Gå til innhold

Irriterer MEG GRENSELØST over de slanke fine som handler sunt i butikken!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare fatter det ikke.

Er alene med tre barn og prøver å holde en god standar på et sunt kosthold. Økonomisk så klarer jeg det ikke.

Husleie, strøm, bil, bensin, fritidsbetalinger, klassekasse, leierskole, og alt annet en må betale i utgifter tilsier at jeg bare ikke har råd til å handle frukt hver dag. Ikke lage sunn mat hver dag.

For meg kan en grandiosa utgjøre det billigere når en må snu på krona til en selv og tre unger.

Når jeg står i butikken og ser disse flotte , slanke fine mødrene med masse frukt, grønt, fint kjøtt, dyr saft osv blir jeg skikkelig irritert kjenner jeg. Bare fordi jeg ikke har råd til det selv for mine barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du frukt & grønnsaker er så dyrt?

Skrevet

Frukt og grønt er veldig dyrt! For oss tar dette en stor del av matbudsjettet vårt hver måned, men vi har heldigvis råd til det da. Synes det er helt idiotisk at det er billigere å kjøpe en pose chips og stor sjokolade enn det er å kjøpe nok frukt til ungene en kveld som de kan få til barne-tv,,,

Forstår godt at HI er frustert jeg.

Skrevet

Jeg syns også frukt og grønnsaker er dyrt, men jeg dropper heller noe annet enn å droppe det.. Bruker ihvertfall et par hundre kroner i uka på det her i huset.

Skrevet

men det er ikke helt riktig det der. sunn mat metter bedre slik at du spiser mindre og kjøper mindre...........

Skrevet

Barna må ha middag, middag koster penger med grønnsaker. Nåe en ikke har så mye å rutte med så blir x antall kg frukt i md ikke mye fordelt utover 30 dager.

Jeg ser foreldre sender med barna frukt hver dag på skolen og det er frustrerende.

Skrevet

jeg syns grandiosa er en dyr middag, mye som er mye sunere og billigere en det.

Skrevet

Mye frukt er dyrt. Men gulrøtter er ikke så dyrt! Det en fin "frukt" :) Og mye mat i også.

Skrevet

Kjære deg. Når jeg har 100 lapp igjen to dager før lønn så er grandiosa billig i forhold til å ikke ha råd å handle råvarer.

Skrevet

Misunnelse, kalles det.

Men rett heller sinnet mot de idiotene

som ikke klarer å holde prisene nede

på frukt og grønnsaker.

Skrevet

Skjønner ikke jeg. Jeg synes ikke frukt & grønt er dyrt. Om man kjøper ferdig kuttet frukt, og mini gulerøtter ferdig skrelt er det jo det, men epler, banan, pære og andre grønnsaker, er det så dyrt?

Det synes jeg ikke. Ta f.eks first price sine gulerøtter, de er faktisk de beste, og koster 8 kr for en hel pose. Jeg er ingen fan av first p, men den posen der elsker jeg:)

Skrevet

first price appelsiner er også kjempegode!!!

Skrevet

First price har masse billige frukter og grønnsaker. Blir bare mer og mer.

Bananer, epler, appelsiner, gulerøtter, tomater, løk, poteter osv.

Dersom du handler first price produkter kan du spare masse penger. Kommer bare flere og flere first price produkter og jeg synes iallefall de er veldig bra. 500 gram laksefileer koster 36 kroner. Med poteter og first price gulerøtter har du et kjempe måltid.

Jeg er kjempe fan av first price. Det er supre produkter.

Skrevet

eg irriterer meg mykje meir over dei slanke og fine som handlar usunt i butikken;)

Skrevet

Da synes jeg du skal ta deg sammen- kjøp laksekoteletter el seiblokk, potet og gulrot på Rema, mye mer mat og like billig som grandis. Følg med hva for frukt som er billig- dette varierer med sesongen.

Ikke la din dårlige økonomi bli en hvilepute for usunn livsstil og fedme.

Skjønner forresten ikke at en grandis er nok middag til en voksen og tre barn?

Skrevet

Mye frukt er sesongbetont, lurt å tenke på når en skal handle frukt for da blir det billigere. En kan også kjøpe first price og lign.

Skrevet

Forstår deg veldigi godt HI. Du har et poeng!

Hva er billigst av kjøttdeig og renskåret kjøtt?

En liter is koster det samme som èn liten boks vaniljekesam.

Og en hermetisk frukt i sukkerlake er billigere enn en fersk fruktsalat.

Synd det er blitt sånn. Når jeg var liten var frossenpizza noe litt nytt og spennende vi sjelden tok oss råd til.

Nå er det omvendt.

Skrevet

om du kjøper lapskausplanding til 12 kr og en pose buljong så ha du middag for mye billigere kjære deg, og en god del sunnere også. fryste grønnsaker er ikke dyrt, og mye mye sunnere en grandis.

du kan lage fiskesuppe av lapskausblanding, fiskebuljong og fisk. du trenger ikke mer en en 14 krs fiskefilet heller (av typen kiwis helgetilbud)

på rema har de 600 gram seifilekloss til 20 kr, den holder til både suppe og fiskegrateng.

jeg bruker sjeldent 40 kr på en middag og bruker jeg mer så varer den alltid i flere dager som med lapskaus.

Skrevet

frossenpizza er da myye dyrere enn sund og god mat!

når jeg har lite å rutte med, så ville det aldri falt meg inn å kjøpe pizza!

og det er ikke grønnsakene som er dyre, det er kjøttet. hvis du har lite penger, så sjekk heller tilbud, og finn ut hvor de har billig kjøtt.

kjøp first price gullerøtter, epler, fiskeboller og poteter, lag råkost av eple og gullerot, og lag saus av melblanding. mye billigere enn en grandis som umulig kan mette så mange.

på cc-mat har de ofte tilbud på svinekjøttdeig, da får du gjerne kjøttdeig til hele familien for 20 kr. med en boks hakkede tomater, spagetti, et salathode og mais, så kan du fint klare det under femtilappen.

europris har billige bokser med tomater, mais, sjampingnong etc, og når de har tilbud, så blir de enda billigere!

Skrevet

er det like irriterende med stygge feite som handler sunt i butikken???!!!

eller hva med slanke fine som handler masse potetgull o godteri??

Det er leit om du må gå rundt og misunne andre som har det bedre enn deg. Hva med å prioritere annerledes kanskje?

Skrevet

Fordi det er et bevis på at de som er slanke OGSÅ må forsake junkfood og godterie og kanskje svette og kjenne blodsmak i munnen på tredemølla flere dager i uka??

Det kommer som regel ikke av seg selv...Iallefall ikke etter en viss alder....

Skrevet

Hvordan mner dere frukt og grønnsaker burde gjøres billigere enn usunn mat?

Statlige overføringer?

Forbud mot å tjene penger på de produktene (da ville de forsvinne fra butikkhyllen)

Differensiert moms?

Hvis noen kommer med gode praktisk gjennomførbare forslag er det mulig å gjøre noe med det.

Skrevet

Frosne grønnsaker koster rundt 10 kr pakken og kan vare til 2 middager ihvertfall! Fryst kjøttdeig koster 20 kr på rema, og med en pose frosne grønnsaker og litt tomatpure og buljong har du en sunn og næringsrik gryterett! Ha gjerne litt pasta oppi eller ris til, da metter den godt!

Grandiosa er svindyrt.... Da er det bedre å handle en pakke frossen torsk til 20 kr og lage fiskegrateng selv, eller kjøpe fiskekaker, potet og ha grønnsaker til :-)

Skrevet

¨Når jeg først leste overskriften på dette innlegget tenkte jeg "hjelpes ikke irriter deg over det da". Men da jeg leste videre forstår jeg deg veldig godt hi. Jeg er også opptatt av et sundt kosthold og ja, det er dyrt. Frukt og grønnsaker er veldig dyrt, men vi har heldigvis råd. Hvis du bor i en by så finnes det ofte invandrer-butikker...de har ofte frukt og grønnsaker av veldig god kvalitet til en grei pris...kanskje noe å prøve??

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Det eneste jeg kan se for meg er at staten kutter momsen og tar det på seg selv. Det må ihvertfall gjøres på en måte som kan ivareta norske bønders interesser. Å presse ned prisene vil føre til at norsk-produsert frukt og grønt forsvinner fra hyllene - det er allerede hardt nok marked mot utenlandske produsenter. Kortreist mat er viktig for miljøet, og vi er avhengig av å opprettholde norsk produksjon av frukt/grønt - både pga BNP og for evt krisetider.

Om staten hadde kuttet moms/lagt inn litt i prisen ville de kanskje også opplevd at folk blir mindre syke - og helsebudsjetter, sykepenger osv ville kanskje blitt noe lavere.

Men det er vel en grunn til at de ikke kutter momsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...