Gå til innhold

En liten gutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt er 3, og hvis jeg tar han i armen, slenger han seg ned på bakken og hyler : "mamma, du er slem, det gjør vondt i armen min! Du puffet meg ned!"

Meget dramatisk. Jeg tror han kommer til å bli skuespiller når han blir stor. I mellomtiden skjemmes jeg når folk ser opptrinnet, og muligens tror jeg er en voldelig mor, når alt jeg gjorde var å ta han i armen, for å lede han avgårde.

Livet går videre ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Regner med at hun som startet innlegget her har et bilde av mor gjennom levering, henting og foreldresamtaler osv. og vet om det kan løses på en enkel måte eller om barnevernet er det eneste rette!"

Dette ble sagt lenger opp her. Vel, man kan ha et perfekt ytre utad men likevel være barnemishandler, så jeg ville absolutt ikke stolt på det nei. Man skal alltid ta slike uttalelser fra barn alvorlig!

Skrevet

Hoho, sånn sier jenta på snart tre her også.

Hun dikter i vei på fortellinger de har hørt i barnehagen. Plutselig er det mamma som forlater henne ute i skogen (Hans og Grete), og mamma skal spise henne, og det er ikke måte på hva galt vi gjør;)

Har heldivis så proffe barnehageansatte som slipper å søke råd på Dib, de vet hva som skal gjøres, og de kjenner ungene og foreldrene så godt at de ikke har noe problem med å si rett ut hva ungene forteller dem.

Skrevet

I første omgang ville jeg kallt inn foreldrene ( moren) til et møte ang det som 2 åringen har fortalt.

ville ikke blandete inn BV i første omgang..

dessuten så er ikke knipsing " ulovlig" . bare utrolig idiotisk at en må knipse bara sine.

kansje hun trenger å få opp øynene.

Skrevet

Jeg er enig med dem som mener at man begynner med å ta dette opp med ped.leder i b.hagen - og så følge det opp deretter. Barnevernet synes jeg kan vente litt.

Min jente på 2,5 år kunne muligens sagt noe slikt som b.hagepersonellet hadde reagert på. Hun prater veldig godt for alderen og har en livlig fantasi.

Blant annet har hun sagt i b.hagen at "pappa ble full i går". Hun mente at pappa var mett (full i magen etter å ha spist mye). Hun har også kommet hjem fra b.hagen og sagt til meg "jeg kløp alle ungene i barnehagen". Det stemte selvfølgelig ikke (jeg spurte de ansatte om hvordan hun oppførte seg overfor de andre ungene).

Til pappaen har hun sagt "mamma plaget meg!". Jeg slo av TV'en mens hun så på...

Poenget mitt er at det nok er en grunn til at gutten sa det han sa, men at det ikke alltid er det man tror. Man tar det selvfølgelig alvorlig, og undersøker litt.

Skrevet

Ja, barn sier mye rart. Spesielt i den alderen! Gutten min på 3 har sagt at jeg har slått han. Jeg har ikke slått han!

Skrevet

En gang jeg leverte jenta mi på barnehagen så kikket hun på barnehagetanta og sa alvorlig: Mamma bruker å slå meg!!! så ga hun meg en klem og sprang inn til de andre.. jeg sto der med haka på knærne og klarte ikke få frem et ord.. Heldigvis så sa barnehage tanta at mange på den alderen (ca 3 år) sier sånne ting helt ubegrunnet og hun hadde ingen grunn til å mistenke oss :) Jeg har aldri aldri lagt hånd på henne!!! Så at barn kan si sånt ubegrunnet, JA det kan de dessverre..

Skrevet

mannen min ble dratt i ørane når han gjorde noe galt og han erjo helt perfekt og det ble jo ikke noe mer enn det og hn har dratt forsiktig i ørene til ungene våre også og blir jo selsagt ikke til noe mer.dere vet vist ikke hva dere snakker om.ble slått opp igjennom barndommen av min faruten grunn og det hele og du må ikke tro det begynte litt og litt.hadde blåmerker alle plasser og er plaga en dag i dag.tåler ikke tryne på han og er stille og ødelagt etter han.han harødlagt hele mitt liv.små unger sier jo mye rart:)kjenner til det ja:)vent og se du.kansje e god grunn,men vis det ikke hjelper,så burde hun jo å forklare og være flink med stemmen da.ikke rop og brøle.

Skrevet

Håper for guds skyld de som jobber i bhg til mine barn forhører seg med sine kollegaer eller overordnede i slike saker fremfor å forhøre seg med folk inne på ett forum som dette...

Skrevet

Hehe, min datter var halvannet år hun, når hun stod blodfornærma ute i hagen her og ikke ville prate mer med oldemor, og til og med slo til oldemor, fordi som hun selv sa snurt; "du dytta meg". Oldemor hadde ikke rørt henne.

Hun sier slike ting innimellom, hun vil ikke i barnehagen fordi en som jobber der har vært slem med henne, uten at vedkommende engang har vært på jobb (har sluttet der!).

De finner på mye slikt disse små og sier hun slikt hjemme om barnehagen sier hun sikkert slikt i barnehagen om hjemmet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...