Gå til innhold

Og Lene er liksom psykologistudent !?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg sett en eneste episode, men mange sier de er psykologistudenter, og får det til å høres ut som de går professjonsstudiet, når de "bare" går psykologi-grunnkurs (ettårig sak som ikke fører til at en blir psykolog fordet, samme som at noen sier de studerer medisin når de "bare" tar medisin grunnkurs...).

Kan jo være noe sånt hun går.?

Skrevet

Mulig det, men med en sånn oppførsel bør man ikke få gå grunnkurs engang.

Skrevet

Jeg er selv profesjonsstudent i psykolgi og skammer meg virkelig over at Lene sier hun studerer psykolgi. Hun har ihvertfall ikke lært noe på studiet!

Skrevet

hun studerer psykologi i tromsø, er flyvertinne som er bosatt i oslo og selger kebab fra far sin kebabvogn.. noe skurrer..

you figure it out..

Skrevet

Men hvorfor skulle hun ha interesse av å ljuge om noe sånt?

Skrevet

hun går sikkert grunnkurs som noen over her sier.. lenger nekter jeg å tro at hun kommer!!

Skrevet

Sant så sant. Jeg kjenner ei som går grunnkurs, og hun synes det er veldig stas å kalle seg psykologistudent, så da sier de vel de er det om de så bare går grunnkurs.. Sært uansett.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem Lene er. Men her i Bergen har det vært åpent grunnkurs. Dvs alle som vil kommer inn.

Og du verden så mye hummer og kanari som dukker opp.

De fleste detter av lasset etter et par måneder, fordi det er mye pensum og engelske lærebøker. Og alle tror de har sjangs å komme inn på andre år, med snitt som er høyere enn medesinstudiet.

Ganske morsomt i grunn.

Skrevet

Det heter ikke grunnkurs, men grunnfag (ihvertfall tidligere)- nå heter det vel bacheloremner. Jeg har master i psykologi og holder på m dr.graden nå, må si at jeg er sjokkert over atferden hennes og over at hun selv ikke ser hvordan hun må fremstå for omverdenen- hun virker ihvertfall vanvittig lite gjennomtenkt gitt at hun studerer psy!

Jeg fordypet meg i sosialpsykologi og det er så skremmende å se gruppeprosessene i fra psykologipensumet (suggesjon i en gruppe som ledes av en sterk "leder") i praksis på tv3. Jeg pleier ikke se på paradise men har fått med meg akkurat dette den siste tida, takket være sjokkerte dib'ere:) Dette er klassisk psykologisk teori med "scapegoating"- finne seg en "syndebukk" i gruppa som man vender alt hat og raseri mot- og som ikke nødvendigvis ikke har gjort noe for å fortjene rollen. Jeg har ikke sett på nok til å vite om Margrethe virkelig har gjort seg fortjent til behandlingen, mne ut fra hva jeg har lest og hørt så har hun ikke det.. Og da er Lenes atferd rett og slett skremmende blottet for altsom heter empati, innlevelsesevne og refleksjon. Synes det avr sjokkerende å se på henne. Jeg vet fra psykologisk teori - og sunn fornuft- at om kun EN av de andre hadde sagt fra til lene mye tidligere ville dette vært nok til å bryte opp enigheten i gruppa og antakelig satt en stopper for- eller ihvertfall bremset denne behandlingen M fikk betraktelig. Men så lenge alle tier, så samtykker de og, og gruppas fører får bare ture frem..Synd hun vant sten-saks-papir..

Skrevet

Og ja- for å svare på trådens tema; grunnfagene/emnene er åpne for alle, så det er bare for hvem som helst å melde seg opp på et emne i psykologi og kalle seg psy.stud. Hun trenger jo hverken å lese eller ta eksamen for det. Og sannsynligheten for at hun virkelig følger utdanningen er vel liten når hun bor i en annen by og har en annen jobb.

Skrevet

Har bare lest om henne, men du vet det er mange på psykologistudiet som ikke er helt vanlige i hodet ;-))

Skrevet

La meg si det slik: Hvis jeg en gang i framtiden trenger hjelp og ser henne sitte inne på kontoret så kommer jeg til å le og snu i døra.

Ev. komme henne i forkjøpet og spørre om hun har kyst til å prate om problemene sine.

Skrevet

Egentlig er jo ikke de andre så veldig mye bedre; igår ble det nevnt at f.eks partneren til Margrethe gav direkte faen... Han gadd ikke bry seg. Og de andre sa at de ville ikke si noe for da gravde de sin egen grav.

