Gjest Skrevet 28. april 2009 #26 Skrevet 28. april 2009 Vanligvis nei, men om minstemann (4 mnd) våkner en kveld vi hygger oss med god mat og et glass vin så heller jeg ikke ut drikken. Da tar jeg gjerne bare en pause til han sovner igjen (hender han er våken en time eller to på kveldene). Men sånn i prinsippet venter vi til ungene har lagt seg. Men reagerer ikke på at svigerfar f.eks tar seg et glass øl til maten når vi er der på middag. Men såklart, alt med måte.
serin@ Skrevet 28. april 2009 #27 Skrevet 28. april 2009 Derfor jeg skrev "voksenfest". Vi som barn følte det slik DA. Var ikke FEST, men voksne som hygget seg samme med god mat og god drikke. Hvorfor i alle dager kan ikke barn være tilstede på slike sammenkomster?
Gemini77 Skrevet 28. april 2009 #28 Skrevet 28. april 2009 Ja, det gjør vi. Drikker ofte vin til maten eller koser meg med et glass hvitvin eller en øl i solen. Men vi drikker oss ikke full foran barna.. De har ingen formening som hva som er i det glasset vi drikker uansett.. Mine barn er 1 år og 3 år..
FerdigFødaForAlltid Skrevet 28. april 2009 #29 Skrevet 28. april 2009 Ja, vi drikker alkohol foran barna våre. Vi liker begge å ta oss et glass vin/øl eller to i helgene, og jeg tror ungene har godt av å se at mamma og pappa kan drikke alkohol og kose seg, uten å drikke seg dritings. Jeg er av den oppfatningen at barn som aldri ser foreldrene sine drikke, (såfremt de liker alkohol, og ikke er avholds) får et mer unaturlig forhold til alkohol, fordi barn er ikke så store før de skjønner at mamma og pappa gjør noe (altså, drikker alkohol), uten at de vet om det, og da blir det plutselig mer spennende enn om ungene ser hva som faktisk foregår. Barn blir ikke skadet av å se mamma og/eller pappa ta seg et glass vin eller to, men hvis mamma og/eller pappa er dritings hver fredag og lørdag, er det selvfølgelig en helt annen sak.
piano♫ Skrevet 28. april 2009 #30 Skrevet 28. april 2009 Ja, det hender at en av oss gjør det, men alltid svært lite. Vi har den policyen i familien at en av oss skal være kjørbar når vi har ungene sammen med oss (nå er jeg den selvskrevne, siden jeg er gravid...), og at ungene ikke skal se mamma el pappa synlig berusa.
MintCondition Skrevet 28. april 2009 #31 Skrevet 28. april 2009 Ja det har jeg ingen problemer med, dog skjer det kanskje en gang hvert jubelår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå