EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. april 2009 #26 Skrevet 21. april 2009 Jo for all del, jeg stoler på han, men han hadde ikke dratt på en slik tur uansett, nettopp da han ikke gjør ting som direkte setter han i en slik posisjon. Jeg godtar ikke at min fyr går på en klubb og får en naken kvinne med ALT fremme gnidd opp i trynet ! Er ikke helt slik jeg vil ha det i mitt forhold. Hvorfor stoler jeg ikke på mannen min for det ? Vil jeg gjerne høre, aldri gjort noe slikt mot meg han Håper på svar ! Alt jeg sier er at jeg har sett slike ting skje. Jeg har en kompis som var på et utdritningslag i sommer. Verdens snilleste, mest omsorgsfulle gutt. Virkelig. Han fikk bind foran øynene, etter en lang dag med alkohol vel å si, og ble satt på et hotellrom, hvor det kom to jenter som fremførte et dildoshow ! Dette gikk altså ut på at alle guttene var kanon drita, gutten det gjaldt, satt på en stol i midten. Og jentene utførte sex på hverandre. Til slutt plasserte de en dildo i hver av hendene hans. Tror du at han ikke brukte de på jentene ? Alle guttene stod rundt og skreik: gjør det gjør det gjennomfør det ! I tillegg var alle kanon dritings ! Så til stykket, så tror jeg at situasjoner faktisk kan gjøre slik at de fleste overgår sine egne grenser. Jeg synes det ville vært dumt å leve i den tro at gutter alltid er supersnille. I allefall etter de erfaringer jeg har gjort meg. Så klart en type som reiser til Praha ikke nødvendigvis er utro, er ikke det det er snakk om. utroskap nødvendigvis, men det at de alikevel går over grenser den jenta der hjemme hadde følt var overtrått for leeeeeeeeenge siden ! Jeg har en voksen og flott mann, som rett og slett er såpass voksen at han selv skjønner at det å dra på slike turer ikke er det lureste i et forhold. Avslutter bare med at jeg stoler på samboeren min, 100%, men at jeg samtidig ikke er naiv ! Igjen, venter på svar om hvorfor du mener at jeg som lever i et forhold hvor vi helt klart kjenner grensene til hverandre og aldri utsetter hverandre for slike situasjoner, ikke stoler på mannen min babysommer09.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. april 2009 #27 Skrevet 21. april 2009 Gjett hva: gutter og jenter har to HELT forskjellige mentaliteter når det kommer til grenser og ting som strippeklubb. Helt forskjellige steder, altså en kvinnelig strippeklubb og en mannlig. MEN ja, det finnes jenter som er drøye også, absolutt ! Og det finnes verdens snilleste gutter som faktisk kun sitter og ser på ja, men why ? Hvorfor skal de sitte og se på nakne damer om de er i et forhold ? Dette må jo enhver gjøre seg en mening om, alt jeg ville frem til er at en mann som har en dame som ikke vil at han skal reise bort, bør respektere det. På lik linje med at hun ikke ønsker at han oppsøker sex-steder eller strippeklubber. Dette var jo i utgangspunktet ikke en detbatt om dette. Var mer for å fremme poenget mitt om at jenter tillater gutter å gjøre ting bare fordi de er "gutter". Først og fremst er de mennesker med vel utviklede hjerner !
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 21. april 2009 #28 Skrevet 21. april 2009 Fullstendeig enig med deg EnJente_m_EnJente + en i magen!!! Hvor naive går det egentlig an å bli....
Ameli Skrevet 21. april 2009 #29 Skrevet 21. april 2009 Det er helt klart ingen sammenheng mellom å bli sperret inne resten av livet, og det å få barn:) For all del. Men vi jenter som har fått lov til å endre oss mentalt fra dag en med blått kryss på clearbluen vår, har ett litt annet utgangspunkt. En mann får sjelden full følelse med graviditeten din før han kjenner spark. Dette er noe håndfast. Det jeg mener er at dette er hans siste tur uten å være far. Neste år drar han avgårde som far. Dette er da helt klart ikke siste turen for han ever, men forkjsellen er at neste år blir det kanskje sjampanje og shopping i Paris med jentene for meg også. Eller så hørtes det koselig ut med tur til Praha.........
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. april 2009 #30 Skrevet 21. april 2009 Takk for det venter juni prinsesse Når det er sagt vet jeg ikke hvor mange ganger jeg faktisk pressiserte at de som synes dette er ok, se bort ifra mine uttalelser. Jeg backer bare opp de som ikke synes det er ok at mennene reiser på slike turer under graviditet eller utenom for den del. Det må jeg få lov til ! De som vil ha et slikt forhold, hvor det er tillatt, er jo enige, ergo det er helt fint !
Gjest Skrevet 21. april 2009 #31 Skrevet 21. april 2009 EnJente_m_EnJente + en i magen du får jammen sagt det. Er såå enig med deg i absolutt alt, og akkurat nå er jeg veldig takknemlig for den mannen jeg har, som ALDRI hadde kommet opp med et slikt dumt forslag..
Mammaioktober Skrevet 21. april 2009 Forfatter #32 Skrevet 21. april 2009 Takk mange ganger EnJente_m_EnJente + en i magen!! Jeg er enig med deg. Tar meg selv i å være utrolig naiv av og til.. Flau..
Ameli Skrevet 21. april 2009 #33 Skrevet 21. april 2009 EnJente_m_EnJente + en i magen : Gikk nok litt fort i svingene for meg Flott at du backer de som ikke synes det er greit. Er helt klart enig med deg at der det er motstridende interesser er dette klart et problem. Når en blir sittende igjen hjemme uten å føle at de har fått sakt sitt, eller er bekymret blir det feil. Jeg skal være enig i at dersom det er uenighet, så bør mannen kanskje være hjemme ja.
Juni prinsesse Skrevet 21. april 2009 #34 Skrevet 21. april 2009 Nå må jeg også få lov til å si at det er ganske mange år siden "fylleturer" var en del av mitt vokabular. Gutteturer er noe helt annet, og klart det går en del alkohol i slike tilfeller også, men innholdet er liksom basert på noe helt annet, og grensene trekkes på en helt annen måte. Å reise på tur kun for å drikke seg full synes jeg er ganske umodent av en som faktisk skal ta ansvar for et nytt lite liv bare noen få uker senere. Og når da i tillegg mor sitter hjemme og hadde håpet å tilbringe denne tiden på en annen måte, da skjønner jeg godt at hun blir lei seg. Han skal bli FAR!!! Og det skjedde i det øyeblikket den blå stripen kom opp! Om han bruker litt tid på å skjønne og venne seg til det, so be it, men han kan faktisk ikke bare gjøre som han vil lenger. Fra det øyeblikk den testen var positiv, er det faktisk to stk han må ta hensyn til.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. april 2009 #35 Skrevet 21. april 2009 Synes du er håpløst rødstrømpe jeg.. Jeg reagerer på måten du legger fram tingene på. Det å dra på tur til Praha - strippeklubb eller ikke - er ikke ensbetydende med at menn gjør noe mer galt enn damer! Og det er det jeg mener du sier. Du skjærer alle menn over en kam og sier at dersom sjansen byr seg, så slår de til! Dermed tror jeg heller ikke du stoler på mannen din. Jeg stoler på min mann og er heller ikke naiv. Jeg har derimot en mann med sterke prinsipper om hvor grensen går. Så hvorfor skulle han ikke få reise på guttetur? Jeg har da tenkt å ta meg en jentetur når muligheten byr seg;) Og det eksemplet du har fra kompisen din som har giftet seg - vel ikke rart du har slike meninger da;) Men som jeg sa; Jeg synes ikke menn skal reise på langtur midt under et svangerskap - selv om det er av andre årsaker enn deg, EnJente_m_EnJente + en i magen.
heisim Skrevet 21. april 2009 #36 Skrevet 21. april 2009 EnJente_m_EnJente+en i magen: Du er helt rå!!!! Heeelt totalt enig i alt du skriver. Jeg stoler også på mannen min, men kaster han ikke til løvene av den grunn.
*mini me* Skrevet 21. april 2009 #37 Skrevet 21. april 2009 1 - Alle mannfolk syns IKKE det er ok å gå på strippeklubb. Eller er utro på syden ferie. 2 - Holder du han i "bånd" går han lenger når han har "fri"...... 3 - Min mann reiser på guttetur 2 ganger i året.(ikke en uke til syden, men langweekend til england el.) Og jeg reiser på jenteturer når jeg måtte ønske det. Vi har snart 3 barn. 4- Stoler du ikke på han, er det kansje forde du ikke stoler på deg selv??? Livet er ikke over fordet om man får barn, må bare justeres litt. Viktig å ta vare på seg selv og være litt ego avogtil.. Så det er lov å reise på gutte/jenteturer også... Men bare så det er sagt hadde ALDRI han reist en uke til syden når jeg var 6-7 månder på vei.. Men han hadde ikke kommet på å spørre engang!!!!!!!!
mor te tre Skrevet 21. april 2009 #38 Skrevet 21. april 2009 Husk jenter!! Det er ikke slutten på livet selvom man får barn, det er nå livet begynner!!! Kos dere alle med graviditeten:)))
_Lotus_ Skrevet 21. april 2009 #39 Skrevet 21. april 2009 Skjønner ved å lese alt dette at ingen forhold er like, og det må man tenke på i en slik setting. For min egen del, fylleturer er ikke et tema i vårt forhold, men om min mann ville tatt seg en guttetur til en eller annen storby så har ikke jeg noen rett til å forby han det, gravid eller ikke. Nå skal det sies at han aldri ville gjort det hvis jeg hadde et tungt svangerskap eller hadde ytret ønske om at vi skulle gjøre noe sammen, men det er pga at vi har respekt for hverandre og prøver å samarbeide til det beste for forholdet. Om jeg skulle sagt "det får du absolutt ikke lov til/det godtar jeg ikke" ville jeg fått vond smak i munnen. I vårt forhold har vi det sånn at gir man litt får man mye tilbake. Og argumentasjonen om at jeg ikke fikk noen jentetur før jeg ble gravid ville ikke holdt, for hadde jeg hatt lyst til det så hadde jeg gjort det (har faktisk gjort det opptil flere ganger når jeg tenker meg om). Hvis han hadde reist hadde jeg ABSOLUTT ikke vært bekymret for hverken strippeklubb eller andre jenter, uten at jeg føler meg det snev av naiv. Men som sagt, det kommer an på forholdet man er i. Hadde jeg vært sammen med en annen type mann ville jeg kanskje ha sett anderledes på problemstillingen, men jeg sier dette med tanke på slik vi lever sammen. Hadde mannen min vært en notorisk festløve som var uansvarlig kan det hende jeg hadde måttet sette noen grenser, selv om jeg ikke liker dette med å forby hverandre ting i et forhold, det kan ofte gjøre mer skade enn nytte. Det beste er om begge parter har en hovedregel om å sette seg inn i den andres situasjon og på den måten finne gode løsninger som passer for begge
Mammaioktober Skrevet 21. april 2009 Forfatter #40 Skrevet 21. april 2009 Nettopp mor te to Det er ikke slutten på livet. Men akkurat sånn oppfører samboeren min seg som om det er.. Hehe, huff.
ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 21. april 2009 #41 Skrevet 21. april 2009 Helt ening med EnJente_m_EnJente+en i magen!! som om jeg skulle skrevet det første innlegget ditt selv. takk og pris så har jeg ikke en mann som noen gang i det hele tatt har dratt fra meg på guttetur eller har interesse av det. jeg stoler 100% på mannen min jeg, men likevel så hadde han ikke fått dra på ferietur med gutta på den måten. Om han hadde hatt et sånt behov hadde ikke jeg vært den rette dama. Kommer aldri til å akseptere noe sånt, men vet at den problemstillingen vil ikke jeg få i forholdet mitt. Vi har det perfekt sånn takk og pris.
scoobydo Skrevet 21. april 2009 #42 Skrevet 21. april 2009 Hadde ikke sett problemet med det.. hvorfor skal han ikke kunne reise med kompiser selv om jeg hadde vært gravid? Har vært på utallige jenteturer før jeg ble gravid, og har store planer om og fortsette med det etter mini er komt til verden. Ser ikke helt forskjellen på at man reiser på guttetur om dama er gravid eller ikke så lenge det ikke er rett før termin!... Man har jo alltids mer enn 1 uke ferie i løp av sommeren, og man får alltids nok tid sammen!...
lillelamm Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 veldig bra skrevet av en jente med en jente!!!!!! enig! har sett mye rart i syden, der hemningene av en eller merkelig grunn slippes løs. har gjort det selv og jeg...:-) bare ikke vært utro.. er for jenteturer og gutteturer. men....et stort men...er ikke for fylleturer med jentene eller gutta..det er bevist igjen og igjen at det ikke alltid ender så bra...behøver ikke være på grunn av utroskap.. jeg synes ikke noe om slike turer hvis det går utover felles ferie, eller felles økonomi heller... roxybee, du har allerede gjort opp din mening. si ifra at du gjerne vil ha en tur sammen med ham. bruk heller alle pengene på dere selv...og skikkelig kos dere med siste tur uten barn. det gjorde vi i fjor..to ganger:-)
SuperSizeMe Skrevet 21. april 2009 #44 Skrevet 21. april 2009 Eg hadde nok vore skeptisk til ein rein fyllatur no når eg er gravid, men det trur eg heller ikkje mannen min ville foreslått. Men samtidig så meiner eg at sjølv om ein er i eit forhold skal ein alikevel ha lov til å pleie gamle vennskap!! Ein må få lov til å gjere ting kvar for seg og ikkje ALLTID vere i lag med kjæresten /sambuaren / ektemannen. Det kan då ikkje vere sunt å vere so avhengige av kvarandre? Kva med gamle vennskap? Må ein velge mellom å vere i eit forhold /stifte familie og å ha venner? Det verker slik på nokre av innleggarane her... Livet er ikkje over sjølv om ein får barn, og både eg og mannen har vore på venneturer sjølv om vi har barn, både innanlands og utanlands. Vi stoler på kvarandre, og hadde vi ikkje gjort det meiner eg at det er noko grunnleggande feil i forholdet.... Dessuten må eg bare sei: Å sei at det er "siste mulighet" å få ein tur med gutta er drøyt spør du meg... Stakkars folk som trur livet er over når man får barn!! Eg er einig med at det er no det begynner!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. april 2009 #45 Skrevet 21. april 2009 Til alle dere som er enige, takk for støtte Når det er sagt var mine meldinger laget også for å støtte roxybee ! Jeg sa i innleggene at til de som liker å ha det på denne måten, blander jeg meg overhodet, MEN i forhold hvor den ene part faktisk føler seg utrygg, eller omså bare synes det er ubehagelig - synes jeg det blir helt feil med slike turer. Jeg har aldri nektet samboer å reise på gutteturer, men her var det snakk om fylleturer, heisaturer. Vi alle vet forskjell på en god guttetur og en heisatur. Og stedene man reiser til sier også ofte sitt. Praha var bare et eksempel av mange små brikker i havet. Igjen, ikke døm meg og si at jeg ikke stoler på min partner, har jeg hatt noen så krasse uttalelser om deg ? Eller ditt forhold ? Jeg har faktisk en mann som reiser ekstreeeemt mye, og er aldri redd for noenting. Enda han virkelig reiser opptil flere ganger i mnd. I hele verden. I store selskaper med både middager og fest. Jeg drar på jenteturer jeg også, men jeg hadde aldri reist med feks 6 jenter til feks Kos i hellas nå. Det gjorde jeg da jeg var singel og ikke hadde noen andre å bry meg om. Derimot var jeg på en jentetur til Køln og besøkte venninner der nylig. Poenget er at det er forskjell på turene. Og om det er noen av oss her inne som har en samboer/mann som er mye borte, så er det meg. Så jeg fraber meg å bli dømt på den måten, selv om du har all rett til å mene hva du vil. Til de som ikke deler meningen min - værsågod ! Jeg har aldri sagt at folk ikke får ha like meninger som meg. Reagerer ikke ved å kalle de rædstrømper, eller dømmer deres forhold. At jeg er rødstrømpete er så morsomt at jeg faktisk lo da jeg leste tråden din hihi. Skal fortelle jentene på jobben i morgen at jeg for første gang i mitt liv har blitt kalt det haha ! Noe så komisk, er vel den minst rødstrømpete jenta man finner. Men en jente med mening er jeg for det. Kan i allefall trygt si at jeg ikke kaller fremmede mennesker med barnslige ord etc. SÅ klok er jeg i allefall Kose dere i graviditeten alle sammen, og stol på prinsippene deres, det er vel det jeg vil frem til !!! GOD GLAD KLEM FRA MEG ! Har vært hos frisøren nettopp og føler meg fresh og flott, "rødstrømpen" som jeg er hahaha !
Gjest Skrevet 21. april 2009 #46 Skrevet 21. april 2009 Jeg hadde ikke sagt nei, men jeg hadde spurt om ikke vi kunne gjøre noe sammen istedet siden det er siste sommeren dere er sammen bare som kjærester(etter dette blir dere jo mamma og pappa også). Nå er jeg heldig som ikke har en kjæreste som har behov for fylleturer til syden, men han hadde mange turer på byen før førstemann ble født. For meg hadde det vært feil å nekte han det, jeg stoler på han. Når det er sagt må jeg bare si at jeg er utrolig glad for at ingen av våre venner er slik som mange beskriver over her med strippeturer og dildoshow i utdrikkingslag, hjelp!
Mor Frøya Skrevet 21. april 2009 #47 Skrevet 21. april 2009 jeg ersamboer`n til mor frøya.og jeg fatter ikke at noen absolutt må på fylle tur med gutta.for meg ville det være helt utenklig og reise uten den som betyr mest for meg i hele verden,og når man i tillegg er 6-7 mnd på vei syntes jeg det er helt vannvittig.reis gjerne med kompiser men da med følge,det blir mye kosligere og bedre på alle måter ...ta vare på de som betyr mye for deg
25 år gammel mamma Skrevet 21. april 2009 #48 Skrevet 21. april 2009 Hei Hos oss hadde det aldri blitt et spørsmål fra mannen min engang.. Hadde det blitt et spørsmål hadde jeg garantert sagt: Ja vel, da gjør du med andre ord et valg og det er ikke oss som er igjen hjemme. Greit hvis du helst vil på tur og drekka,men ikke forvent at jeg er hjemme da du kommer tilbake..Får da viser du meg hva som betyr noe for deg... Kan nok hende jeg hadde vært enda kvassere enn hva jeg sier her å,men ihverfall ville jeg ikke ha syntes han var smart i sin besluttning. Jeg er nok veldig hard å ha med å gjøre, men det er mannen min veldig klar over og har valgt å leve sammen med meg. Og vi har vært sammen i 10 år og vært gift i 5 år!! Det var han som spurte meg om giftmål,og han vet alt om hvordan jeg er og mine meninger... Så da har han jo selv valgt hva og hvem han deler livet med!! Han hadde valgt ferietur med meg, han hadde faktisk et tilbud om tur for et par uker siden og sa nei takk, det er ikke noe for meg!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 21. april 2009 #49 Skrevet 21. april 2009 HAdde dere virkelig nekta typen å dra til syden?? Jeg kunne sagt min mening og fortalt at jeg ønsket å ha han hjemme og at han ikke dro. MEN jeg hadde aldri nekta han!! Og hvorfor skal ikke BF få dra på fyllatur(nå snakker jeg om når det ikke er tett opp til termin). Er vel ikke sånn at man ikke kan ta en fyllatur med gutta når man er voksen?? Syns det bare er hyggelig at han får dratt bort litt og kost seg på den måten han vil(bare han ikke gjør noe med noen andre jenter). Syns synd på de gutta som ikke "får lov" av kjæresten noensinne å dra på fyllatur. JEg hadde blitt RIMELIG sur om samboern min hadde nekta meg det, men det vet jeg at han aldri ville gjort. Han ville bare synsdet var hyggelig at jeg gjorde noe gøy. Og hadde gledelig blitt hjemme med ungen alene en uke for at jeg kunne dratt ut å ha det gøy. MEN som sagt så skjønner jeg de som ikke ønsker at gubben skal dra på ferie nærme termin. Og da syns jeg at man skal si sin mening, men ikke nekte han noe... Her i huset bestemmer vi ting sammen. Vi har våre meninger, men nekter ikke hverandre noe. Vi prater om det og blir enige! PS: dette var IKKE et svar til HI. MEn en kommentar til hva dere andre har skrevet her... Til HI: hvis du virkelig ikke vil at han skal dra så må du si det til han. Si at det er viktig for deg at han blir hjemme. Evt. snakk med han om følelsene dine og hvorfor du ikke vil at han skal dra...
Tante Gustava Skrevet 21. april 2009 #50 Skrevet 21. april 2009 Nå er vel min mann vokst fra sånne fylleturer, så den problemstillingen har vi heldigvis ikke her Når det er sagt, om han ville reist på en guttetur nå mens han ennå kunne, så hadde jeg syntes det var helt topp for han! Men aldri i verden hvis det betydde at vi ikke fikk noe ferie sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå