Gå til innhold

Sjokkert : "fedrene ut av KK"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer forvirret over Helse Bergen.

Hvorfor pusset de opp KK i fjor? Var ikke det for at alle fødende skulle få tilbud om familierom? Også nå skal alle familierom fjernes? Ja, det var bortkastet opppussing, forsvant mange penger der.

Jeg fødte i fjor sommer og det å ligge på dobbeltrom var helt greit for meg, ikke ideelt, men det gikk seg til. Jeg fikk all den hjelpen jeg trengte og godt var det, for jeg var ikke i form til å bevege meg noe særlig.

Min negative opplevelse var at far ble skjøvet til side. Vi tilbragte mange timer på KK i påvente av rier, etter at jeg fikk en modningspille.

Jeg opplevde det som at far ikke var pasient og dermed fikk han ikke gå på do på avdelingen, spise, eller holde meg med selskap når jeg spiste, til tross for at spisesalen var tilnærmet tom.

De verste riene begynte når jeg spiste middag og jeg klarte på et vis å komme meg ut i gangen å tilkalle en jordmor, som var der med meg. Faren fant meg ikke når han kom inn for å se etter meg, for jeg var jo ikke på rommet mitt, siden jeg satt på do etter en epidural.

Nei, jeg vurderer Voss neste gang, til tross for at det er mye lenger unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takket være KK og den behandlingen jeg opplevde der, kunne det ikke falle meg inn å få et barn til. Å få en bedriten fødselsopplevelse takket være to inkompetente jordmødre, og deretter en enda mer bedriten opplevelse på barsel, har gjort at jeg seriøst vurderer å sterilisere meg. Når man kommer opp på barsel med alvorlig svangerskapsforgiftning, og har slitt med søvnen de siste fire ukene på grunn av tilstanden, hjelper det ikke noe særlig å bli lagt inn på rom med en dame med alvorlig fødselsdepresjon som bare ligger og skriker. Pleierne ba meg bare overse henne. OVERSE henne?? Damen ligger der og hylgriner, ingen gir henne noen form for omsorg, men jeg skal altså da bare overse henne? Jeg prøvde å sove på en av sofaene på tv-stuen - til en av pleiehurpene kastet meg ut derfra. Jeg slappet ikke av ett sekund mens jeg var der, klemt mellom ammepolitiet og den skrikende romkameraten. Takket være den behandlingen jeg fikk, løy jeg så det rant ut ørene om hvor pigg jeg var og at jeg var klar for å dra hjem. Det endte med akutt innleggelse seks dager senere pga komplikasjoner, og et lite gledelig gjensyn med det genetiske oppsopet som jobber på KK. Hvis tilbudet skal bli ENDA verre enn tidligere, blir det nok kø på fødeavdelingen på Voss...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...