Sjefsmegga Skrevet 21. april 2009 #26 Skrevet 21. april 2009 Spørs hva og hvor i grunn. Fungerer utmerket enkelte ting, mens andre absolutt kunne vært bedre. Men det handler om penger og hender! Så politikerene må bevilge mer penger, og flere må ta utdannelse, skifte ut utrangert utstyr og da tror jeg det meste ville vært ordnet, desverre er dette tydeligvis vanskelig i et av verdens rikeste land. Skammelig er det.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #27 Skrevet 21. april 2009 Jeg synes vi er ubeskrivelig heldige. Jeg har bodd i flere andre vestelige land i mange år og ble dagelig konfrontert med hvor utrolig priviligerte vi nordmenn er. Selvsagt er ikke helse Norge perfekt, men jeg er iallefall utrolig takknemelig for å bo i det landet som har blitt kåret beste levevilkår i verden 6 ganger på rad av FN.
litakine og Theodor Skrevet 21. april 2009 #28 Skrevet 21. april 2009 tja, for det første: helse "Norge" - under min fødsel var det kun svenske og finske jordmødre, og legen var øst-europeisk. Jeg ble grovt feilbehandlet og er skadet for livet. I ettertid så er legen sparket fordi han ikke prater norsk og har kommunikasjonsproblemer. Når jeg så senere driver med behandlinger av denne skaden så har jeg kjempe problemer med at de ikke følger opp det de skal og heller ikke klarer de å holde de fristene de selv har satt. Føler meg rett og slett oversett av mitt sykehus da... Det sykehuset jeg hører til har et veldig dårlig rykte og er faktisk norges tregeste sykehus. Kanskje bedre andre steder, men det hjelper meg veldig lite akkurat - og vet det er fritt sykehusvalg, men det er ikke bare å reise hit og dit (det er dyrt, siden det blir MASSE i egenandel)
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 21. april 2009 #29 Skrevet 21. april 2009 Det skal jo egentlig være unødvendig, MEN om du har vært bekymret for barnet ditt i 15 mnd, hvorfor har du ikke gått til en annen lege eller besøkt privat lege? Det funker ihvertfall her om vi ikke umiddelbart får hjelp av fastlegen.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #30 Skrevet 21. april 2009 Selvfølgelig har jeg ikke vært bekymret for henne i 15 mnd. Som jeg skrev lenger opp er jeg glad for at det finnes alternativer til det offentlige. Når jeg ringte i dag og avbestilte timen sa hun at jeg ikke kunne regne med en ny time før om minimum 6 mnd. Nå er det dog ikke så enkelt å få hjelp av en hjertespesialist ved å bare oppsøke en annen privat lege. I tillegg er jeg litt prinsipielt motstander av at man skal være nødt til å kjøpe seg ut av en kø når det offentlige burde håndtere dette. Helse er samfunnsøkonomi.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. april 2009 #31 Skrevet 21. april 2009 Med tanke på at vi bor i et av de rikeste landene i verden, så synes jeg det kunne vært bedre. Mye bedre. Man ser og leser stadig om noen som har blitt behandlet på umenneskelige måter, og selv om den og den saken er og blir èn enkel sak, så blir det en god de når alle samles. Har selv vært vitne til en mann som måtte ha legekonsultasjon ute på gangen, med mange tilskuere. Der måtte han stå i trusen, mens legen sjekket kneet. Hva legen tenkte på det vil jeg ikke vite. Har også ventet i nesten ett år i sykehuskø. Både når jeg skulle ha gjort noe, og den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå