Gå til innhold

Ting man ikke trenger til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempe avhengig av min bæresele fra Babybjörn.

Den er kjempe god å ha når lille mann skriker og eneste som hjelper er å gå rundt å bære på han, da har jeg armene i fri. Det er ihvertfall godt å ha når du ikke har noen andre som kan ta over bæringen for deg. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mer er det vi ikke trenger?

Var en tur på IKEA idag og ble overrasket over hvor billige barnesengene der var i forhold til de på Barnas hus og Babyshop. Hvorfor så stor forskjell?

Skrevet

Og, jeg tror lekegrind og hoppehuske og slikt er veldig smart dersom man er mye alene med barnet. :-)

Skrevet

Fordi Barnas Hus og Babyshop tar seg overbetalt fordi folk som får barn naturlig nok ikke har noen særlig erfaring i å shoppe babyutstyr og dermed ikke reagerer på de høye prisene.

Skrevet

Hoppehuske er i likhet med baby bjørn ikke så bra for ryggen til barnet. Det finnes en verden av ergonomisk bæretøy der ute.

Har lekegrind av den typen som kan brukes i trapp og som lekehus. Vil nok bruke den en del, niese og nevø ha begg brukt det og de elsket å ha sitt eget lille rede uten forstyrrelser.

Skrevet

Jeg trur at det kommer veldig ann på hvordan vi bor.(Hus, leilighet.Blokk, eller andre ting) som avgjør hva vi trenger..Syns det er greit å kjøpe ting etterhvert, etter ungen har kommet, for å se om vi savner det, og kunne hatt bruk for det..rett og slett.. Det er nok mange førstegangs gravide som lar seg lure av "gode" tilbud etc.. Jeg personlig vil se ann hva jeg kommer til å trenge etterhvert ..Og ikke høre på hva alle de andre evt syns jeg burde ha, forde at de trengte det

Skrevet

Bleiebøtte: Har brukt den hele tiden til min 2-åring. Tømmer den ganske ofte, så den lukter ikke masse. Men Angelcare sin er MYE bedre enn Sangeniq sin.

Badestol: Har klart meg fint uten.

Våtservietter: Kan være greit å ha med på tur. Ellers foretrekker vi Mesoft som vi bløter i vann. Mye billigere og bedre for babyen!

Gåstol og hoppehuske har vi aldri vurdert engang.

Uro med lyd og lys: Da gutten vår var baby kunne han ligge på soverommet å se på lyset som gikk i taket. Dette fikk han til å roe seg helt til han sovnet. Savnet fjernkontroll-måtte opp hvert 10. min for å skru den på da han gren med en gang det ble helt mørkt! =)

Vugge: Praktisk å ha i stua med hund. Brukte den jeg hadde da jeg var baby.

Bæremeis: Fått låne av en venninne. Brukt kjempemasse da vi går tur med hunden i skog og mark. På den måten kan samboer ta hund og unge på tur mens jeg kan få kvile nå i svangerskapet!

Lekegrind: Veldig greit med hund. Kommer ikke til å bruke vogge i stua nå når mini kommer, men kommer til å ha en kurv oppi grinda slik ikke toåringen kommer opp.

Sovepose: Han ålte seg opp til han slutt lå som en klump i sengekanten. Sovepose ble redningen vår for hele netter.

Stelleprodukter i mengder: Olje, sinksalve og inotyol gjør nytten!

Tallerken med sugekopp: Hmm... har aldri tenkt på det!

Badebøtte: Bruker badebaljen vi, fungerer helt fint!

Ammepute: Vanlig pute fungerte greit.

Skrevet

Ammepute hadde vi ikke klart oss uten. Den er meget velbrukt og var klart verdt pengene.

Tummy-tub kunne vi selvsagt klart oss uten, men kolikkjenta vår elsket den og hatet badebalja, så kan ikke akkurat si at vi angrer på det kjøpet heller.

Resten på lista har vi klart oss fint uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...