Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Ser dere da ned på tastaturet, eller ser dere på skjermen? Jeg ser alltid ned på tastaturet, ellers bruker jeg så utrolig lang tid på å skrive. Lærte meg touch-metoden en gang for evigheter siden, men har glemt den igjen. Vet hvor alle bokstavene er, men må liksom se dem likevel. Dermed blir det nok til at det kommer en del tastefeil i innleggene mine da :-/ Jaja. Hva med dere?
Silja FullFres McQueen Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Det varierer. Når jeg begynner å skrive, så ser jeg på tastaturet. Men det er bare for å treffe de riktige tastene med en gang, for da vet jeg sånn ca hvor resten er.. ;P Gløtter ned på tastaturet av og til mens jeg skriver, men ser mest på skjermen. (En fordel med å sitte på dataen hver kveld.. ;P Man lærer seg hvor tastene er... ;P )
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hehe, jeg ser på tastaturet hver gang jeg skal begynne på en ny setning av en eller annen grunn... Spør ikke meg hvorfor
meg & to små vampyrer Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Det varierer litt her. Nå for eksempel så ser jeg ikke ned, bare skriver. Noen dager treffer jeg ingen taster, hehe:)
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Jeg skriver faktisk utrolig mye på maskin og vet godt hvor tastene er, men likevel så skriver jeg best når jeg ser på dem (gløtter opp av og til da!), aner ikke hvorfor ;-) Sikkert bare en vane. Når jeg ser ned på dem skriver jeg veldig fort, sånn at kolleagene og elevene mine reagerer fordi det går så fort, hehe... ("Skriver du faktisk så fort, eller bare trykker du fordi du tenker?" ble jeg spurt om en gang *ler*)
To trollunger + en spire Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Ser kun på tastaturet når jeg skal skrive tall eller andre tegn jeg ikke har helt kontroll på. Skriver touch og det går unna uten å se på tastaturet.
Silja FullFres McQueen Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Hehe. Er først det siste året jeg har lært meg til å se opp på skjermen når jeg skriver da.. Som du sier, det er nok en vane med å se ned på tastaturet.
lÅktiHaUDe Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Ser kun på skjermen.. eller kun?? hmm kanskje jeg ser på tastauret av og til hehe har aldri tenkt over det egentlig, er jo noen tegn og sånn jeg ikke husker da.. men bokstavene kan jeg jo med touch metoden..
Trønderbærta Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 ser mest på skjermen, men gløtter ned på tastaturet innimellom, så det varierer nok. skriver raskest med å se mest på skjermen, og blir minst skrivefeil da, men noen sniker seg med likevel da
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Ser på skjermen, har det ganske godt inne i fingrene etter å ha brukt pc i arbeid i endel år....
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 Jeg ser fint lite på tastaturet, igrunn. Om det er en "fremmed" pc, eller et vanlig tastatur (ikke laptop) må jeg se oftere. Blitt veldig vant til laptop og "flatt" tastatur nå....
Raych Skrevet 10. mai 2009 #13 Skrevet 10. mai 2009 Ser mest på skjermen. Gløtter litt ned på tastaturet innimellom. Jeg må se hva som kommer opp på skjermen slik at jeg kan se om det blir feil. Hvis jeg sitter og ser ned på tastaturet blir det mer feil enn om jeg ser på skjermen:)
erteposen + 4 Skrevet 10. mai 2009 #14 Skrevet 10. mai 2009 Kan ikke touch, men ser nesten aldri på tastaturet. Der er et par bokstaver som jeg bruker sjelden som trenger litt mer omtanke. Har masse taste og skrivefeil som jeg ikke gidder å rette opp her inne i alle fall. Har et annet språk jeg lettere formulerer meg på, men akkurat nå strever jeg litt med å lære meg å skrive nynorsk. Synes det er så flott og siden jeg alltid slapp unna det de oppholda vi hadde i Norge siden engelsk ble regnet som morsmål er det et mål å lære siden jeg er sykmeldt så lenge.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 10. mai 2009 #15 Skrevet 10. mai 2009 På skjermen... det lærte jeg etter å ha bodde i USA et år, med engelsk tastatur, stilt inn på norske tegn.. he he.. da funket det dårlig å se på tastaturet, for der stemte det overhodet ikke noen vei :-D
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #16 Skrevet 10. mai 2009 Å lære seg nynorsk er kjempevanskelig! Hadde bunnkarakter (stod så vidt) i nynorsk på vgs, var totalt umotivert og synes det var noe dritt at jeg måtte lære det, skulle jo aldri bruke det likevel... Joda, det skulle jeg! Jobber nå på en skole som har nynorsk som hovedmål og må skrive nynorsk der hele tiden. Slet skikkelig når jeg startet i høst og måtte stadig få kollegaer til å korrekturlese alt jeg skrev, men nå etter 9 mnd hvor jeg har blitt nødt til å skrive nynorsk omtrent hver dag, så går det faktisk mye, mye lettere! :-) Har veldig lite og sjeldent feil nå, og er begynt å få mer kontroll på setningsoppbygningene også, som jo er ulike på nynorsk. Du vil nok få god dreis på dette du også om du bare skriver det konsekvent hver dag over en lenger periode :-)
Vinden blåser Skrevet 10. mai 2009 #17 Skrevet 10. mai 2009 Jeg ser for det meste kun på skjermen ja Eller ut i rommet da, alt ettersom hva man skriver om... Av og til sitter jeg å ser på tastaturet,men ser aldri på bokstavene jeg skal trykke på,for da blir det kun krøll. Pleide å ha touch-metode-konkuranse med noen dataspill når vi vokste opp så fikk det inn med morsmelka (noen positive ting må det jo være med å ha hadd datamaskin før de fleste andre )
frøet76 Skrevet 10. mai 2009 #18 Skrevet 10. mai 2009 Bruker touch-metoden som jeg lærte i 7.klasse! Veldig glad for at jeg tok det valgfaget
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #20 Skrevet 10. mai 2009 Ser alltid på skjermen. Skriver automatisk riktig, og har hørt jeg skriver veldig fort på data også :-D
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #21 Skrevet 10. mai 2009 jeg ser på sjermen når jeg skriver på dib, når jeg gjør oppgaver så ser jeg stort sett ned i en bok når jeg skriver... hehe.. men det gjør det hele mye mer effektivt. det irriterende er at når jeg tar skrivertester på nett så kommer jeg ikke så bra ut, ikke fordi jeg ikke skriver fort nok, men fordi jeg ikke klarer å lese det man skal skrive på testen så fort.
Tøysetipp Skrevet 10. mai 2009 #22 Skrevet 10. mai 2009 Har ikke nubbesjans til og ikke se på tastaturet.
3b@rnsmor-30* Skrevet 10. mai 2009 #24 Skrevet 10. mai 2009 ser sjelden på tastaturet her.. aldri lært meg noe touch-metode.. bare chattet myyyyyyyyyyyyye... som gjør at jeg skriver fort og har ca peiling på hvor bokstavene er.
Tired mama Skrevet 10. mai 2009 #25 Skrevet 10. mai 2009 Jobben min består stort sett av skriving, så touch er noe jeg har "i blodet". Så jeg ser ikke ned på tastaturet, nei. Kan til og med titte til siden/bak meg og skrive. :-) Er en racer på dette, med andre ord! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå