Gå til innhold

Er dere lykkelige i forholdet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjekt å høre så mange forskjellige synspunkter :)

HI

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Jeg er så lykkelig som jeg kan være. Jeg har virkelig funnet verdens beste mann, og kommer til å tviholde på ham=)

Vi krangler sjelden, og når vi gjør det ordner vi fort opp igjen. Vi prøver begge å være flinke på å innse egne feil, og sier unnskyld når vi har oppført oss dårlig. Vi tar avgjørelser sammen, og er påpasselig med å si ifra med en gang vi føler noe blir feil, så det ikke skal bli en stor sak av det. Bedre å ta det med en gang. Ellers er vi flink å sende meldinger og ringe til hverandre når vi er borte fra hverandre, koser og kysser hver dag, finner på ting sammen... Vi har det stort sett veldig bra=)

Skrevet

Hmmm.. skal forsøke å svare så ærlig jeg kan her.

Vi har vært gift i 5 år og har 2 barn.

Jeg føler virkelig at jeg er utrolig heldig. Jeg har fått en mann jeg vet mange misunner meg, han er både kjekk, snill, morsom, velutdannet og tjener bra. Dessuten er han er familiemann, er ansvarlig, har høy moral og er ærlig. Han er også 100 prosent innstilt på at vi skal ha et godt ekteskap, og villig til å jobbe hardt for det.

Vi var ustyrtelig forelsket før vi fikk barn, men hverdagen har nok hentet oss inn litt i ettertid. men nå og da kjenner jeg den samme forelskelsen.

Jeg har slitt endel med negativ tenking og depresjoner. Jeg tror de problemene jeg har er mest mine, og at vårt forhold vil bli bedre viss jeg jobber med meg selv om mine tanker.

Vi ønsker begge å ha et godt ekteskap, og har lyst å oppsøke familieterapaut. ikke fordi vi har spesielle store problemer, men fordi vi vil unngå at småting skaper større konflikter i forholdet. Jeg er veldig for familiesamtaler, selv i forhold som ikke er i krise.

Skrevet

Ja, akkurat nå har vi det veldig bra og er svært lykkelige sammen. Har hatt det helt supert i rundt et år, men har tidligere hatt vanskeligere perioder. Forventer heller ikke at ting skal være fryd og gammen i all fremtid, men at det vil dukke opp humper og dumper underveis. Men det takler vi når den tiden kommer. Det viktigste er å ha tid med og fra hverandre for å ikke bli dritt lei. Og ikke la alt bli hverdag, men beholde en åpen, positiv og lekent syn på livet. Og gjerne ha langvarige f.eks politiske diskusjoner. Viktig å gi hverandre hjerneføde! Man skal jo kunne utfordre hverandre i tillegg til å være den trygge som partneren alltids kan komme og klage sin nød eller gråte i armene til...

Skrevet

Ja, det kan jeg med hånda på hjertet si at jeg er :-)

Vi har definitivt hatt våre opp- og nedturer, særlig i forhold til sykdom, men dette har bare styrket forholdet vårt. Vi er et innmari bra team som styrer a/s Familien, (med 2 unger og et knøtt i magen), vi er bestevenner som kan snakke om alt (og har også interesser utover jobb og familie) - og vi er kjærester som forstår hverandre og ønsker hverandre det aller beste. Vi utfordrer hverandre, som anonym over her skriver, og det er jeg glad for - i tillegg til at hjemmet er tryggheten og klippen i livet vårt.

Klart vi diskuterer og krangler innimellom, men vi klarer stort sett å holde det på et saklig plan, og vi ordner opp så kjapt som mulig, så det ikke får "sette seg".

Skrevet

Tja. Det går opp og ned. Vi har vært et par i 11 år, og har tre barn sammen. Jeg tror i grunnen ikke vi hadde vært sammen hvis det ikke hadde vært for barna. Nå prøver vi å gjøre det beste ut av det. Vi krangler svært lite. Men lite krangel trenger ikke alltid være positivt. Sex-livet fikk seg en kraftig knekk da vi fikk nr 3. Vi har rett og slett ikke tid eller overskudd. Jeg har også lagt på meg litt, som gjør at jeg føler sex er ukonfortabelt. Vi er ganske uenige rundt bo-spørsmålet, altså hvor vi evnt skal flytte, og dette er nok roten til alt det triste i forholdet. Hvis vi hadde vært enige om bospørsmålet, tror jeg forholdet hadde tent nye gnister.

Men uansett vet jeg at han er den beste for meg. Så hvis det blir slutt med oss, forblir jeg single resten av livet. Frister ikke med en ny mann, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...