Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Da jeg våknet i dag tidlig var jeg ikke i form!! Synet mitt var uklart, hodet så tungt som bly....og jeg var svimmel!!! Nå er jeg akkurat likedan.....hodet sprenger som bare det og synet er liksom "flakkende" og tildels uklart! Hva kan dette være? Er det flere som har opplevd noe lignende? Jeg er forresten i uke 33.
eplepeple Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kan det være blodtrykket ditt som er lavt tro? Det er iallefall symptomer på det. Men jeg ville ha sjekket det med fastlegen min om det vedvarer.
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Jeg har vært plaget med blodtrykksfall tidligere i svangerskapet,og det er definivt ikke det.....har aldri vært slik jeg....!! Jeg får se ann litt, å så ringe legen....skikkelig ekkelt detta her!!!!!!
mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Svangerskapsforgiftning kan gi sterk hodepine, men som oftest i kombinasjon med ødemer, proteiner i urinen osv... Har du fått plutselige hevelser/ vann i kroppen i det siste?
I.L.s Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 er ikke det tegn på svangerskapsforgiftning? jordmora mi sa at hvis jeg opplevde noe sånn skulle jeg ringe føden med en gang...
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2009 Nei jeg har ikke fått noen hevelser eller noe i kroppen.....var på kontroll hos jordmor senest for noen dager siden også,og har hverken vann eller hevelser. Hvis det viser seg at jeg har svangerskapsforgiftning....hva vil skje da da?? Vet svært lite om dette merker jeg...... Tusen takk for at dere svarer meg..........
mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Dersom man har en alvorlig svangerskapsforgiftning vil man nok bli satt i gang... Men dette avhenger av alvorlighetsgraden, mange kan gå med en begynnende svangerskapsforgiftning ganske lenge, tror jeg. Det må uansett følges opp av sykehuset i så tilfellet. Men tror nok ikke det er svangerskapsforgiftning hvis du ikke merker noe til hevelser, og urinen var fin for noen dager siden. Men vær litt obs på hevelser, og selvfølgelig hvis det ikke gir seg med hodeverk!! Prøvd å drikke noen store glass vann, kanskje du er litt dehydrert? Lykke til og god bedring, hvertfall:)
Evila FØDEKLAR Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Jeg syns du skal kontakte legen din og fortelle om formen. Det kan være symptomer på høyt blodtrykk. Jeg hadde det samme som deg og hadde forhøyet blodtrykk, men det var heldigvis forbigående. Svangerskapsforgiftning er alvorlig, derfor skal det sjekkes opp. Om det viser seg at du har tegn til det, vil du og barnet bli fulgt nøye opp. Men mest sannsynlig er det ikke farlig, så jeg syns ikke du skal bli redd. Men du skal alltid sjekke opp slike symtomer for å være på den sikre siden
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2009 Jeg drikker masse i løpet av en dag, så jeg er nok ikke dehydrert tror jeg.....! Jeg får se litt hvordan det blir utover dagen,og ser om det gir seg....slitsomt er det i hvertfall!!!! Takk for gode svar=)
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2009 Ja jeg burde vel høre med legen kanskje.....jeg skal vente litt og se om det gir seg.....
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Synes absolutt dette bør sjekkes i dag hvis det vedvarer. Selv om blodtrykk og urin var fint for noen dager siden, kan du være i ferd med å utvikle svangerskapsforgiftning. Det kan komme svært raskt! Ikke se det an for lenge. Lurt å prøve å få time i dag for å kontrollere blodtrykk og urin.
snuppene 09 og 11 Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 er enig med førstegangs fødeklar77. syntes du burde få skjekket bt og urin. selv om alt var bra for noen dager siden, kan svangerskapsforgifning komme veldig fort ifølge legen min på føden. ring legen du, bedre det enn å gå å tenke på dette. og om det er noe, får du oppfølging, om det viser seg at det ikke er noe, så slipper du bekymring. lykke til!
snuppene 09 og 11 Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 er det forran i hodet\ panne du har vondt?
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 22. april 2009 Jeg fikk beskjed om å se det ann til i morgen tidlig.....er det likedan når jeg våkner i morgen så skal jeg ringe igjen da. Eller hvis det forverrer seg så må jeg selvfølgelig ringe tidligere da.......
Sigbeth Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Jeg hadde slik en gang eller to at øynene dirrer og hele rommet skjelver og en må bare ligge til det går over. Da var jeg svimmel noen dager etterpå. Vet ikke hva det var, men mannen min sa at han også hadde hatt det slik noen ganger. Er det slik du har hatt det? Jeg husker ikk ehodepine i den forbindelse.
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 22. april 2009 Både ja og nei.............er så vanskelig og beskrive liksom...men synet ble helt uklart og jeg ble svimmel,rommet og alt gikk bare rundt! Nå er synet litt bedre,sitter bare igjen med dundrende hodepine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tullemor27 Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 Jeg kommer fra en familie sterkt plaget med migrene, og ut i fra det du beskriver, vil jeg helst tro at det er det du har. Vet ikke hvordan migrene og graviditet er sammen, så det vill jeg ha sjekka opp.
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 22. april 2009 Hmmm.......ja kanskje det kan være det....! Det har jeg aldri hatt så det aner jeg ikke hvordan er, men jeg kan nevne på det til legen......
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 22. april 2009 Det er foran i hodet jeg har vondt ja.....innenfor panna liksom....
trippelmamma:) Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 Jeg ville nok sjekket det for sikkerhets skyld, iallfall tatt en tlf for å høre. Men kan også være at babyen har ligget og presset litt mot en stor blodåre eller en nerve, og det har endret seg når du har skiftet stilling. Det kan føre til hodepine og svimmelhet iallfall!
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #21 Skrevet 22. april 2009 Ja jeg merker det når jeg ligger på ryggen......da blir je
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 22. april 2009 JEG FIKK LITT GOD HJELP HER AV MIN LILLE DATTER, SÅ INNLEGGET OVER BLE LITT AMPUTERT.....HEHE:) DETTE SKULLE DET STÅ: Ja jeg merker det når jeg ligger på ryggen......da blir jeg svimmel og tung i hodet! Det kan jo være det også ja.......jeg skal ringe legen i morgen tidlig om jeg ikke er bedre til da. Nå skal jeg bare vente til samboeren min kommer hjem fra jobb og kan overta datteren vår så jeg får lagt meg litt........
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 22. april 2009 #23 Skrevet 22. april 2009 Jeg er sterkt plaget av migrene og det høres litt sånn ut som du beskriver at du har det. Ser du fargede prikker?
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #24 Skrevet 22. april 2009 Hmmm.....nei ingen fargede prikker......
Idaen84 Skrevet 22. april 2009 #25 Skrevet 22. april 2009 Enig med at det høres ut som migrene. Søstera mi fikk det sist ho gjekk gravid, aldri hatt det før. Er vell hormonene som gjør utslaget med tanke på at dei fleste som har det begynte i puberteten når hormonene raser som verst:) Symptomene kan variere, men eg får sikksakk lignende lyn foran augene (å lese er heilt umuligt), nummen i lillefingeren og ekkel følelse i kroppen. Seinere kommer dundrende hodepine bak augene liksom og lysskyhet. Hold oss oppdatert med hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå