Gå til innhold

Trår mannfolka litt ekstra til hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset deler vi på veldig mye av gjøremålene, men det blir jo lett til at jeg styrer mest inne når det er mye å gjøre ute. Etter at jeg ble gravid så har ikke dette endret seg så mye, men nå har jeg hatt et problemfritt svangerskap og har vært i fin form hele veien. Vi har pusset opp hus og den siste tiden har sambo vært opptatt av å få ferdig de siste tingene før lille gutt kommer. Da har jeg laget mat og gått tur med hundene for at han skal få brukt ettermiddagene mest effektiv. Uansett så vet jeg at om jeg skulle få skikkelige plager så vet jeg han stiller opp med hva det måtte være - han er aldri vanskelig å be. I vinter når jeg var redd for å ramle på snø/is så gikk han veldig mye med hundene, nå går ofte jeg mest fordi jeg må komme litt i form til fødselen ;) men det er fordi jeg kan og vil. Vi krangler så å si aldri om gjøremål og begge er flinke til å ta en ekstra tørn når den andre er sliten. Har vært sammen med en med 50-talls holdning tidligere og ALDRI igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, femtitallet gidder jeg ikke å leve i... Da hadde jeg heller vært singel enn med en bortskjemt slabbedask.

Jeg har risikosvangerskap og har vært sykemeldt fra dag en, så her tar mannen all rengjøring, alle bleieskift på storebror, legging og morgenstell, levering i barnehage, bading, rydding etter middag, klesvask, alt utearbeid og det meste av oppvartning.

Jeg lager middag, henter storebror i barnehagen av og til og småhandler dagligvarer, jeg bretter tøybleiene og legger sammen tøy, men det er mannen som legger det på plass i skapene. Det er jeg som handler inn klær og utstyr til storebror og til den lille som kommer i juni. Vi har hver våre bankkontoer, men bidrar til husholdningen etter inntekt, og har to visakort på felleskontoen vår. Der kjøpes f.eks alt utstyr og klær til barna, ferier og andre fellesgoder tas også derifra. Da vi var samboere lagde vi samboerkontrakt på dette i fellesskap, så det har ikke vært et diskusjonstema siden da.

Vanligvis gjør vi ca 50/50. Har aldri gjort rent, det kan jeg ikke fordra, men så lager han sjeldent mat. Han kommer for øvrig fra et hjem der mor aldri har hatt arbeid utenfor hjemmet, så overgangen til det moderne og likestilte samfunn var stor for han, men vi gikk disse rundene tidlig i forholdet, så bortskjemt rakk han aldri å bli - heldigvis!

Skrevet

trur eg e heldig på den fronten. når mannen min e heime så gjør han alt det eg ikkje klare støvsuge tar seg av hypergullet på snart 2år og alt eg ellers ber han om.

han e heilt super.

hadde vært dobbelt så mye plaga hadde d ikkje vært før han.

han skjønne at ska eg være menneske etterpå å klare å ta meg av lillegullet som kommer så må han trø til.

må sies at eg har vanvettig bekkenløsning og lavt blodtrykk.

også har eg slakka på kravan om heimestellet. det treng ikkje være perfekt heile tia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...