Gå til innhold

rer dere opp senga hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bruker dere sengeteppe? Det er så mye bedre å legge seg i en seng som er redd opp, enn i en uredd en. Hvis jeg glemmer å re opp på morgenen gjør jeg det senere på dagen, og kan også gjøre det selv om det bare er noen timer til jeg skal legge meg...

Mye rart man skal lure på:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det gjør jeg ikke. For det første gidder jeg ikke, for det andre er det ikke bra å gjøre det. Man skal lufte madrass og dyner hver dag for at ikke midd skal trives så godt.

Skrevet

rer aldri opp senga:) og har fått greie på at sengemidden liker seg bedre i oppredde senger, så jeg har det som mitt alibi:)

Skrevet

Jeg synder fælt der, men mannen er flink! Bruker ikke sengeteppe vi da.

Skrevet

Rer senga ja, det tar 15sek. Ink. sengeteppe og putene som slenges på topp. Ungene rer også senga si selv hver morra.

Skrevet

På en måte. Etter jeg leste om hvor vanvittig mye mer midd det er i senger som er oppredd på vanlig måte og med sengeteppe, så har jeg prøvd å vrette dynen til en liten forkant og legge et sted i sengen (som regel nederest) slik at madrassen får mest mulig luft i løpet av dagen ;-) Ser ganse ryddig ut da også. Ungene sine lar jeg være i en krøll med mindre vi skal ha besøk, er visst mer hygienisk slik.

Skrevet

Har sluttet pga midden..Men jeg bretter dynene litt pent da,men madrassen ligge åpen og luftig hele dagen..

Skrevet

Nei. Dvs, ofte bretter jeg den sammen og legger i fotenden da, sånn at madrassen får luft.

Skrevet

Ja, rer lett opp hver morgen- men uten sengeteppe.

Skrevet

Helt enig, HI. MYE bedre leggeseg i en oppredd seng..

Jeg rer opp og lufter begge soverommene hver morgen, rekker jeg det ikke om morgenen gjør jeg det etter jobb..

Og med sengeteppe ja..

Midd er det uansett, så det gidder jeg ikke tenke på..:-)

Skrevet

JA:) Men med tanke på all midden som dannes i senga så lufter jeg dynene hver morgen, rister og lufter godt ut:) Så rer jeg opp med sengetepper,pynter med puter osv..

MEn så er jeg hjemme og har tid til det og da;) hehe

Skrevet

nei, det skjer nesten aldri, desverre....

Skrevet

Midden er der jo uansett. Men mange dør når man lufter ut i senga. De formerer seg når det er varmt.Og lever av døde hudceller. Så det lønner seg å lufte ut i senga og soverommet så det ikke blir dårlig helsemessig med altfor mange midd.

Skrevet

Jeg MÅ re opp hver dag, er det første jeg gjør når jeg står opp. Får helt fnatt av å se på uoppredde senger! Men så har jeg jo støv på hjernen;)

Skrevet

Nei, er du gal...!

Hadde jeg aldri giddet. Gidder ikke en gang å re den om vi får besøk.

Har hørt at det ikke er bra å re sengen, for da får ikke sengetøy, madrass osv. luft og det blir mer midd osv.

Skrevet

Ja, fikser lakenet litt og legger dynene dobbelt på langs. Tror faktisk det blir mindre komfortabelt for midden når man legger den siden man har hatt mot kroppen opp.

Skrevet

Nei.

Skrevet

Jeg var flink til å gjøre det før, helt til typen min sa at jeg ikke burde gjøre det på grunn av midd : O

men jeg legger dynene fint, men lar det lufte seg, lar også vinduet på soverommet våres stå oppe, for da lufter deg seg ekstra godt:)

godt å legge seg p et kaldt rom nå om dagen syns jeg ;)

Men når vi reide opp senga brukte vi sengeteppe, men ikke nå lenger :)

Skrevet

Syntes også det er greit og skylde på midden.

Sannheten?? Jeg gidder ikke.. Men liker at det ser fint ut. Synes det er herlig å lufte sengklærne ut vinduet, men så kommer det vel bare fuglelopper, så kan vi ha det sammens med midden. Herlig blanding..:)

Såå når jeg kommer på det så rister jeg dynene og banker putene og legger de slik at madrassen får luft. ingen sengteppe, og det er pga jeg ikke har. har lyst på ett helt lyst ett, kanskje helt hvitt..

Skrevet

Ja, det gjør vi.

Når vi står opp, bretter vi dynene opp og åpner vinduet, så alt blir luftet godt mens vi er på badet.

Når vi er ferdig på badet, rer mannen opp dobbeltsengen, jeg rer opp minstejenta (2 år) sin seng og eldste (5 år) rer opp selv, med litt hjelp fra meg.

Alle senger res opp med sengetepper og pynteputer, hver eneste dag.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Ser ikke poenget og syntes det er en bortkastet aktivitet. Ikke har jeg sengeteppe heller, men mannen min rer sengen hvis han står opp senest, han er major og liker orden til det ekstreme (i følge meg, men de fleste er ekstremt pertentelige hvis man sammenligner med min standard)

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Skrevet

Jeg prøver, men ikke alltid jeg rekker det på morraskvisten og heller ikke på ettermiddagen også plutselig er det kvelden og da er det ingen vits lenger ;)

Men om vi får gjester så er det klart jeg rer opp :)

Skrevet

jeg tror aldri at jeg noen gang har redd opp senga, med mindre jeg skal få besøk som skal inn på soverommet. tror det er ganske mange ting som jeg burde gjøre i leiligheten før jeg begyner å re opp senga :)

Skrevet

ja.. rer den hver dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...