heisand? Skrevet 24. april 2009 #26 Skrevet 24. april 2009 åååå, så spennende det blir til neste uke hehe. skjønner ikke hvorfor hun skal krangle med alle...
Mille** Skrevet 24. april 2009 #27 Skrevet 24. april 2009 Har sjeldent sett noen drite seg så jævlig ut som Lene gjør, og tydeligvis kommer til å gjøre. Eier ikke dama selvinnsikt!? Hysterisk! ;oD
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. april 2009 #28 Skrevet 24. april 2009 Skjønner ikke vitsen med å fyre seg så til de grader opp heller jeg. Jeg er nå kommet til episode 18 - grunnen til at jeg begynte å se var pga det dere skrev her om Lene. Foreløpig liker jeg Lene. Likte Ida best, nå er det Lene - siden Ida er ute. Uansett, det som er sikkert - jeg har sett klippet på vg-nett.. Men, jeg har ikke forandret førsteinntrykket av Lene av den grunn. Muligens helhetsinntrykket forandres etterhvert som jeg får sett opp episodene. Men, jeg forandrer ikke mening og lager ikke heksejakt ut av person som er på et hotell fordi andre gjør det - og har vært der i flere uker heller. Som man sier over her, ting klippes i det uendelige. Og det tror jeg virkelig det blir gjort der. Jeg kommer til å danne meg en egen mening av henne, og jeg skal si: Jeg likte ikke det klippet, det var grovt. Mer enn det kan jeg ikke si per idag - før jeg får kommet til den episoden og episodene etter det.
Tøysetipp Skrevet 24. april 2009 #29 Skrevet 24. april 2009 Voldsomt som jeg engasjerte meg i denne saken da:-p Hva er det ved Lene som du liker da? At hun susser på Mats, mobber.. eller for at hun er rett frem (dog uten filter) eller er det det at hun har den egenskapen av å hate et menneske som aldri har gjort henne noe vondt etter 6 dager? Eller er det det at hun har lange, fine bein.. eller. Bare lurer:-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. april 2009 #30 Skrevet 24. april 2009 Sånn er spillet. Og jeg har foreløpig ikke sett den mobbingen så stort. Ja, hun vraka ut Ida - taktisk. Hun gjorde det samme med Iris - taktisk. (Og takk og lov....) Rune - er forståelig, selvom jeg likte han og. Mats er ikke der mer, han ble vraka ut for mange episoder siden til fordel for Alex (om han ikke kommer tilbake igjen, for det vet jeg ikke...) Hun er ærlig, sier ting rett frem fram. Når noen går mot henne, så vraker hun de. Helt greit. Gamet er slikt. Mobbing.. Folk får ta ting som de vil, men foreløpig har jeg ikke sett mobbing av henne. Kanskje jeg ikke ser godt nok etter, etter 18episoder? Lene er ikke en person som meg i det hele tatt, allikevel liker jeg henne bare mer og mer. Kanskje pga mobben her inne. Margrethe føler jeg bare avsky av, etter 2episoder. Og som jeg sa: Jeg har ikke kommet til den episoden der ting eskalerer og vil ikke ta et standpunkt til det enda. Jeg har sett klippet på nettet, men ikke sett helheten. Tingene hun SA på klippet var over grensen! Totalt. Det står jeg for. Respekten hennes som jeg har opparbeidet meg synker kanskje litt, men helhetsinntrykket..? Vi får se. Og jeg ser godt at hun ikke liker folk som kommer inn, for å prøve å danne ny allianse og splitte. Hun sa at hun ikke kom til å ha sex på Paradise Hotel - allikevel legger hun seg langflat etter Aleksander med engang. Selv om hun sa ting kunne skje, såklart. Men, det er bare måten med M også, som jeg ikke liker. Jeg har egentlig veldig godt førsteinntrykk av folk, men jeg tror ikke førsteinntrykk av en person ville blitt på samme måten der inne... At hun kaller Margrethe for pervo - den er stygg. Men, det var ikke bare hun. Tydeligvis tok Nanna støyten for den. Den eneste som gjorde noe og sa noe for å prøve å stoppe det var Noor. Så.. Respekten for de alle er vel ikke så høy i helheten. SELV om Lene er psyk.student. Man er psyk.student hjemme - men trenger virkelig ikke å dømme en person som er psyk.student slik,. Blir det samma som om jeg skulle vært dagmamma/assistent i barneskole. Og at jeg inni det huset der har meg med alle og enhver. Hvilken dagmamma med dannelse gjør slikt? (dårlig eksempel, kanskje.. ) Men, man er ikke en ting til enhver tid. Jeg liker bare ikke stempler som folk setter på andre. Man er like dårlig ved å mobbe en person her også. Å opprette grupper og div og snakke nedlatende om en person er ikke bra det heller. Tja, kanskje jeg er naiv og dum? ) Men, jeg pleier som oftest å gå mot strømmen - enn med strømmen jeg da. Og ser andre sider enn det andre gjør...
cherry coke Skrevet 24. april 2009 #31 Skrevet 24. april 2009 For å si det sånn; du har tydeligvis ikke sett alt. Man kan umulig respektere et annet menneske når man oppfører seg på det viset som hun har gjort. Det er desidert den verste mobbingen jeg noen gang har sett.
Tøysetipp Skrevet 24. april 2009 #32 Skrevet 24. april 2009 Var ikke ute etter å ta deg på noe vis, jeg lurte bare. Du må selvfølgelig ha din mening:-) Mats er vel tilbake igjen, ja. Å kalle hverandre stygge navn er ofte mangel på et velutviklet vokabular. Det å eksludere et menneske fra et fellesskap og angripe vedkommende er ondskap. Akkurat det du skrev ang. profesjoner. Hvem man har seg med er sin egen buisness, likevel sier det noe om både den dagmammaen og psykologen. Det vitner om utrolig dårlig dømmekraft. Om man svikter totalt på dette med mellommenneskelige relasjoner er heller ikke dette noe videre positivt (for yrket), og gjenspeiler gjerne en del av vedkommendes personlighet. Empati er ikke noe man kan skru av, den ligger i oss. Det samme med fornuft. Noen har bare ikke like mye.
cherry coke Skrevet 24. april 2009 #33 Skrevet 24. april 2009 Lurer også på hvordan du kan føle avsky mot Margrethe? Hva har hun gjort?
Tøysetipp Skrevet 24. april 2009 #34 Skrevet 24. april 2009 Ja, det stusset jeg over også. Avsky er et ganske hatsk ord.
Sjefsmegga Skrevet 24. april 2009 #35 Skrevet 24. april 2009 Tro du meg, det mennesket er ikke godt og de som liker personer som behandler mennesker på den måten hun gjør her i PH er heller ikke helt gode i huet. Jeg har ikke sett de 18første episodene, kun sett siste uka, og det holder for meg. Hva godt hun har gjort eller veier ikke opp for den dritten hun har servert. Er sjokkert over at voksne mennesker kan oppføre seg slik og si slike ting til hverandre. Å kalle en annen jente pedo-hore pga at hun har småklina med en 20åring, kjefte og smelle fordi skoa ikke macher og for at hun farger øyebryna og da må være falsk. Drive aktiv utfrysning i tillegg å snakke dritt om samme person i tillegg og faktisk si at hun hater et menneske hun ikke kjenner???? Synes du virkelig det er ok????
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 24. april 2009 #36 Skrevet 24. april 2009 Legg merke til at meningene her inne er aldersdelt. Tydelig at innsikt kommer med alderen ;-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. april 2009 #38 Skrevet 24. april 2009 Nei, jeg har ikke sett alt ) Men dere er like ille selv - som både mobber henne og her trekker inn at en 21åring ikke kan sette sine egne standpunkt. Jeg personlig driter i det. Dette er bare dib. =) Og jeg trenger heller ikke forsvare meg. Og - jeg har ikke sett episodene som kommer etter 18. Som jeg sa: Kanskje jeg forandrer mening etter det. Margrethe har ikke gjort noe galt, men jeg liker ikke henne og den hun viser seg å være etter 2episoder på PH. Vanligvis liker jeg stille og rolige jenter, da jeg er slik selv. (Faktisk) Men.. Inntrykket mitt av Margrethe etter den hetsen hun fikk av det klippet jeg så er helt fantastisk. Hun var utrolig i den situasjonen. Avsky - ja.. Det var nok et litt for sterkt ord - beklager det. Men, jeg må bare få mene at den personen i huset - ikke er den personen jeg liker. Og jeg misliker Nanna mer enn Margrethe igjen. Nanna har jeg mislikt hele tiden. Det er bare noe med ting og tang som gjør at jeg enten liker eller ikke liker. Ikke noe mer enn det. Det er et SPILL. Og det bør man vite når man går inn i det huset. Det Lene og Nanna burde visst var at slike uttelser ikke er akseptabelt. Det var DE det gikk ut over. Det jeg vil ha meg frabedt er den holdningen folk viser, til folk som ikke er enige med hverandre. Jeg kan ikke se ett eneste likhetstrekk med Lene i det hele tatt heller, ifh til meg selv. Og, jeg liker heller ikke å følge strømmen. Man må huske på at jeg begynte å se på PH pga hetsen mot Lene som begynte her inne . Og allerede da dannet meg et positivt bilde til Lene FORDI hun fikk så mye negativt. Rett og slett fordi jeg ikke hadde sett det dere snakker om. Og vil der danne mitt eget bilde og syn - uten at andre skal si at jeg er ung. Og fordi jeg IKKE vil følge strømmen. Jepp - ung er jeg. Men langt ifra dum. Her inne er det ofte folk som er MED strømmen - og i mange tilfeller er jeg mot. Det har jeg fått erfare tidl. ) Så, sånn er det bare. Uansett hva jeg sier - er det alltid noen som sier noe annet, og skal vurdere frem og tilbake - og trekke frem ditt og datt +++. Sånn er bare DIB. En annen ting jeg VET, er at jeg blir sett på som uerfaren og det som er av enkelte av dere her inne. Inntrykket blant folk utenfor murene her er noe helt annet. Så, sånn sett: Ta meg for den jeg er, eller la være. Jeg er ikke her for å skaffe venner eller for å være best likt - og det har jeg aldri vært. Grunnen til at jeg skrev så langt nå.. Nei: Ikke for å forsvare meg.¨Men. Som jeg er "kjent" for her inne.. Jeg skriver alltid masse og klarer aldri å slutte å skrive. *phuu* Det er vel både fordeler og ulemper ved det ;o) Men, seriøst: Jeg vil ikke bli likt av dere. Jeg syns heller ikke dere gjør en flott figur ved å hetse en annen person. Rett og slett fordi dere synker ned på et helt likt nivå. (Blir det samme som å opprette grupper) Som kebab-Lene og flyvertinne og blabla.. SOm jeg har prøvd å få frem: Lene burde sluttet med hetsen tidl. Mye tidl. Men har hun sagt unnnskyld? Hvis hun har det, så syns jeg også det trekker opp. Ting opphetes i en diskusjon, ting blir sagt uten mål og mening. For min del etter en krangel er også hva som skjer etterpå - om man er likegyldig eller har mot nok til å si unnskyld. Selv om det aldri vil rettferdiggjøre en handling som gikk LANGT utenfor kontrollen. Og prod.teamet burde også steppet inn tidl. Det er heller ikke til å legge skjul på. Iallefall når alkohol var inne i bildet i tillegg. Men, som jeg har sagt: Lene gikk langt utenfor det som er akseptabelt. Skal empati trekkes inn er også handlingen etterpå en avgjørende rolle - selv om ting ikke kan tilgis med engang.
Saraah Skrevet 24. april 2009 #39 Skrevet 24. april 2009 Får håpe hun klarer å helbrede seg selv, da!
Sjefsmegga Skrevet 24. april 2009 #40 Skrevet 24. april 2009 Helt klart at produksjonsteamet burde grepet inn tidligere, men da hadde de heller ikke fått lage "god" tv, jeg mener at Lene burde vært beskytta mot seg selv også i dette tilfellet, dette kan få svært negative følger for henne framover. Men når et menneske så til de grader hetser og mobber et annet menneske så ser jeg ikke noen grunn til å forsvare vedkommende. Og jeg er langt fra den som følger strømmen. Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne har vært vitne til mobbing uten å gripe inn i en eller flere sammenhenger selv. Det har skjedd meg også, da jeg var langt yngre vel og merke, men når man er over 18år så BØR man være såpass at man kan slå neven i bordet å si NOK! Men desverre er folk for feige og tannlause rett og slett. Jeg vet jeg kan være ei megge til tider selv. Men jeg har aldri mobba noen i hvertfall. Gitt folk kritikk, joda, det har jeg, men på et mer saklig grunnlag tross alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå