånd. Derfor fikk vi ikke fargen vi ville ha, men den er jo svart så det går jo bare bra=)

 

Nå har jeg ikke trillet den med barn i, så kan ikke si så mye om den. Men da jeg fikk forrige barn så tenkte jeg at neste gang skal jeg ha en lettere vogn. Når en tenker seg om så bruker en Baggen bare i ca 6 måneder, mens resten av vogn perioden (2,5 år!)bruker en den som sportsvogn eller kjøper en ny trille. Med City Cross slipper en å kjøpe en ny liten trille fordi vognen er så lett i utgangspunktet. Da sparer en jo i tillegg litt penger=) Dessuten har den blitt best i test av TV2 hjelper deg! Kostet ca 6000 NOK med quadrolift, uten ca 4600 NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Phil l& Teds. Brukte den til førstemann, og nå kan begge bruke den samtidig!! Super praktisk vogn som ikke er bred, og som kan brukes som søskenvogn om man har to tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en TFK Twist jogger ett eller annet. Flere jeg kjenner har anbefalt den. Dessuten synes jeg den ser ganske fin ut. Betyr jo litt det og, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...