Gå til innhold

Hmmm... Min mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er også sånn, og jeg synes det er litt søtt jeg! men jeg har fortvilet enkelte ganger på hennes vegne, for hun blir stresset og sliten av det! Etterhvert har det begynt å komme en del barnebarn, og herav to "ste-barnebarn" også- og da skal de også kjøpes likt for!! hun er SVÆRT opptatt av at alle skal få likt- og det er jeg jammen glad for. Desverre har min svigerinne vert lei seg og grått til meg, fordi hun har følt at min mor ikke har strekt seg "nok" for å gi likt til alle... huff, det er jammen ikke lett! Så jeg skjønner godt at bestemødre er redd for at ungene (og da gjerne de voksne ungene-foreldrene til barnebarna) skal føle de forskjellsbehandler.

hehe, min mor har "gitt litt opp" og enn så kjedelig det virker, så har hun lagt kortene på bordet, og gir nå konsekvent 500kr i gave til alle barnebarna på bursdager og på jul:P !! hehe- hun sier hun ikke får det til på noen annen måte- så får vi foreldrene kjøpe det barna ønsker/trenger for pengene:)))

hehe, men så, kjøpte min mor spontant et nintendo ds til mitt eldste barn (oææ-det var jo KJEMPE dyrt) lille jenta mi fikk et plastsmykke til 29kr i samme slengen) men, hun kjøpte dette spillet til eldste, fordi hun uken etterpå skulle på bestemortur til de andre barnebarna, og visste hun kom til å kjøpe "noe fint" til han eldste i det huset. Men de hadde en baby også, og hun fikk ikke en så dyr ting og det var da min svigerinne gråt og følte seg urettferdi behandlet av min mor... jeg fortalte at minste her i huset ikke hadde fått noe heller, og prøvde å "trøste" min svigerinne så godt jeg kunne....

huff, da syntes jeg synn i min mor, og min svigerinne som følte det sånn! man blir jo aldeles smågal av å hele tiden tenke slik- skjønner godt at mamma blir stresset over alle barnabarna som "må få"..

hun har ønsket å ta med største jenta vår til syden i flere år nå, men har ikke "turd" fordi, da må hun jo ta med de andre barnebarna til syden hver sin gang også! det eldste barnebarnet (som det er naturlig å sammenligne med eldste barnet mitt) drar ofte til syden, hans morfar har leilighet i spania og de drar mange ganger hvert år- mens jenta mi har aldri vert i syden pga jeg kan ikke fly (pga ørene mine) men likevel, tør ikke mamma å ta henne til syden fordi hun er så redd det skal oppfatttes som urettferdig- det er litt fortvilende! hun føler hun må reise i "hemmelighet" å det er jo dumt!

Jeg kommer til å spandere tur på min mor, eller evt betale for billetten til jenta mi selv da, men da blir det urettferdig fordi hun har brukt tid i ferien på jenta mi.... sukk

jammen ikke lett!!

synes oppriktig SYNN i min mor (og andre besteforeldre) som stresser og sliter seg ut på denne måten, jeg ville ALDRI insinuert på noen måte at det var urettferdig at min mor skulle brukt tid eller penger på mine tantebarn- både fordi det er kjempe koselig at tantebarna mine får tid sammen med mine foreldre, OG fordi mine foreldre hadde kost seg-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg men- skaff deg en hobby..

Ting kan aldri bli helt likt- uansett hvor mye man prøver desverre. Vær glad for at moren din vil spandere og glem de 3 årene du har gått glipp av.. Dette innlegget minnet meg litt om min søster, som maser om bidrag både fra den ene og den andre kanten- det være seg penger eller ting. Jeg blir rett og slett helt flau over hvordan hun karrer til seg, og har faktisk tatt det opp med min mor. IKKE fordi jeg vil ha det samme, men fordi jeg rett og slett syntes det er helt uhørt. Blir jo litt annerledes enn din situasjon, men uansett la nå dama holde på. Hun prøver så godt hun kan og mener nok ikke noe vondt :)

Skrevet

Hjelpe meg, for et styr! Mine svigerforeldre har fire barnebarn, mine to nevøer og mine sønner. Jeg aner IKKE de får 100% likt hele tiden, regner med det går sånn noenlunde opp i opp med tiden. Jeg fatter ikke at folk kan legge seg opp i sånt.

Skrevet

Jeg synes moren din gjør det rette, jeg.

Dette minner meg litt om lillebroren min da vi var små; jeg hadde nemlig fått en flaske brus FØR han ble født (vi har bilde av det, og han var manisk opptatt av det bildet av storesøster med brus), derfor mente han at han skulle få brus en gang uten at jeg skulle få! He he he....men han var 5 år da :-)

Skrevet

Jeg blir litt irritert på dere som sier at jeg skal "la henne holde på" "ikke klag" osv.. Leser dere ikke hva jeg skriver? Har aldeles ikke sagt noe til henne, så lenge HUN har det bra så er jeg fornøyd! Dette er bare TANKER fra min side som jeg skriver her inne, har og kommer aldri til å si noe til henne om dette.

Hadde det vært noe jeg skulle tatt opp hadde det vært alle de tusen hun hjalp til med før min nevø ble født (barnevogn, bilsete, saueskinnet til 1000,- vogga osv). Det skal sies at min bror tjener ganske bra, og vi har "bare" en grei økonimi uten rom for noe ekstra.

Bare så synd at hun stresser seg opp pga dette.. og føler meg litt tilsidesatt når hun ikke kan slappe av å kose seg med at hun skal bli mormor..

Er det ikke greit å kjøpe en liten ting til babyen uten at andre barnebarnet MÅ ha noe? (snakker begge veier)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...