Gå til innhold

Ting man ikke trenger til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article458379.ece

Jeg synes at flere av tingene er nyttige:

Bleiebøtte: Uunnværlig!!! Kaster bærsjen i do, så bøtta stinker overhodet ikke selv om den står på varmekabler. Brukt emd stor nytte til begge ungene.

Badestol: Uunværlig! Begge ungene har elsket badestolen.

Våtservietter: Ja! Må ha!

Gåstol og hoppehuske er vel mer skadelig enn nyttig?

Uro med lyd: Sikkert ikke strengt nødvendig, men litt morsomt, da?

Vugge: Mest til pynt

Bæremeis: Blir ikke særlig mye brukt, nei...

Lekegrind: Nyttig en liten periode.

Sovepose: ???

Stelleprodukter i mengder: Et par salver og litt olje klarer seg.

Tallerken med sugekopp: Mine unger har faktisk ikke kastet fatet i gulvet, så jeg har ikke behøvd å anskaffe noe slik. Men sikkert nyttig for noen.

Badebøtte: Har aldri prøvd, er ikke en balje helt OK da?

Ammepute: Bare tull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badestol, bleiebøtte, våtservietter og vognpose er fullstendig unødvendige ting.

At noe er unødvendig betyr ikke at noen vil finne det praktisk.

Skrevet

Jeg har tre barn og har aldri brukt:

ammepute

badebøtte

lekegrind

tallerken med sugekopp har jeg aldri sett engang

babybjørn har jeg brukt ca 10 på tre barn

bæremeis ca 4 ganger

Skrevet

bleiebøtte greit men jeg brusker den ikke så mye

ammepute lurt men jeg har klart meg uten..

badebøtte kjempe flott!

lekegrind unødvendig men sikkert kjempe lurt

tallerken med sugekopp har jeg ikke

babybjørn / bæresjal kunne jeg ikke tenke meg å være foruten --

bæremeis.. ikke kjøpt og ikke behov..

men en ting som jeg har fått som er kjempe undøvendig er sånn "kafestol" et trekk som gjør at barnet kan sitte på vanlig stol. jeg fikk men har ikke brukt

Skrevet

Mange ting er nok unødvendige, men gud så glad jeg var for å ha ammepute til min premature refluxbaby. Å amme ham uten pute var tortur både for ham og meg. Min pute kjennes ganske forskjellig ut fra andre jeg har sett..

Skrevet

men våtservetter må ha må ha -- :) jeg har klart meg uten voksipose i hele vinter men savnet det. hadde annen type pose men synes voksiposene er så samrte.

Skrevet

Kunne ikke klart meg uten ammeputen, jeg da.

Har bare brukt våtservietter til turbruk.

Lekegrinden brukte jeg masse til første.

Sovepose ble brukt daglig hos dagmamma, da han sov ute.

Skrevet

bleiebøtte- haha kjøpte et bossspann med lokk til et par tiere, funker supert... er jo bare å gå ut med bosse etterhvert...

er helt enige med listen, er bare tull mye av det!

adder på noen og jeg:)

genser med hette. uansett hvor søte de er er de veldig upraktiske!

baby gym- dyrt og egentlig ikke et must. har de det ikke vil de aktivisere seg med andre ting, vil nok ikke bli et savn, selv om jeg ser at foreldre kan finne det praktisk.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

har aldri forstått greia med vippestol jeg da.. anyone?

Skrevet

Bleiebøtte: Totalt unødvendig her i huset, siden at eg begynte med tøybleier etter ein måned. Den måneden dottera mi ikkje brukte tøybleier så kasta eg det i matsøpla og gjekk ut med søpla daglig, synest berre tanken er ekkel.

BabyBjørn: Blei brukt ein halv gong, så kjøpte eg meg eit sjal.

Sånn badetingtang som ungen skal ligge i når ein bader: Totalt unødvendig, kva er vitsen? Er det verkeleg så vanskeleg å halde ungen? Eg synest iallefall det var mykje lettere å halde ho.

Babygym: blei aldri kjøpt, men eg kjøpte ein sånn uro som ho hadde over lekegrinda. Blei ikkje mykje brukt heller, synest ikkje det er bra stimuli.

Gåstol blei heller aldri kjøpt, eg såg ikkje vitsen.

Skrevet

Bleiebøtte- fikk en gratis, men hadde ikke kjøpt den.

Badebøtte- kjøpte til første for hun hatet å bade, men den likte hun i allefall ikke. 299 kr rett ut vinduet.

Bæremeis- Har aldri følt behov for

Badestol- har ikke følt behov for

Gåstår- skadelig for ungene og kommer ikke inn hos oss

Uro med lyd- har ikke følt behov for

Våtservietter- veldig kjekke(de fra coop uten skadelige stoffer)

Lekegring- Ikke hatt behov for

Sovepose- kommer aldri til å bruke

Vugge- ikke hatt behov for

Stelleprodukter i mnegder- har holdt med en pakke potetmel og litt annet

Hoppehuske- skadelig for ungene og kommer ikke inn hos oss

Talerken med sugekopp- Det hadde kanskje vært noe alt for mye mat på gulvet her.

Ammepute- trengte ikke til første men utrolig bra til nr.2

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å amme i de tre første månedene uten ammepute, for da hadde jeg intense smerter hver gang, og ammeputen ga meg i hvert fall muligheten til å senke skuldrene (bokstavelig talt), så jeg slapp å gå med stramme muskler i tillegg.

Skrevet

For MEG har noen av tingene vært NØDVENDIGE!

HI

Skrevet

Bleier i matsøpla??? Urk!

Skrevet

Jepp, for i denne byen skal det visstnok leveres i matsøpla. Forstå det den som kan. Eg synest det er dritekkelt.

Skrevet

bleiebøtte-slutta å bruke

badestol-hva er det?

våtservietter-såre stumper!

gåstol/hoppehuske- fysjameg

uro med lyd-tja hvis vi får den i gave kanskje

vugge-veldig praktisk dagseng i stua, men egentlig tull

lekegrind-nødvendig!

sovepose-nødvendig!

stelleprodukter-zink,a-creme og babysåpe

tallerken med sugekopp-høres festelig ut

badebøtte-helt fantastisk

ammepute-hadde jeg ikke overlevd uten! NØDVENDIG om en ammer 2 i hvertfall

Skrevet

De sammenligner ting som ikke er anbefalt for barnet fordi det er skadelig med ting som for noen kan være veldig praktiske og for andre helt unødvendige og ting som kan være nyttige, men på ingen måte nødvendige, så hele greia er jo egentlig bare teit.

Vugge feks, mini sov i vugga si hver natt til han var 5-6mnd. Selvfølgelig kunne vi klart oss uten og brukt sprinkelseng fra første natt, men det er jo mye koseligere å ha han i en liten vugge enn den store senga, som dessuten ikke ville hatt plass på vårt soverom.

Lekegrind hadde vi ikke og har heller ikke hatt noe behov for det, men jeg kan skjønne at de med enten to tette eller hund syns det er praktisk å ha så de slipper å sitte med babyen på fanget hele tiden.

Ammepute hadde jeg heller ikke, men jeg burde hatt en med flere trekk, for jeg klarte ikke å amme uten å ha mini liggende på en pute i begynnelsen og han gulpet mye hver gang han hadde spist, så det ble mye vasking av trekkene til sofaputene selvom jeg prøvde å dekke til med store gulpekluter.

Men en ting jeg bare har syntes er latterlig teit er Tummy Tub! Betale flere hundre kroner for en vaskebøtte! Hvorfor ikke kjøpe en bøtte på rimi til 10kr i stedet for hvis man syns det er så fantastisk lurt å vaske babyen i en bøtte???

Skrevet

hehe...får slenge meg på og gi min mening om denne meget vitenskapelig funderte artikkelen...

Bleiebøtte: enig at det ikke er så nyttig med en "ekte" bleiebøtte. Vi bruker tøybleier på dagtid, jeg har kjøpt en super stor bøtte med lokk og legger inn wetbag. Det står på en liten krakk på badet pga varmekablene, og lukter ikke i det hele tatt.

Badebøtte: vurderte det ikke engang. Her burker vi streit badebalje.

Bæremeis: vi skal ikke ha, Mei tai og barnevogn får holde.

Badebrett/stol: jeg er skyldig, vi har en "hengekøye" som kom med baljen (FisherPrice). Den brukte vi 1 gang før vi fant ut at alle hadde det gøyere på vanlig vis.

Gåstol: forbudt der jeg kommer fra (Canada), med gode grunner.

Uro med lyd: var favoritt leketøy i mange uker, eneste måt vi klarte å få han til å sovne på dagtid. Helt nødvendig for vår del.

Våtservietter: brukes ikke hjemme, og helst ikke på tur, men har etterhvert funnet ut at avføringsbleier er enklere å skifte på babykino og fergekai når man har våtservietter på lur. ;) Ergo, nødvendig til en viss grad.

Lekegrind: Nødvendig for oss for å beskytte barn mot katt og omvendt. Brukes foreløpig som seng på dagtid.

Sovepose: NØDVENDIG!!!! det beste kjøpet vårt så langt. Trollet beveger seg masse i søvn, og med sovepose (uten seler! og uten dyne, selvsagt) kan han flytte på seg i sengen uten å miste dynen eller havne under den. Jeg finner han av og til med hodet der føttene var dagen før, det sier litt om hvor bevegelig han er.

Vugge: Unødvendig, i vårt tilfelle erstattet av Stokke seng og lekegrind.

Stelleprodukter i mengder: Vi bruker: badeolje, zinc krem ved behov, fuktighetskrem ved behov, rensemelk når vi er ute uten våtservietter. That's it.

Hoppehuske: ulovlig der jeg kommer fra.

Tallerken med sugekopp: vi er ikke kommet dit enda, men det virker unødvendig.

Ammepute: Nødvendig for min del, mye mer stabilt enn vanlige puter.

Men følgende kunne jeg levd UTEN:

lekematte - han er ikke interessert så langt.

ullbody - han fikk utslett av de.

baby bjørn - ikke mye brukt, men det er mannen sin og han har vært lite hjemme.

bamser - helt uinteressant p.t.

ammeinnlegg i ull - jeg får dårlig samvittighet for at jeg av og til bruker i papir (mer avfall!!!), men ull klør.

voksipose: jeg har, og det er koselig å ha, men neppe 100% nødvendig på Vestlandet tror jeg.

mvh,

Skrevet

Synes det er så merkelig at de sorterer søppel ulikt i de ulike byene! Her i byen skal bleier i restavfallet.

Skrevet

Ammeinnlegg i ull er de mest bortkasta pengene hos oss. De klødde, jeg syntes at de lukta vondt, og de lakk! Jeg kjøpte også noen i bomull jeg kunne spart meg for! De eneste som klarte å suge opp alt melka jeg lakk i begynnelsen var de i papir.

Ellers har vi brukt babybjørnen mye, og pappaen bærer i bæremeis nesten hver helg ute på tur :)

Uro fikk vi i gave, og den var det eneste som kunne roe ned tulla da hun var mindre.

Skrevet

Jeg tror du HI trenger å lære betydningen av ordet nødvendig.

Skrevet

Eneste der vi har der er Bæremeis. Den har blitt brukt flere ganger i uka i over to år..

Skrevet

gåstolen var uunværlig for oss med førstemann... Skikkelig dårlig mor jeg da!

Skrevet

Mitt barn har ikke kommet enda, men har allerede brukt ammeputen. God å ha mellom beina når jeg tar en lur.

Bleiebøtten tror jeg kan bli mye brukt. Kan ikke skjønne at det skal være noe enklere å måtte gå ut med baby på armen og kaste bleien for hver gang.

Skrevet

Bleiebøtte: Har vi hatt, og er kjempe fornøyd med den.

Badebøtte: Hadde ikke hørt om da vi fikk sønnen, badebaljen fra Ikea gjorde og gjør fortsatt en god jobb.

Bæremeis: Ikke hatt - og heller ikke hatt brukt for

Badebrett/Badestol: Ikke hatt, da de var små var det mye koseligere og holde dem i hendene når dem badet..

Gåstol: Fikk i gave, men ikke brukt da junior lært å gå såpass tidlig at å være i en slik var ikke noe kjekt syns han. Etter det fant jeg ut at det ikke var noe sunt for de små..

Uro med lyd: Ikke hatt, og heller ikke savnet.

Våtservietter: Hatt i bilen og på tur, eller er vann topp.

Lekegrind: Har vi hatt, og blitt brukt kjempe masse

Sovepose: Brukte en periode da ungen ikke ville annet enn å stå i sengen å le, eller snu seg til magen - men ikke kom tilbake til ryggen.

Vugge: Har hatt som soveplass på dagtid, hatt stående ved siden av sofaen i stua.

Stelleprodukter i mengder: Hadde en tube med inotyol for sår rompe, potetmel til sår rompe, litt olje og thats it..

Hoppehuske: Ikke hatt...

Tallerken med sugekopp: Viste ikke en gang at det var noe sånn...

Ammepute: Kjøpte det, blei lite brukt til det målet den ble kjøpt inn for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...