Gå til innhold

??Meg og lille snuppis??, C+E=3=)=), Blir mamma til 2, og alle andre med termin 09januar!


Kristi*trebarnsmor*

Anbefalte innlegg

Hei :) Ser vi alle har termin smme dag. Gratulerer så masse til dere!

Tenkte vi kunne lage en liten skravletråd, hvis dere har lyst til det :)

Har dere sagt det til noen enda? Jeg har såå lyst til å rope det ut til alle, men sambo vil vente til det er mer sikkert. Skjønner jo den og...

Har sagt det til noen jenter på skolen, men de kjenner ingen av mine venner, så det var liksomlitt trygt... ;)

 

Jeg er forresten 23 år, bor i Halden, venter nr to, og går første året på sykepleierstudiet.

 

Hva med dere?

 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer meg forsiktig inn her.

 

Jeg er 25 å rog bor i Trøndelag. Er gravid for første gang etter 2,5 år med prøving, så er rimelig spent på om dette går veien! Krysser fingre og tær og håper at vi har slitt nok nå!

 

Har ikke sagt det til noen enda, da alt kjennes så usikkert, og også litt fordi det er litt koselig å ha vår egne lille hemmelighet! Regner ikke med å si noe før i alle fall etter 8 uker (hvis jeg da ikke finner på å bli kvalm eller få andre symtpomer som avslører meg).

 

Litt arti at vi er så mange på samme dato da, slik at vi kan følge med litt på hverandre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gumman med januarspire :)! Så koselig at du vil joine :) jeg tror jeg gratulerte deg inne på bli gravid også. Inmari koselig når det klaffer etter så lang tid! Jeg håper og tror dere har slitt nok nå! :)

 

I stad fikk jeg egentlig klarsignal fra sambo til å fortelle det til vennene våre, men når jeg først "fikk lov" så ville jeg vente litt til likevel....! Har lyst til å fortelle familie først iallfall. Skal til hans foreldre i morgen, så regner med vi forteller det da... :) Spennende!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer masse til dere også. Utrolig vittig at vi har samme termin :)

 

Jeg er 31 år, bor på sørlandet og har ei skjønn prinsesse på 10 mnd. Vi er litt spente på hvordan det vil bli med to tette, men siden vi synes det er fantastisk med barn sier vi bare jo fler, jo bedre ;)

 

Husker første graviditet hvor vanskelig det var å holde det hemmelig, en vil jo dele denne gleden med så mange! Men denne gangen, merker jeg det er litt sånn "dette vil vi ha for oss sjøl, og heller overraske familie og venner senere!". Tenker jo på det hele tiden, så vi får se om vi klarer å holde det hemmelig :) Og mange sier jo at en bør vente til 12 uker, vet ikke helt jeg.. Mister man er det lettere å få forståelse fra de rundt en om en har vært åpen om det. Vi mistet første gang jeg ble gravid, og var så utrolig deppa. Og da hadde vi ikke sagt det til noen..

 

 

Men hvordan er formen da? Merker puppene er en anelse ømme (ammer enda), trøttere og ikke minst kvalm. Heldigvis bare lettere kvalm, og utrolig nok blir jeg bilsyk! Ble det forrige gang også...

Litt spent på hvor fort magen vil komme nå som jeg er andregangsgravid :) Er jo så gøy med mage!

 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er gøy at vi er så mange på samme termin, så har vi noen å sammenligne med. I og med at jeg er 1.gangs aner jeg ikke hva jeg skal forvente.

 

Jeg har egentlig lite symptomer enda. Bittelitt ømme pupper, er litt oppblåst, samt har "menssmerter", mest om kvelden/natta. Og så synes jeg dagene går så utrolig tregt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig spent på når magen kommer denne gangen! :) Minns å huske at jeg fikk antydning til mage i uke 15-16 forrige gang.

 

Jeg har veldig ømme, eller mer som veldig vonde pupper. Her helt forferdelig å ta av bh-en om kvelden. Hele puppen verker på en måte... Håper dette gir seg snart. Ellers har jeg i en uke vært ufattelig sliten og trøtt, men i går og i dag har jeg ikke merket spes til det. Ellers ikke noe... Var kjempekvalm fra pos test til uke 20 sist, så det er vanvittig digg å tenke at jeg kanskje slipper det nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at jeg skal få mage ganske tidlig jeg, i og med at jeg er både ekstremt lav og forholdsvis slank, men har lest her inne at magen generelt kommer sent hos førstegangsfødere... Hmmm.. Håper den kommer tidlig likevel jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer senere hos førstegangsfødende, men det er jo regnet i forhold til DIN neste graviditet... Så du kan få mage tidlig nå, og enda tidligere neste gnag (innenfor visse grenser selvfølgelig...) Jeg regner ikke med å få mage veldig tidlig nå, selv om jeg er andregangs, da jeg er forholdsvis lang og ikke veldig tynn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så den kommer tidlig, noen fordeler må det da vel være med å være bare 152 cm lang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe morsomt :) jeg har også termin 9.januar..

 

Heller ikke sagt det til noen enda, venter til jeg er i hvertfall 3 mnder på vei.

 

Jente 20 år, nordland.

 

Gratulerer og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til deg Cathrine20 :) Jeg var også 20 da jeg ble gravid med min første :)

 

Hehe... 152cm var ikke mye ;) Da er det jo nærliggende å tro at magen kommer tidlig hos deg ja! Selv er jeg ca 175 og har et høyt liv med mye plass mellom bekken og ribbein, så vi vil nok få mager i ulikt tempo og fasong ja :)

 

Nå hadde jeg nettopp besøk av en av mine nærmeste venninner, og valgte å fortelle nyheten. Blir nesten enda rarere når man snakker om det! Tenk at vi skal ha baby i januar! Hurra! :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

trodde jeg hadde termin 12, men fant ut at jeg hadde regna veldig feil! jeg har også termin den 9. jeg er 25 og er gravid for første gang, vi er veldig lykkelig!!

 

gleder meg til å fortelle venner og familie...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig :) Dette blir spennende. Jeg venter også 9.januar. Har en sønn på snart 3 år fra før av og bor i Trondheim. Studerer psykologi og jobber ved siden av, noe som er vanvittig kjedelig for tiden :) hihi

 

Vi har kun fortalt det til foreldrene våre enda, og har foreløpig bestemt oss for å vente ei lita stund med å fortelle det til venner og resten av familien. Vi skal vente ei stund med å fortelle det til gutten vår, det blir jo så lang ventetid stakkars. hehe

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaa - for oss og gratulerer alle sammen!!!!

 

Litt usikker på om jeg skal benytte denne terminklubben eller desember 2009 - for jeg skal nemlig ha keisersnitt og det er da vanlig å få dette ca 10-14 dager før termin, men det er jo midt i jula - så er jo litt usikker - men foreløpig ser jeg på januar 2010 som min terminklubb!!!

 

Jeg venter også nr 2, er 33 år, gift og bor i Hønefoss! Jobber som saksbehandler, men har utdannelse som helsesekretær og har 10 års fartstid på både Ullevål og Riksen. Flyttet til Hønefoss for 4 år siden da jeg traff mannen min som er herfra, så er opprinnelig Oslo-jente jeg da =)

 

Ellers har jeg kun sagt til mamma og pappa og en kjempegod venninne at jeg er gravid - kommer til å vente leeeenge med å fortelle det til andre.

 

Ble gravid tidlig i januar i år med tvillinger, men mistet begge to i MA i uke 12 - det er ca 2 mnd siden jeg mistet. Fortalte det til alle når jeg var 11 uker på vei og første jordmortime var over - alt virket jo bra, men det var jo ikke det - så da var nedturen stor med å fortelle at det hadde gått galt og at jeg måtte inn til operasjon.... Så nå venter vi litt lenger med å fortelle det - hvis ikke magen avsløres før det da, hehe - får jo bare vente å se =)

 

Så koselig at vi er så mange med samme termindato da - blir spennende å følge med dere!!! Hvordan er symptomene deres? I dag er jeg 4+6 og er bittelitt kvalm, litt svimmel innimellom og ganske så trøtt...

 

Ha en ellers strålende fin dag!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir fler og fler! :) Og gratulerer masse til dere alle sammen!

Her har kvalmen meldt sin ankomst, og har fremdeles kraftige "menssmerter", men som sambon sa: det er utrolig hva man takler med et smil når man vet hvorfor..... Kunne bare tiden gått litt fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange vi er nå :) Og velkommen til dere nye. Blir artig å følge denne gjengen! Og godt å høre at noen flere sliter med kvalme, min begynner å ta seg opp litt :( Merkelig fenomen det der i grunnen..

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fortalt det til mine foreldre, og det var stor stas :) Jeg er enda ikke kvalm! *bank i bordet* Det er helt fantastisk, for jeg var så veldig kvalm sist, og hadde et relativt problemfylt svangerskap da... Hver dag uten kvalme er en stor seier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen i dag, i og med at pollensesongen står for døren og allergimedisinen jeg har i dag ikke skal brukes om man er gravid. Regnet med jeg bare måtte hive meg rundt, i og med at jeg har vært vant til ventetider på ca. 3 uker der jeg bodde før, om det ikke var noe akutt. Ble svært positivt overrasket over servicen her! Jeg fikk nemlig time i morgen tidlig klokken 08.40. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på svangersapskontroll så skal du ha med urinprøve. Men hvis det er en vanlig legetime pga allergien, så tror jeg ikke du trenger det... Husk at det uansett bør være morgenurin.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.

 

Må vel hive meg inn her jeg og:)

Vi har fortalt nyheten vår til mine foreldre og en søster av meg, pluss ett par venninner. Syns jo egentlig det er kjempe tidlig å si noe som helst. Men når man har besøk og man bare går å hangler hele dagen, så er det jo litt vanskelig å unngå å forklare hvorfor :))

 

Jeg kommer ellers til å vente en stund til, før jeg forteller resten av familien.

 

Ellers har jeg to barn fra før, to gutter på 6 og 10, går helsefagarbeider og er 30 år:)

 

Gratulere så masse til allesammen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke termin 09.januar, men 11.januar så skriver inn her likevel!:) Har ei jente fra før som blir 3år til sommeren. Ikke vært hos legen enda. Veldig spent og glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...