Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #26 Skrevet 11. mai 2009 Men anonym, dette er virkelige historier, som er for mange viktige å formidle. Mye skjules av helsevesnet. Blant annet det at de aller fleste får fremfall, og lekkeproblemer og andre problemer med underliv.. Ja lekkasje vil man kunne få med ks også om man ikke kniper, men lettere å bygge opp igjen musklaturen etter ks enn vaginal.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #27 Skrevet 11. mai 2009 Jeg setter stor pris på ærligheten og at ikke alt roses i skyene. Men det er liksom måten det blir sagt på. Selv om jeg kan tenke selv at dette bare er ord og en måte å beskrive noe på, så er det liksom ikke så artig å høre at man ble SPJÆRET opp og ENDETARMEN revnet og BÆSJEN spruta i flere år etterpå liksom. hehe. Selv om bæsj fasinerer meg på mange måter
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #28 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har også prøvd begge deler. Hadde egentlig positive opplevelser med begge deler. men var MYE friskere etterpå etter vaginal fødsel. Jeg var fort oppe å gikk etter KS også, men det var så mye mer smerter, vondt å gå, le, hoste og nyse. Måtte hele tiden passe på at jeg ikke brukte magemusklene, for det gjorde vondt. Men vil ikke si at jeg er negativ til KS, er det det beste for barnet så ville jeg valgt KS. Men hvem får velge det da?? Jeg valgte ikke KS det var sykehuset som valgte....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #29 Skrevet 11. mai 2009 De som har vært gjennom dette tåler i alle fall beskrivelsene. Hvordan ville du ha ordlagt deg (folkelig) for å beskrive totalruptur og de plagene det ofte medfører?
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. mai 2009 #30 Skrevet 11. mai 2009 Nå har jeg bare født en gang.. men jeg hadde treg frammgang. . vannet ble tatt. fikk epi og drypp.. men epi fungerte ikke... så etter en laaaaaaaaaaaaaang stund klarte ikke jeg mer, og sa jeg ville ha ks... de prøvde å snakke med vekk i fra det.. men det var det jeg ville ha.. da hadde jeg ligget i 2 døgn uten søvn.. og var utmattet.. jeg fikk ks... og har ikke hatt noen problemer i etterkant. heller ikke min lille:) på utreise samt.. sa kirugen som tok ks, at det hadde sansyligvis endt opp med ks uansett.. pga hode låg 180grader feil.. så hvis jeg kunne valgt igjen.. så hadde jeg nok tatt ks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå