Gå til innhold

??Meg og lille snuppis??, C+E=3=)=), Blir mamma til 2, og alle andre med termin 09januar!


Kristi*trebarnsmor*

Anbefalte innlegg

Hei Termin 11.januar :) Gratulerer så mye med svangerskapet! Du er hjertelig velkommen.

Jeg tror nok også at min termin blir flyttet til den 11. etterhvert, fordi jeg vet jeg hadde el to dager senere enn antatt, og dermed syklus på 30 dager istedenfor 28. Men intill videre regner jeg termin den 9.

 

Jeg gleder meg til min første legetime, men den er ikke før 24.juni, da jeg er 12 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk det samme til deg:)

Så lenge til legetime?!. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg første time når jeg var 8 uker på vei. Hva er egentlig vanlig tro?!!

Har liksom lyst å bare få bekrefta at det virkelig er noen der inne, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer litt fra sted til sted og fra lege til lege. Det er veldig vanlig med første kontroll på 12 uker, men jeg har fått beskjed om å komme inn mellom 8 og 10 uker, for det er vanlig praksis her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til alle!

Om kalkulatoren regnet riktig så skal også jeg ha termin den 9. januar! :) Så morsomt at flere havner på samme dato! Etterdønningene av påskeferien må ha vært spesielt fruktbarhetsbringende i år!... Kanskje fordi våren kom så fort etterpå? :-)

Forsøker å lære meg alle de rare uttrykkene og regnemåtene, er helt nyregistrert her, har bare sniktittet alitt tidligere, og har ikke brukt så mye tid på å sette meg inn i slikt før. Men er en hund etter informasjon, så da de 2 strekene viste seg sist tirsdag bar det rett ut på den store verdensveven....

Skyndet meg og bestilte time hos fastlegen så snart jeg oppdaget dette, så jeg skal til henne allerede førstk onsdag. Har både lavt stoffskifte og pollenallergi, samt en forkjølelse som sitter hardt i.... Mange ting å sjekke ut m.a.o....

Tvitvi til alle små spirer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, jenter?

Her har jeg plutselig hatt en dag helt uten symptomer, og synes ikke det er det minste behagelig. Får så mange stygge tanker av det! Men satser på at alt er bra likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til deg Hilma73 ! Det er også bare å spørre i vei om det er noe du lurer på. Jeg kunne som deg ingenting da jeg ble gravid med førstemann, men var veldig lærevillig. Faktisk syns jeg det var så interessant at jeg begynte på sykepleierstudiet for videre å bli jordmor :) Så jeg tørr påstå at jeg kan svare på de fleste "nybegynnerspørsmål" ;)

 

Jepp, Gumman med januarspire :), i følge babyerden skal de små hjertene begynne å slå i dag. Men jeg begynner å føle meg mer og mer sikker på at det er 11.januar som er terminen min, ettersom jeg vet nøyaktig når jeg hadde el, og syklusen dermed ble to dager lenger... Så egentlig føler jeg ikke at det skal skje før til onsdag....

 

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for en dag uten symptomer! De kommer og går som de vil, og så lenge du ikke har vondt eller begynt å blø kraftig, så er det etter all sannsynlighet helt i orden. Men jeg vet at det ikke er lett å tenke sånn når man står midt i det selv! ;)

Får håpe symptomene sniker seg på utover dagen da :)

 

Oioi, dette ble langt... ;)

 

Ha en god dag videre alle sammen! Med eller uten symptomer! ;)

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg kjempe masse :) Under 8 mnd'er igjen.

Navn og alt er valgt:)

 

Har ikke så mange symptomer, men brystene var veldig ømme i begynnelsen..

 

Det som er rart, er at etter jeg begynte på folsyre, så har hjertet mitt vært rart, hopper over et dunk, eller banker skikkelig fort, og så plutselig normalt igjen..kanskje dt bare er en tilfeldighet. men begynte samme dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også termin 9.jan ifølge pasienthåndboka sin svangerskapskalkulator:) Jeg er gravid for første gang, 22 år og kommer fra en bygd utenfor bergen. Jeg er veldig glad, men syns også det er veldig skremmende, det er ikke gått virkelig opp for meg enda at jeg er gravid. Men merker det på litt lett kvalme og ganske ømme bryster:) Vi har kun fortalt det til min familie og en venn hver;)

Bøe så glad når jeg så at det var så mange her som skal ha samme dag!!! Har vært inne å lest litt før, men nå skal jeg begynne å bruke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...