Gå til innhold

Anmelde svogeren min? Eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av oss har kjørt over fartsgrensen, JA. Men er det dermed sagt at vi ikke skal bry oss? Er det dermed sagt at vi skal være likegyldige når han, med en betinget dom på seg fordi han har kjørt villmann på en skolevei, setter seg nok en gang bak rattet og driter fullstendig i alt vi sier til han?

Ringer du til purken hver gang du ser noen kjøre forbi deg eller kjører over fartsgrensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror kjørte uten lappen i flere år. MEN han kjørte uten lappen i 3 år med politiet som nabo!

Naboen "tok" han på fersken flere ganger og ga beskjed til han at han kunne ikke ta kan på det. Han måtte være i tjeneste for å kunne fakke han.

En dag ble han tatt.

Skrevet

Hmm. han har jo tatt lappen så han kan jo trafikk reglene, og vet hvordan han skal oppføre seg i trafikken (selv om han har trådd litt hart på gassen tidligere.)

Men etter hva jeg har hørt om i lignende situasjoner. Så er det slik at kommer han ut for en ulykke så vil han få det fulle ansvaret for ulykken, Uansett om det er den andre part sin skyld.

Forsikringen gjelder ikke heller så ødlegger han noe må han betale for hele dritten selv.

Skrevet

Ja. Dette må selvsagt sies ifra om. Hvis det skjer en ulykke, er alle som ikke sa fra, medskyldige.

Skrevet

Det du kan gjøre er istedenfor å ringe politiet å si han kjører uten lappen,kan du vell når du vet ca hvor han er ringe politiet anonymt å si at du TROR han kjører i fylla eller at du møtte han på veien å han kjører altfor fort.. Gi dem nummeret på bilen og si hvordan den ser ut.. da vil de automatisk stoppe han og spørre etter førerkort.. da de ikke har bevis på at han har gjort noe annet kan de vell kun ta han for å ikke ha førerkort.. noe de fant ut av helt selv :)

C

Skrevet

De vil sjekke da, ja. Ring og beskriv bilen, si hvor den er, og fortell at bilen grisekjører eller noe sånt.

Skrevet

Tenk om han kjører ihjel et menneske, da?

Skrevet

Ja,å bare husk på at selv om du vil føle deg skyldig når du får høre at han er tatt for det,er jo du den eneste som vet at det var deg!

Jeg tystet engang på kompisen min da han kjørte i fylla. Jeg ringte politiet og sa anonymt at jeg hadde kjørt bak han og han kjørte idiot!

Så da det kom ut at han var tatt følte jeg meg skyldig og trodde alle visste det var meg,men det var selvfølgeli ingen som visste det!

Mange vil kansje føle det er feil å tyste på venner o.l,men jeg vil heller han skal slippe å leve med å ha drept noen enn å leve uten lappen.

C

Skrevet

Med mindre det er grisekjøring: nei.

HI

Skrevet

Hva er det som er så galt med å føle seg "skyldig" i å ha vært med å tatt en som har gjort noe ulovlig, egentlig??????

Skrevet

Ring foreldrene til kjæresten hans, da! De setter sikkert stor pris på å få vite at datteren sitter på med en idiot uten førerkort!!

Hadde min datter kjørt rundt med en fyr uten førerkort, hadde jeg eksplodert!

Skrevet

Poenget mitt er at man skal ikke føle seg skyldig!!!

Men utifra hennes situasjon er det jo forståelig at det er denne skyldfølelsen for familien som holder henne fra å gjøre det!!!

Å det er jo tydeligvis det poenget med å snakke om dette er..å hjelpe henne me å ringe å anmelde..??

Og jeg vet egentlig ikke om jeg forsto spm ditt...

Hva er galt med å føle seg skylig i å ha tatt noen som har gjort noe ulovlig?? Utifra at man har tatt noen som gjør noe ulovlig så skal man vell ikke føle seg skyldig??

Skrevet

Nei, for skyldig skal vi jo ikke føle oss. Huff og huff for en ekkel følelse!

Noen ganger er det best å si fra, og her er det faktisk liv det kan stå om!

Fyren har mistet førerkortet ved å kjøre i 90(!!!!)km/t i 50 sonen!

Jeg hadde ikke følt meg skyldig i det hele tatt, siden det er snakk om å forebygge en ulykke. Fyren klarer tydeligvis ikke å la bilen stå, og da skal jeg garantere deg at han heller ikke klarer la være å trykke gassen i bånn!

HI, du må si fra! Før han dreper noen.

Skrevet

Det hadde ikke plaget meg og jeg hadde langt i fra sagt fra til politiet.

Ser mange mener at han kan skade noen når han driver å kjører rundt sånn som omstendighetene er. Hva skjer når han har tatt førerkortet på nytt da? Da kan han ikke skade noen, for førekortet er gyldig...

Han er ikke eneste som ikke har gyldig førekort som er på veiene rundt omkring i landet og det er nok flere enn hva dere tror.

Skrevet

Poenget er at han ikke har FORSIKRING når han kjører rundt UTEN FØRERKORT!

Hvis du ikke skjønner forskjellen, ring noen som sitter i rulllestol etter en bilulykke!

Hilsen kona til en ufør mann.

Skrevet

Men nå er det jo da en grunn til at han ikke har førerkort da..og om han blir tatt igjenn blir konsekvensene større.

Har vell ingenting å si hvor mange som ikke har førerkort. Han gjør jo fortsatt noe ulovlig selv om det er så mange andre som gjør det.

Er du kansje en av de siden du synes det er så greit :)

Og det om han skader noen når han har førerkort er noe annet,for da har han låv å være dær.. Nå er det vell det at hun vet at han ikke har låv til å kjøre! Å hvis han bare følger reglene som alle andre i dette landet må gjøre vil han ikke ha sjangsen til å skade noen.

C

Skrevet

Hvis han skader eller dreper noen uten at han har førerkort OG forsikring, kan foreldrene hans miste huset! Dette er FAKTA!!!!

Den eller de som blir skadet kan skaffe advokat, og saksøke hans foreldre, siden han ser ut til å bo hjemme, og han ikke eier en drit.

Noe å tenke på for hans foreldre som lar han stilletiende kjøre??????

Jeg blir så forbannet på folk som driter i hva ungene deres gjør!!

Tenker de like lite som denne idiotiske fyren??

Skrevet

Anonym 18:24:

Er du helt brød i hue?

Poenget her er ikke at svogern hennes ikke kan kjøre bil, han kjører rundt uten gyldig førerkort, ergo ugyldig forsikring.

Skrevet

Ja, noen tenker ikke på forsikringen her, tydeligvis.

Jeg vet med sikkerhet at hvis han skader folk eller verdisaker, kommer han til å få store problemer! Men jeg har bodd i USA, og sett litt av hvert når det gjelder den delen av "problemet" HI snakker om.

Bilforsikring er viktig i Norge også. Har vi ikke forsikringen i orden, får vi problemer den dagen vi kræsjer eller kjører på et menneske.

Skrevet

Til drg anonym 18:34

Kilder??? Er jo myndig da, hva har foreldrene med dette og gjøre?

Skrevet

Miste huset?

Forsikringsselskapet til svogeren hennes betaler ut til ofrene og det er de som krever pengene tilbake av han (regress). Dersom bilen er forsikret, vel og merke... Noe den er hvis det er skilter på den?

Skrevet

Ja, det har skjedd. Finner ikke kilder akkurat nå,men vet dette har skjedd ved fyllekjøring.

Skrevet

Ettersom han har kjørt i 90km/t på en skolevei med 50km/t, så sier det seg vel selv at selvom han har klart å få førerkort, så er sannsynligheten for at det kan skje en ulykke når han kjører stor. Den blir ikke automatisk mindre når han får førerkortet tilbake, men for de fleste er det å være uten førerkort en stund med på å gjøre at man skjønner det er dumt. Han må jo også gjennom alt det obligatoriske på nytt og da kan jo det også være med på å gjøre at han begynner å kjøre penere.

Når "alle" lar han kjøre uten førerkort, så har han jo egentlig ikke fått noen straff for at han har kjørt for fort og da er det mindre sannsynlighet for at han lærer av det.

Den beste løsningen hadde vært hvis alle som ble tatt for å kjøre så raskt at man mister førerkortet måtte på et obligatorisk foredrag/møte med en som har blitt skadet i trafikken fordi de har kjørt som idioter.

Skrevet

En jeg kjente hadde mistet lappen pga grisekjøring, men fortsatte å (grise)kjøre. En kveld kjørte han ned og drepte en 16 år gammel gutt. Jeg vet ikke hvor lenge han måtte sitte inne (har ikke snakket med ham siden rettssaken foregikk) men jeg tviler på at han får sette seg bak et ratt igjen.

Senest fredag ble en 77 år gammel kvinne drept når hun ble påkjørt av en som kjørte moped uten lappen.

Tenk på sikkerheten til folk - det er en grunn til at han mistet lappen.

Ikke ha dårlig samvittighet! Han kjørte i 90 i en 50sone- det viser at han ikke har noe på veiene å gjøre. Og han kjører sikkert slik enda.

Skrevet

Forsikringsselskapet til svogeren betaler ikke, nei! De nekter å betale, siden de ikke lengre representerer han. Han har selvsagt ikke forsikring, så lenge han ikke har førerkort. Hvorfor skulle han betale forsikring på en bil han ikke bruker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...