Vel de trengte ikke legge seg opp i diskusjonen, men man kan si klart og tydelig at det går an å begrense seg osv osv. Det er noe som heter "den som tier, samtykker".

Ikke en eneste av de idiotene sa noe og nå sier de at produksjons teamet burde gått inn tidligere når de så hvordan det her bar seg. De skylder på "den lille boblen" de levde i.. Sorry mac, men så ufattelig dum går det ikke an å bli, selv med minimal iq så skjønner man at den type utsagn og oppførsel er feil.

Nanna mener da at ting som "hun burde rævp.... av en elefant og dø av indre blødninger" er ting som man ikke skjønner at man ikke skal si?????

Nesten så jeg håper Margrethe vinner hele greia for ingen av de andre fortjener ei krone.

Skrevet

Herregud, sa hun det??? HVOR gamle er de egentlig? Eller det har egentlig lite å si, siden jeg ikke kjenner noen som oppfører seg slik. Synes også at gutta der inn mangler baller!! "Alle" sier at behandlingen av Margrethe gikk for langt, men ingen tør å stille opp for henne...Er de så feige og redde for denne Lene? Håper at de virkelig fikk seg en tankevekker etter gårsdagens program.

Skrevet

Har ikke sett ale episoden, men såg i går og ...... eg har ikke ord! Virker som om de tror de kan gjøre hva som helst og så komme unna med "stakkars oss, pressa situasjon, tv, liten boble osv" Uannsett, men man oppfører seg da ikke sånn!!!!?? Og nesten like ille alle de som ikke sa noe da Lene holdt på, men så fint sier at de var imot det etterpå...

Vet forresten om en som ikke fikk avslag på endel jobber etter å ha vert med i et realityprogram, fordi arbeidgiverene ikke ville bli satt i sammenheng med det programmet....han hadde ikke gjort noe spesielt galt heller egentlig...Såååå lurer på hvem som vil ansatte Lene og Nanna etter dette eg?

nei, har rett og lett ikke ord....det er bare noe alvorlig galt med mennesker som oppfører seg slik. (de er vel fra 20 til 30 år så vidt eg vet alle sammen, selv om det ikke spiller noen rolle)

Skrevet

Det at man studerer psykologi behøver nødvendigvis ikke bety at de er "på nett" på alle mulige områder. Det finnes et like utbredt utvalg av dem, som i andre type profesjoner.

Det å ha gode karakterer og være innteligent nok til å komme inn på et slikt studie er ikke ensbetydende med at de er like gode på mellommenneskelige relasjoner. Selv om det burde vært en forutsetning. Det finnes også ytterpunkter av "dem", og om det er tilfelle at Lee studerer psykoligi så er nok helt i ytterpunktet. Og et ekstremt tilfelle.

Vedr. Lene så så jeg klippet på web-tv. Og at dette er filmet og vist til Norges land, er straff i seg selv. Vi snakker om å grave grav.

Skrevet

Forresten så er det frivillig å være der inne. De klipper og redigerer og smører på de ulike karakterene.

Når det er sagt så synes jeg svært lite om mennesker som har så liten selvinnsikt og som oppfører seg Dronningen av Saba.

Skrevet

Du kan jo studere hva du vil. Hun kunne jo studert religion for den del. Eller botanikk, bilogi eller tysk. Det gjør jo ikke noe med personligheten til folk for det.

Skrevet

jeg syns hun var helt ufylselig mot Margrethe, slik oppfører man seg IKKE mot andre folk... selv ikke sine fiender...

Syns hun var HELT usaklig!

Bitch!

Skrevet

LOL

Det er nesten litt festlig hvordan dere fyrer dere opp over Paradis Hotel. Kanskje litt søtt også. Å kalle noen man har sett på et fjernsynsprogram for ei bitch. Hm.

Skrevet

Hehe, kan man ikke kalle henne bitch etter måten hun oppførte seg? Jeg synes det er et ganske treffende uttrykk;)

Og grunnen til at så mange hisser seg opp har vel litt og gjøre med at dette er litt mer "close to home" enn en amerikansk reality serie... Og ikke minst er det jo en uskyldig person som har blitt behandlet så til de grader dårlig... Det appellerer jo til folks rettferdighetssans.

Skrevet

Flirer vel mest av at dette er et tv-program. Veldig frivillig å delta.

"Close to home" vel vel. Veldig far away from my cup of tea.

Skrevet

...hva har jeg gått glipp av? Hvem er Lene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...