Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Slik ligger det ann... Jeg fikk vite i dag at jeg er gravid- helt utav det blå!!! Problemet er jo da at jeg har gjort det store, å havna til sengs med min fetter, så det er han som er faren! Dette er jeg 100% sikker på! Så hva i all verden skal jeg gjøre nå? Barneønsket har jeg hatt i flere år, prøvd i mange år, 3 spontanaborter, og beskjed fra gynekolog at jeg aldri kom til å bli gravid på egenhånd (?). Så nå sitter jeg da her å søker råd fra dere... og JA!!! jeg vet hvor dumt det er, å hvor tåpen jeg er, så det er ikke noe nedrakking jeg er ute etter her!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Whatever, egentlig. Det er ingen lov mot å pule fetteren sin, ei heller mot å få barn med ham. Bare se på pakistanerne.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Tja, det er jo en smule tabu å ha seg med sin fetter her til lands, men hvis barnet virkelig er ønsket er det jo også dumt å ta abort.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Søskenbarn har lov til å få barn sammen.... Så hvis dere er single begge to så vet jeg ikke helt hva som er problemet? Bortsett fra at det kanskje er litt uvanlig i de fleste kretser? Og noe høyere risiko for medfødte sykdommer/skader, men tror ikke sjansen er så altfor stor... Gratulerer litt jeg da, siden du ønsker deg barn og alt
Miss Misantrop Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Det har ikke blitt født få barn av fettere og kusiner. Det er stort sett slik det var blandt kongelige og mange kulturer praktiserer fortsatt dette. Når det gjelder gener behøver det ikke nødvendigvis slå negativt ut, problemet er bare at man duplikerer svakheter og styrker. Håper virkelig du beholder dette barnet når du vil ha det!!! Ikke la deg presse av omgivelsene. Du vet selv best hvor stort sosialt stigma dette vil gi deg i familien din, og om du kan tåle det eller ei. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Jeg syns det høres ekkelt ut å få unge med en som er i så nær slekt. Tenk på hvordan det kommer til å bli for ungen om du virkelig velger å bære det frem.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Ehhh.... Kong Haralds foreldre var faktisk søskenbarn. Tror ikke det plager han i særlig stor grad.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Hva sier fetteren til det da? Er han klar for å bli pappa og ønsker han et forhold? Lykke til, og husk at foreldrene til kong Harald også var søskenbarn...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Du kommer ALDRI I VERDEN til å avsky ditt eget barn fordi fettern din er barnefar. Det gjelder bare å skjule det litt for omgivelsene og melde far ukjent. Tenk at det mirakelet er skjedd at du har blitt gravid som egentlig ikke kan bli det!! Det må da være meningen at dette barnet skal få se dagens lys! Hvis hun ikke syns det var ekkelt å ligge med fetteren sin så er det vel ikke ekkelt å få barnet hans? GRATULERER!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 jeg har ei venninne faktisk som har fått barn med fetteren sin. frisk og rask og nyyydelig den jenta:-) er barneønsket ditt der, så behold det:-) gratulerer med graviditeten;-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Jeg tror jeg hadde prøvd å legge minst mulig vekt på at det faktisk var fetteren min som var faren. Ikke la det gå utover valget om du vil ha barnet. Jeg hadde nok tatt en vurdering om jeg ville ha barnet. Det er ditt barn og du vil elske det like masse selv om det er en slektning som er faren.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Jeg vet at dette ikke er svaret du vil høre, men æsj! Og æsj og æsj og ÆSJ! Jeg forstår at du vil har barn, men for enhver pris? Søskenbarn er ganske nær slekt. Jeg tenker innavl, genetiske feil (søskenbarn kan bære hvert sitt recessive gen, som tilsammen kan gi alvorlig sykdom), og åndssvakhet. Dette kommer til å gå ut over deg, barnet og ikke minst fetteren din, sosialt sett. Det minste du bør gjøre er å la fetteren din få være med å bestemme om du skal beholde barnet eller ikke. Om han sier nei, bør du respektere det. Dette kommer til å påvirke hans sosiale anseelse (jeg kunne aldri sett på en som fikk barn med søskenbarnet sitt med samme respekt igjen), og det er ikke bra om ungen får en far -eller en hel familie- som grøsser av vemmelse hver gang de treffer h*n...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Bare litt moro for ungen at foreldrene er i slekt.... hmm skal vi se.. ..vet ikke om det er din far eller mor og hans far eller mor som er søsken, men artig blirdet jo når de blir besteforeldre til samme unge Og evt kommende tanter og onkler som er søskenbarn. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 innlegg kl 18.57 sorry meg men du høres ut som du er 12 år gammel!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Forhold mellom fettere og kusiner har noen steder vært forbudt, og andre steder vært vanlig. I Europa har slike forhold vært sosialt akseptert frem til ny tid; det var svært vanlig i de høyeste sosiale lagene (eksempel: Harald V av Norges foreldre var fetter og kusine), men forekom også blant vanlige folk. I løpet av det 20. århundre har forhold mellom fetter og kusine blitt mindre vanlig. Hilsen Wikipedia Jeg spyr ikke når jeg ser Harald og jeg spyr heller ikke når jeg ser barnet ditt. Et ønsket barn er laget og det er fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #16 Skrevet 27. april 2009 Kos deg med den lille om det er det du ønsker og ikke la andre si stygge ting til deg!! Det er vel et under i seg selv at den lille har blitt til. Alt har en tendens til å ordne seg til det beste. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Sender deg noen gode tanker. Følg hjertet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 Huff, kan du ikke heller vente med å få barn til du er litt eldre og har et stødig forhold. Virker ikke som du er helt moden for barn.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #18 Skrevet 27. april 2009 Snakk med ham først, dette med at du har et sterkt ønske om å få barn selv og har problemer med å bli gravid bør veie tungt for ditt valg ang abortspørsmålet. Forvent sterke reaksjoner fra de rundt i både familie og krets, men folk kommer over slikt. Stort sett så blir barn af søskenbarn like sunne og friske som andre barn så frem til at det ikke foreligger særlig arvelig sykdommer. Noe økt risiko for div. syndromer, men den er uansett svært lav. Hadde du vært min venninne så hadde du had min fulle støtte uansett, og samme hvis du var min søster, kusine eller datter. Samme om fetteren var min bror, venn eller sønn.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #19 Skrevet 27. april 2009 Nei fysjameg, nå fikk jeg frysninger nedover ryggen! ER DETTE EN SPØK??? Dere er jo søskenbarn for fucks sake!! Tenker du ikke på genetiske feil som kan oppstå osv?? Dette barnet vil mest sannsynlig ikke merke noe, men barnet som dette barnet får igjen, vil garantert merke noe. Synes dere kvinner her inne som bare sier hun skal kjøre på, er ikke helt rikti navlet! Dette er jo incest........... Sosialt selvmord kaller man det.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #20 Skrevet 27. april 2009 Så dere Puls på nrk i kveld?? Hvis ikke, gå inn på www.nrk.no/nettv og se episoden!! Den handlet nemmelig om ufrivillige ferdre. Antallet alenemødre har eksplodert, noe som er helt tragisk og helt unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #21 Skrevet 27. april 2009 Jeg hadde et forhold til min fetter en gang i tiden..vi har ikke vokst opp i lag,kun sett hverandre i ferier i ny≠,han var som en fremmed for meg da vi møttes i voksen alder. Ble stupforelsket og hadde sex med han over en periode. Så kuttet jeg han ut. I dag skjemmes jeg over det forholdet der,og er sjele glad det ikke ble noe barn utav det!! Du må jo selv se om det tåler dagens lys at dere skal ha barn sammen,ulovlig er det jo ikke,men sikkert noen som vil reagere.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #22 Skrevet 27. april 2009 Fastlegen min har barn sammen med kusinen sin. Friske og fine unger, det går nok helt fint skal du se.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #23 Skrevet 27. april 2009 Hva du skal gjøre?!? Enten beholde barnet eller ta abort!? Men syns ikke du bør la det faktum at det er din fetter som er barnefaren ha innvirkning på hvilket valg du tar. Dere er ikke akkurat første søskenbarn-par som har fått barn sammen,- og jaggu har det visst blitt folk av alle de før dere også! Det at noen syns det er ekkelt at du har hatt sex med fetteren din - vel... I og med at du har hatt sex med fetteren din, vil jeg anta at dere ikke har særlig sterke familiære relasjoner? Men det får dere jo iallfall nå!! :-P
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #24 Skrevet 27. april 2009 Du, om mannfolka ikke ønsker å bli fedre finnes det kondom for søren, de kan lære seg å bruke det om de har det sååååå fælt.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #25 Skrevet 27. april 2009 Takk for mange svar! Først og fremst. jeg vil ikke ha barn for enhver pris som noen skrev over her, men ALLE kan gjøre en feil i drittfylla. Og jeg er faktisk voksen nok til å ta meg av barn. Jeg er og har alltid vært imot abort, så jeg har vanskeligheter ang det, MEN jeg respekterer fetteren min og hans meninger fullt ut, må bare få di først. han fikk jo også vite det først i dag! Risikoene gjelder jo hovedsakelig hvis dette har gått over flere generasjoner, såpass har jeg lest meg til. Vet også om mange som er søskenbarn å har velskapte barn sammen! Noe forhold blir det ikke mellom meg å mitt søskenbarn! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå