Twintipp og himmelblå Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Får de være ute i hagen o.l. alene når dere er inne..?? Min har aldri gått avgårde og hører på det vi sier til han, men allikevel. Han vil gjerne være ute hele tiden, og nødvendigvis må jeg lage middag og andre ting til tider. Han er rent oppgitt av meg, og sier han selv er stor og "det går bra mamma".. Men, allikevel, 3 år... Verandadøren er åpen da.. Hva gjør dere?
2SmåTroll Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Har ikke noen på 3, men 4 Men svarer på hvordan vi hadde det i fjor. Kommer vel litt ann på hvordan man bor mener jeg. Her vi bor så er det lite trafikk og har ganske god oversikt over lekeplassen her. Tulla mi fikk da være ute alene i fjor, men fulgte ganske nøye med. Døra stod oppe og var stadig på utkikk etter henne det som er så fint her vi bor at det er 4 andre barn på samme alder. Og de trenger ikke krysse vei for og leke sammen. Og det var som regel en av foreldrene som var ute og holdt et øye med de.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 hun får være i hagen alene (har satt opp sandkasse der), men ikke nede foran huset for å sykle osv. Vi har en asfaltert "gårdsplass" foran huset der barna leker, men man må kjøre gjennom for parkering. Stoler heller ikke nok på henne til at hun ikke løper ned bakken og ut på veien...
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Nei. Vi har stor hage og stor asfaltert gårdsplass, men han får ikke være alene. Veien her er lite traffikert, men ungen er bare 3 1/2, og pr definisjon fullstendig upålitelig
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Spørs litt på hvordan uterommet er vil jeg si. Jenta mi som da var 3,5 var ute i vinter alene bittelitt mens jeg lagde lunsj til oss. Kunne se henne fra vinduet, vi har så og si ingen trafikk her (kun de som bor her som kjører i denne gata, og gata består av kanskje 20 hus) - spesielt ikke på dagtid, og hun er "redd" for biler og dermed mer påpasselig enn mange andre p åhennes alder. Når vi får hekk i hagen på det lille området som mangler det er også hele hagen innelukket, så der hadde hun definitivt fått være alene en kort stund såfremt jeg kunne høre og/eller se henne.
LilleTrilleMille Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Ja, jenta mi blir 4 i sommer og får være alene i hagen. Jeg ser til henne med jevne mellomrom, som oftest kommer hun inn og forteller meg ting jevnlig så jeg er ikke mye ute. Vi har høyt gjerde rundt hele hagen og har hengelås på porten, så hun kommer seg ikke ut av hagen.
Gøril (210406) Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Hei, Ja, hun får være ute alene i hagen som er en lukket hage. Vi har døra oppe og har oversikt over henne. Jeg driver med ting som jeg da kan følge med på henne hele tiden
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Hun er 2,5 og vi bor slik at det får hun. Med streng beskjed fra mamma om at hun skal kunne se henne til enhver tid. Foreløpig har det vært uproblematisk.
*Lissi* Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Nei, ikke nå for tiden. Driver å graver opp hagen. Skal planere på nytt, så har derfor ikke gjerding heller. I fjor sommer var han ute alene da. Lite trafikk her i bor, og ser han hele tiden når jeg er inne.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Ja, det har hun fått siden i fjor da hun ble to. Det er sjeldent hun er alene, men som du sier, skal jeg inn å lage middag så får hun være ute. Ser henne hele tiden,og hele hagen er ordetlig inngjerdet. Ingen steder å rømme:)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Ja det får jenta mi lov til. Nå er som regel storebror ute også han er 5år. Har ikkje gjerde rundt hagen men lite traffikert veg også er det sjeldent at dei er ute aleine over lengere tid. Kun hvis eg skal inn og laga mat, henge opp klær eller på do. Eg seier bestandig i fra om kor eg går og kva eg skal så dei veit kor eg er hvis det er noko. Eg hører dei som regel heile tida for som søsken flest så kranglar dei. Dei går ikkje ut på vegen uten at me er der og ja det stolar eg på når det kjem til begge to!!
Torpekjærringa Skrevet 2. mai 2009 #14 Skrevet 2. mai 2009 hei ) og gratulerer med dagen <3 Mi lille, blir 4 i juli - går bort til venninna si 4 hus bortenfor - og på lekeplassen 1 hus bortenfor alene . Men vi er veldig heldige her på feltet , masse unger & veldig liten trafikk. Så hun er en del alene ute )
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. mai 2009 #15 Skrevet 2. mai 2009 Ja, det får de begge to. Eldste er 4 1/2, og minsten er 20 mnd. Her er alle ungene ute i gata, og alle som bor her vet at man skal kjøre forsiktig. Vi bor i enden av gata, så ingen gjennomkjøring her
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 2. mai 2009 #16 Skrevet 2. mai 2009 Har det akkurat som deg. Stoler fullt på han, har aldri stukket av og hører på det jeg sier. Men jeg tør ikke å lage middag uten at han er inne. Jeg er ute med ham, sitter i hvert fall på verandaen eller noe når han løper rundt i hagen. Kan ikke se ham absolutt hele tiden når jeg sitter der, men reiser meg stadig opp for å ta en kikk. dessuten er han stort sett ikke så vanskelig å høre;) Men sier han må være inne når jeg lager middag, så kan vi heller gå ut etterpå eller noe. Er sikkert altfor stressa på det området, men liker å vite 100% hvor han er!
krisbmw520 Skrevet 2. mai 2009 #17 Skrevet 2. mai 2009 Vi bor i byen med en del trafikk utenfor. Har inngjerdet hage ut mot veien, tør ikke la henne være der alene. Kan åpne porten og løpe ut i veien.. Hadde vi bodd på landet og hatt gjerde rundt hagen + lite trafikk utenfor så ville jeg nok latt henne være litt alene ;-)
MintCondition Skrevet 2. mai 2009 #18 Skrevet 2. mai 2009 Ja, jentungen her får være ute i hagen mens jeg er inne og lager middag f.eks. Har dørene åpne så jeg hører henne, og følger selvsagt med. Vi bor midt i en by (Trondheim), men har hage m/port.
cherry coke Skrevet 2. mai 2009 #19 Skrevet 2. mai 2009 Nei. Men det er kun en liten trapp til en vei med mye traffikk. Og dessuten er hun like kjapp som et olja lyn...
temine Skrevet 2. mai 2009 #20 Skrevet 2. mai 2009 Ja, det fikk hun i fjor når hun var to og. Vi bor på gård da, lite trafikk, store oversiktlige lekeområder. Og ei tulle som stadig kommer innom for å spørre om noe eller hente noen leker osv. Som regel er hun ute i dukkestua si, eller bak huset i sandkassa. Ser henne fra kjøkkenvinduene, så det er ikke noe problem. Hadde nok vært mer skeptisk hadde jeg bodd på ett sted med mye trafikk og slikt:)
klovnebukse Skrevet 2. mai 2009 #21 Skrevet 2. mai 2009 Har ikke anledning til det her jeg bor, men der moren min bor så er en side av huset helt stengt med gjerde så der har barna fått gå litt aleine siden de kunne gå. Er jeg ikke ute selv så passer jeg på i døra eller vinduet.
Vilja<3 Skrevet 2. mai 2009 #22 Skrevet 2. mai 2009 Gutten vår blir 3 i august og han får ikke være alene ute, bare noen sekund om jeg springer inn for å hente noe f.eks Men vi bor nær en vei med en del trafikk og han er den uredde typen, som plutselig finner ut noe han skal. Jeg hadde fått panikk om jeg ikke så han igjen. Litt slitsomt nå som det har vært så fint vær, han vil jo gjerne være ute hele tiden når jeg lager middag osv. Men har heldigvis en storesøster på 9 som er flink å se etter han innimellom. Neste vår/sommer kan han nok være litt alene ute.
Tommage♀♂ Skrevet 2. mai 2009 #23 Skrevet 2. mai 2009 Vi har stor hage, og den er inngjerdet etter alle kunstens regler. Eneste veien ut av hagen er inn i stua. Så ungene får være ute alene ja, både 2 og 3-åringen. Det fikk de i fjor også. Holder et halvt øye med dem, og døren står vanligvis åpen slik at jeg hører dem. Vi har leieboere med barn på samme alder som våre, og de er ofte ute alle 4. Ofte er enten jeg eller leieboeren ute med dem, men de får lov å være alene også ja. På sommeren har vi badebaseng, da er de IKKE alene i hagen.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 2. mai 2009 #24 Skrevet 2. mai 2009 ja det får han. vi bor i rekkehus. og hagen vår er vekk fra veien og andre hus. (terrassen og hageflekken er jo ikke så enorm, og den går jo bare rett ut fra rekkehusdelen vår.) vi har stort stuevindu så vi ser han godt fra vinduet eller kjøkkenet om jeg driver der. det går helt fint.
Ranveig R Skrevet 2. mai 2009 #25 Skrevet 2. mai 2009 Det må jo komme an på korleis ein bur. Her får småen på 3 1/2 vere ute når han vil. Vi bur innerst i eit byggefelt med 5 hus, ca 200 m frå "hovudvegen" som er lite traffikert. På aust- og nordsida av tomten har vi naboar, på sørsida har vi utmark og på vestsida har vi ein skråning, så litt utmark og så NAF si glattkøyringsbane. Småen har gått bort mot skråningen (vi skal så gras der etter kvart, foreløpig er det steinete mold) for å sjå på bilane, men held seg stort sett i sandkassa eg har bygd til han rett under verandaen. Har verandadøra open så eg kan rope ut til han. Ser han ikkje, i og med at han er under meg. Eg er glad for at vi bur slik at eg kan la han gå ute aleine, det er ikkje alltid ein kan vere ute med dei små heile dagen. Lille på 18 mnd får foreløpig krype rundt på altanen (drøyt 20 kvadrat, så ho har *litt* plass til å køyre gåvogna si), men eg reknar med at ho får vere med broren ute neste sommar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå