Gå til innhold

Var jeg stygg med 2åringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første: Spørsmålet ditt er "Var jeg stygg med toåringen min?"

Da må du tåle at folk svarer på det, selv om du ikke liker det de sier!! Du går rett i forsvarsposisjon når noen kritiserer deg.

Så til selve spm ditt. Ja, jeg synes du var stygg med barnet ditt. Det hadde aldri ramlet meg inn å låse inn barna mine noe sted-noensinne! Hadde gutten din gjort dette over en lengre periode, hadde jeg muligens hatt mer forståelse for det du gjorde...men etter ETT anfall? Du burde seriøst finne en annen måte å takle slike episoder på.. Hva gjør du den dagen du har TO unger som får anfall ved bordet? Låser dem inne på hvert sitt rom, sånn at du kan drikke kaffen i fred og ro?

Jeg håper du finner an annen måte å takle liknende ting på, tro meg, du vil støte på det maaaange ganger.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ## :D ## har tydeligvis ikke lest alt her godt nok... Kan du vennligst sitere EN plass der jeg går rett i forsvarsposisjon som du sier jeg gjør? Hvor har jeg gjort det?:-)

Dessuten, hvor har du det fra at jeg låste han INNE? Jeg låste igjen kjøkkendøren, altså, 2åringen fikk ikke komme inn på kjøkkenet når han var så hysterisk.

Og her er det ikke snakk om å "nyte kaffen i fred og ro" som du sier, men å gi sulten baby grøt.

Skrevet

ja uff fikk vondt inni meg når jeg las dette.

Min 2,5 åring har raserianfall OFTE, men aldri om jeg kunne funne på å låse han ute.

Du må være veldig sliten og fortvilet tror jeg, håper ikke dette gjentar seg.

Skrevet

Enig med Honningmelon (11.47)

Til deg over: jeg skrev ingenting om at man ikke kan være uenig med henne. Når hun spør må hun selvfølgelig tåle å høre andres meninger, men det er måten det blir sagt på som jeg reagerer på....

Skrevet

Takk To fine jinter ;o)................

Skrevet

Time-out er jo en ting, men man skal jo aldri låse eller lukke døra i en time out situasjon heller om man skal bruke den forsvarlig!

Ved så små barn så SKAL barna alltid kunne se og høre sine foreldre om time-out eller andre former for avledning brukes.

Men jeg tror kanskje HI ut i fra det hun skriver her selv skjønner at dette ble galt og at hun ikke bør gjøre dette igjen!

Skrevet

Skal ikke slakte deg, for det høres ut som du ikke har det noe greit ift. det her selv. Men, jeg vil si at jeg ikke synes det var en grei løsning.

2 -åringer har gjerne en sterk vilje og et behov for å rase og demonstrerer. Man kan ikke låse de ute og "glemme" at problemet eksisterer med tanker og følelser i en liten kropp.

La dette være en påminner til neste gang, også har jeg forståelse for at man av og til gjør ting i desperasjon. Har selv følt at toppen har vært nådd et par ganger.

Skrevet

Får helt prestasjonsangst av alle "perfekte" mammaer her inne. Helt tydelig at jeg er i mindretall her inne når jeg av og til har overreagert når ungen min har slått seg vrang.

Skrevet

Denne må jeg signere på... Har gjort ett og annet jeg gjerne skulle vært foruten selv :) Jeg er IKKE perfekt :)

Skrevet

Det er mulig vi er i mindretall, Mammatåka, men du er ikke alene om å ha overreagert når ungene har klikka i vinkel...! ;) Jeg er bare menneske jeg også, og mennesker feiler en gang i blant, selv ovenfor sine egne barn. Har ingen problemer med å innrømme det heller.

Skrevet

Jeg blir også "gal" innimellom, så hverken HI eller mammatåka er alene.. Heldig de som har full kontroll 24/7 hver dag da..

Jeg tror du vet hva du skulle gjort, og at du gikk over streken denne gangen, tipper du ikke gjør det igjen!

Det som går an er om dere har en veranda utenfor stua eller noe, still deg utenfor vinduet, når det koker over. Da slipper du i allefall å høre på bråket og du rekker å samle deg i 2 min. Ungene ser jo at du er der, så da er det ingen fare.

Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke kontroll hele tiden. Men, å låse henne ute det gjør jeg ikke. Jeg har funnet mine manøvringsmetoder som funker for meg. Jeg er heller ikke typen som tipper over så lett, eller mister besinnelsen så ofte. Dessuten har jeg verdens største samvittighet, og den fort svart så snart det er noe som vedrører arvingen.

Jeg er alenemor, så jeg vet det kan være slitsomt. Faktisk er jeg ganske ofte barnepike også, og vet hva det vil si å være alene med flere enn ett barn.

Samtidig vet jeg at vi er bare mennesker, og jeg er ikke like pedagogisk bestandig, skal jeg si deg. Vet ikke om innlegget ditt var myntet på meg da, men følte meg litt "skyldig". Det jeg vil frem til er at man har ikke stålkontroll hele tiden, selv om man ikke bruker slike metoder som HI gjorde. Hun stillte et spm. og må tåle å får ærlige svar, sånn er det.

Skrevet

Selvfølgelig er det helt normalt å klikke på sine barn når de er helt ustyrlige. Da skjer det i kampens hete og man kanskje skriker ut noe man ikke mener.

MEN, når denne henven varer i ti minutter som i dette tilfellet her, så anser jeg ikke det for å være en slikt normalt utbrudd fra morens side, men overlagd ondskap.

Man greier å samle seg før ti minutter er over! En toåring har ikke evne til å forstå slike lange og helt unødvendige straffer.

Skrevet

Hender jeg klikker på ungene. Men å låse døra synes jeg grensen går. Går heller ut av situasjonen selv eller sender han på rommet litt.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden......

Men, du har min forståelse. Men når du spør om sånt her inne må du regne med å få pepper. Jeg tror ikke han hadde visst forskjell på om du feks stod å holdt døren igjen eller at den var låst. Jeg vil tro, at i deres situasjon tok du et valg. Et valg som helt sikkert ikke vil sette spor for barnet ditt. Vi overlevde da som små vi og, og jeg blei lukket døren for mer enn en gang. :)

Til en annen gang, prøv å finne løsninger på situasjonen som passer for dere alle tre.

Jeg tror du er en alldeles strålende god mor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...