Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #26 Skrevet 23. april 2009 Hmmm, før tenkte jeg ikke så mye på det. Eller jeg tenkte at det ikke var så viktig. Men etter at dattern min døde i armene mine er det vel nesten alt jeg tenker på. Forskjellen på ansiktet hennes rett før og etter dødsøyblikket var så stor. Det var definitivt et enkelt øyeblikk hun dro fra oss, og det var ikke på sekundet samtidig som hun trakk sitt siste åndedrag eller det lille hjertet sluttet og slå. Det var heller ikke noe jeg kunne se som for til himmelen eller noe sånt. Men det var et øyeblikk hvor hun var tilstede det ene og borte det neste. Vissheten for oss rundt om at det bare var en kropp igjen var tydelig. Det var sjelen som dro som var det øyeblikket. Det er jeg 100% sikker på. Den må jo ha dratt et sted tenker jeg. Hvor aner jeg ikke. Men at vi har en sjel som er mer enn bare biologi. Det mener jeg. Jeg liker den 21 gram teorien. At sjelen faktisk er noe som blir borte fra den fysiske kroppen når vi dør. Mer enn det vet jeg ikke. Men jeg vet hva jeg så, og hva jeg kjente. Og jeg er overbevist om at det er mer med oss menneskert både før og etter vår død enn vi vet. Jeg tror det er en mening i at vi ikke vet.
Gjest Tale30 Skrevet 23. april 2009 #27 Skrevet 23. april 2009 Til dere to som har mistet barna ders: Jeg kan ikke begynne å tenke meg hvor fryktelig det er for dere. Jeg håper dere klarer å ha en fast tro på et sted etter døden, og at dere vil møtes igjen. Jeg har hørt fra flere som har vært til stede ved dødsøyeblikk at det er tydelig at sjelen forlater kroppen. Jeg kjenner mennesker som kan se de døde. Eller de sier at de kan det, om man velger å tro er en annen sak. Hun ene har sett min tantes avdøde sønn hos henne ved flere anledninger. Dette er godt å tenke på for min tante, og hun finner en ro ved å vite at han er der og passer på henne. Klarer man å tro på dette er det fint, og dersom man skulle ta feil er det jo ingen skade skjedd ikke sant?
Gjest Skrevet 23. april 2009 #28 Skrevet 23. april 2009 jeg vet egentlig ikke... men av og til så tenker jeg at når vi dør så faller sjelen i ro. At det blir som en slags søvn uten noe bekymringer, en slags indre ro som egentlig ikke kan beskrives... .. men jeg vet egentlig ikke, jeg bare liker tanken på fullstendig ro i sjela^^
Gjest Skrevet 23. april 2009 #29 Skrevet 23. april 2009 Fint lite, og det som er tar jeg heldigvis kun passivt del i. Men EN ting skal skje: min genuint gjennomregisserte begravelse. Den kan jeg faktisk glede meg litt til, selv om jeg ikke får den med meg.
Gjest Skrevet 23. april 2009 #30 Skrevet 23. april 2009 Jeg vil annbefale alle her til å lese en bok som heter: Sjelereiser, av Michael Newton! Handler om livet mellom liva!! Den tror jeg faktisk på, fordi det går ikke ann å få så mange like historier fra så mange forskjellige, og ikke troende mennesker.
blond Skrevet 23. april 2009 #31 Skrevet 23. april 2009 1. Det som skjer etter døden er at man blir begravet eller kremert 2. Jeg tror at familien kan leve godt etter min død, men er jeg død så er jeg død 3. Jeg tenker ikke så mye på døden og må ikke forholde meg til den direkte. Når jeg må det tenker jeg på den ellers ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #32 Skrevet 23. april 2009 Jeg har hatt en oppfattelse av at vi har flere liv, men nå vet jeg ikke helt lenger. Da har jeg hvertfall ikke vært særlig snill i tidligere liv, for i dette får jeg visst nok av trøbbel.....
SiMaMi Skrevet 23. april 2009 #33 Skrevet 23. april 2009 Det her høres veldig fornuftig ut! Så slenger meg på denne meninga jeg:)
Gjest Tale30 Skrevet 23. april 2009 #34 Skrevet 23. april 2009 Til dere som mente at man skal fokusere på dette livet og at det ikke er noen vits i å tenke på livet etter døden - har dere noengang mistet noen som sto dere veldig nær? Behovet for å tro på noe etter døden kommer gjerne snikende da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå