Nesly Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Han fikk et hysterisk anfall med frokostbordet i dag (vet ikke helt hva som utløste det, men tror det var fordi jeg sa jeg ikke ville mate han men han måtte spise skiva si selv, jeg må mate lillebroren på 9 mnd) Han hylte altså helt hysterisk for dette, og var helt umulig å roe. Lillebroren så ganske paff ut, og jeg ble så lei av vrælingen at jeg sendte han på rommet sitt. Han kom jo stadig inn igjen på kjøkkenet, og siden han ikke klarte å være rolig låste jeg kjøkkenet slik at jeg og lillebror fikk spise frokost i fred. Han satt altså utfor og hylte i ca 10 min. Fikk litt vondt av han, men trengte virkelig ro, særlig etter nok en våkenatt med baby, og mannen er bortreist. Var jeg for hard mot han syns dere?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Synes det var å ta litt vel hardt i ved å låse døra..
Gøril (210406) Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 nei, syns ikke det. Vi har måtte gi vår datter time-out enkelte ganger ellers så ble hun bare verre og verre
MintCondition Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Syns det var veldig drøyt å låse døra ja. Han er ikke stor nok til å skjønne sånne ting, tenk så redd han var
La Perla Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Det var litt i strengeste laget synes jeg, ja.
Gjest Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Ja, jeg synes det. Han er jo bare en liten tass, og det er ikke hans "feil" at han er storebror.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Det var fryktelig strengt, ja. På grensen til slemt og egoistiskt. Stakkars han var sikkert livredd!! 2 år og bli låst fra mor og lillebror??? at det går ann....
Zupermam Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 kanskje litt unødvendig med låsinga ja. Antar du bare fikk nok av hylinga og sendte ham på rommet i affekt, ... her hos oss fungerer det ikke i det hele tatt. det bare ender opp med at situasjonen bare blir verre, så avledning er det eneste som hjelper. Men skjønner at du antagelig fikk "nok" , det blir jo bare sånn noen ganger. man kan jo bli gal enkelte ganger.
Nesly Skrevet 28. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2009 Hehe.....ja fyyyy søren at det går an:-)
h2lita Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Sånn gjør man da bare ikke med en to(!) åring!! Stakkars gutt! Er da vel ikke så enkelt å ha en lillebror som får førstepri når man er to år!! Tipper han hadde mange triste tanker i hodet sitt når du låste(!!) han ute.
Nesly Skrevet 28. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2009 Ja....holdt seriøst på å klikke...ingen kjekk følelse:-( Prøvde avledning (som ofte funker) men det virket ikke denne gangen. Føler at slik oppførsel må få en slags konsekvens, og trengte litt ro.. men angrer jo litt nå i ettertid.. jepp, jeg var nok litt for hard, slikt kommer jeg nok ikke til å gjøre igjen...håper jeg..
Nesly Skrevet 28. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2009 Ja, jeg er vel nærmest en psykisk terrorist..
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 Syns det var i overkant strengt ja, men forstår jo også at noen ganger renner det litt over...
To fine jinter ;o) Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Ja, det synes jeg. Men hvis jeg år lov til å kommentere en annen ting så synes jeg kanskje du skulle matet han litt også, så hadde han ikke fått det raserianfallet. Når ungene får mindre søsken så blir det ofte litt sjalusi, og i dette tilfellet oppfatter jeg det som han kanskje ville være litt baby også og trengte litt oppmerksomhet fra deg. Tror det er viktig at storesøsknene får lov til å være litt baby av og til. Det er helt normalt og det er en form for sjalusi, da er det viktig at vi som foreldre er med på leken. Vet det ikke var dette du spurte etter, men jeg følte bare for å skrive det. Ikke vondt ment. Jeg har gjort den samme feilen mange ganger jeg også, for det er ikke alltid man oppfatter det før det er for sent, at de kun ville være litt mer som babyen i huset
Gjest Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Det kommer veldig an på hvordan dere "har det " til vanlig. Er han vant med time-out som metode eller var dette første gangen? Om det var første gangen var det drøyt og over grensa å låse døre, for da skjønte han sikkert ikke hva som var meningen med å sende ham på rommet. Og ble nok både redd og forvirret av å bli låst ute fra kjøkkenet. Er han vant med time-out og bare trasset ved å komme tilbake til kjøkkenet var det for såvidt greit nok, men 10 min var kanskje litt lenge. Det kommer også an på om du gav advarsler først (både på time-outen og låsinga av døra. Om du røsket ham ut av stolen, sendte ham på rommet og låste døra uten forklaring og advarsel var det for mye synes jeg. Så det kommer an på hva barnet ditt er vant med og hvorvidt han skjønte hva som foregikk i den aktuelle situasjonen. Sånn generelt synes jeg det blir feil å låse barn ute, men ser jo at det kan være fristende av og til. At du er trett og sliten kan du ikke la gå utover barna dine ved å plutselig gi dem strengere regler og konsekvenser / straffer. For barn er det viktig å vite hva de har å forholde seg til, uansett om mor tilfeldigvis er ekstra sliten en dag.
solstråle69 Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Signerer To fine jinter. Har full forståelse for at det sikkert kan "bli litt mye" - men tror vel at denne reaksjonen ikke vil gjøre ting noe bedre. Synes det høres litt rart ut at du "prioriterer" barnet på 9 mnd? Ville forsøkt å "dele" litt på oppmerksomheten ved matbordet - er ikke sikkert det er så mye som skal til før 2-åringen føler seg inkludert. :-)
tante grusom master of law Skrevet 28. april 2009 #17 Skrevet 28. april 2009 Jeg synes det var alt for hardt! Stakkars barn sier jeg bare.
Nesly Skrevet 28. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 28. april 2009 Takk for tips.. ja, ser nå i ettertid at jeg kanskje kunne matet han litt, og er fullt klar over at det er sjalusi med i bildet.. Tar til meg tipset, og tar det til etterretning
Nesly Skrevet 28. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 28. april 2009 Uff, dere får meg til å føle at jeg ikke inkluderer eldstemann, det er noe jeg virkleig prøver... Jeg lager alltid mat til han først, det var da jeg skulle lkage mat til lillebror at han slo seg vrang. Lillebror satt og grein fordi han var sulten, han må jo mates...storebror klarer det utmerket fint selv, ville bare ha oppmerksomhet.. Er litt redd for at om jeg begynner å mate han så krever han det til alle måltider, om dere forstår? Han er straks 2,5 da..
To fine jinter ;o) Skrevet 28. april 2009 #21 Skrevet 28. april 2009 Jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte her inne, til de grader, må understreke at HI handlet feil i denne situasjonen. Hva er poenget med å skrive bl.a; -tenk å gjøre noe så grusomt mot en 2-åring! -stakkars unge... -osv.osv... Det går vel an å svare på en vanlig og høflig måte. HI spør helt åpent og ærlig om hun var for hard mot han, og siden hun spør om dette så har hun tydeligvis dårlig samvittighet ovenfor sønnen sin. Man trenger vel ikke å gni det inn så fryktelig. Ingen er perfekte her inne, og jeg er rimelig sikker på at samtlige her inne har reagert feil i noen situasjoner når det kommer til barna. Alle gjør det én eller annen gang, og forhåpentligvis så lærer man av sine feil... Ha en fin dag.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 28. april 2009 #22 Skrevet 28. april 2009 Helt enig med deg i at alle sikkert reagerer feil i noen situasjoner. Men når man da spør rett ut om man var stygg mot barnet sitt, må man da virkelig tåle å høre det også!!! Tror nok at hun egentlig vet det selv også, at hun gikk litt over i denne situasjonen.
Honningmelon Skrevet 28. april 2009 #23 Skrevet 28. april 2009 Enig med, To fine jinter. Det er lov å gjøre feil som foreldre, og alle gjør feil innimellom. Ja, det var strengt å låse døra, men syns ikke det er noen "stakkars unge" for det. Det var enkelt og greit en frustrert mamma som gjorde en liten feil, noe som hun tydeligvis har skjønt og har dårlig samvittighet over.
tante grusom master of law Skrevet 28. april 2009 #24 Skrevet 28. april 2009 Hvis man vill at alle skal være enige med et innlegg man skriver, så får overskriften lyde: " kan alle være enige med meg i dette". Hvis man stiller et spørsmål så får man regne med kritikk, ellers er det helt fritt å la være.
Honningmelon Skrevet 28. april 2009 #25 Skrevet 28. april 2009 Man må da kunne være uenig med hovedinnlegger uten å måtte skrive ting som "stakkars unge"? Jeg er ikke enig i det hun gjorde jeg heller, men jeg klarer å si min mening uten å skrive slike ting. Jeg tror hun skjønner poenget alikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå