meandmylittle Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Ja,det lurer jeg litt på åssen dere andre har det nå mens dere er gravide. Bidrar mannen deres litt mer på hjemmefronten,da klesvask,middag,handling,unger,bikkje og sånne ting? Da tenker jeg litt ekstra på dere jenter aom har bekkenplager og er sykemeldte.
Kæmma og trultene Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Sjelden - så det hoper seg litt opp til tider her.
trriinee Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Ikke i nærheten så mye som jeg har kunnet tenkt meg at han har gjort. Jeg har hatt veldig mye plager med alt mulig hele svangerskapet. Har vært 100% sykmeldt hele svangerskapet på grunn av alle plagene, og derfor er ikke nå særlig til å klare alle hverdagslige ting. Men han synes jeg kan gjøre det som trengs å gjøres i hjemmet siden jeg TROSS ALT er hjemme hver eneste dag. Men det er jo en grunn til at jeg er hjemme å at jeg ble sykmeldt. Så er litt irritert på han av den grunn.. Men, men.. Er heldigvis ikke så lenge igjen! Så får vel bare leve med det i den lille stunden som er igjen da.. Uffameg!
Ayka 09+13+14 Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Vel,på enkelte områder så er han flink til å "trå til" litt ekstra. Vi har 4hunder som krever sitt,og jeg greier ikke eller har ikke energi nok til å kunne gå turer med de hver dag. Der er han veldig flink til å hjelpe til,og lange turer med dem. Ellers så tar han av seg støvsuginga her i heimen. Er 100% sykmeldt pga en vond rygg,og dette er noe jeg ikke greie-og med 4hunder i huset,så MÅ det støvsuges iallefall 2ganger i uka Han tar seg stort sett av middagene også,men det gjorde han før jeg ble gravid... Ellers så er det stort sett jeg som gjør resten. Men han har blitt mye flinkere ja!
wirre;o) Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Ehhh.. NEI! Men han tilber mine gamle tanter som gjør det istedet. De vasker og pludrer rundt her titt og ofte, tar seg av Lillewirre og meg og wirremann. Sørger for skikkelig middag, for det er jo bare ferdig sauser i mine skuffer * riste på hodet og røre i gryta* Hadde det ikke vært for disse gamle tantene og min mor ville det sett ut som en svinesti her. Er de evig takknemlig og aner virkelig ikke hvordan jeg skal få takket de.
to_tette? Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 vel, han gjør vel det, en uke for sent, hvis jeg maser... han har ikke gjort noe på eget initiativ nei, hverken denne gangen eller da vi ventet første.
Gjest Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Nei, akkurat som før. Når jeg har vasket gulv og ordnet her så tramper han inn med sko, og er en ordentlig gris når han lager mat! Sjelden han vasker klær, da er det som regel hans eget..... ellers er han bare i garasjen og skrur eller er på fester å drikker!!
april-nurk på vei=) Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 samme her.. jeg har gjort alt husarbeid,meste snømåking og barnepass dette sv.skap...han er ikke så flink til å se hva som skal gjøres, eller så gidder han vel ikke...godt vant. Men har fått hjelp av ham de siste ukene etter at jeg fikk beskjed om mye sengeleie. Da hadde han ikke så mye valg gitt!=)
manonym Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Ja er som regel veldig flink. Hjelper til med matlaging og husvask, og tar med seg sønnen vår på besøk til andre slik at jeg får slappe av og ta meg en hvil
Mor di! Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Ja, han vasker masse og er flink til å ta med pjokken ut når han lufter hunden slik at jeg får legge meg ned og kvile litt etter jobb. I tillegg så får jeg sove ut i helgene. Jeg er ikke sykemeldt, men er sliten og sliter til tider med bekkent.
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Her i huset har jeg aldri hatt behov for å be han gjøre ting, og det er deilig. Husker min far ''stakk'' av da huset skulle vaskes, hehe. Så er heldig som har en mann som hjelper til hjemme på lik linje som meg. Nå som jeg er høygravid så gjør han ekstra med husarbeid, det vil si nesten alt egentlig, jeg hjelper til med det jeg orker. Er nok noe bortskjemt. Men til gjengjeld har jeg bekkenløsning som tærer på. Han starter på jobb før vi står opp om dagene og da legger han alt klart til jenta vår av klær og han pakker sekken hennes klar til barnehagen, ordner med matpakke og setter klar frokost til både meg og henne i kjøleskapet. Jeg leverer henne og han henter etter jobb og da kommer han hjem til middag, han rydder av og setter i maskina og tømmer den. Han steller tulla til kvelds og legger henne. Etterpå gjør vi litt husarbeid sammen, er jeg ekstra støl i bekkene masserer han ryggen og fotene. Jeg får så og si massasje daglig. Føler meg kjempe heldig som har en slik luksus.
meandmylittle Skrevet 18. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. april 2009 Det må jeg si Ulle-m-Gullet&-et -frø,du har jammen kapret drømmemannen!!!!! Jeg som startet tråden og her i huset er det jeg som gjør alt føler jeg. Er 100% sykemeldt pga bekkenplager og har hver dag store problemer med å kunne bevege meg skikkelig. Men gubben synes ikke det er noe poeng i å gå lange turer med bikkja hver dag,og mener det holder med 10min gange i nabolaget her med hunden. Dermed går jeg turer selv, og da selvfølgelig ORDENTLIGE turer.. Itillegg er det jo klesvask,matlaging,rydding,støvsuging,handling.. IRRITERENDE!!! At ikke de bare kan skjønne at vi faktisk er sykemeldte for å¨holde oss i ro og ikke for å fly hjemme som hjemmeværende husmødre. LITT må de vel klare å gjøre uten at vi må mase.. Itillegg har han ikke,iløpet av de 7 mnd jeg har vært gravid,kjøpt en eneste baby ting for sine egne penger. Altså,vi har jo som alle andre samboende par en form for felles økonomi,men jeg tjener MYE mindre enn han og når jeg da har betalt regniger,bruker jeg de siste kr mine på ting til lillegutt,mens han bruker sine penger på seg selv og sine hobbyer...jævla irriterende.. Åhhh,godt å få det ut!!!:-)
Gjest Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 Litt? Får nesten dårlig samvittighet her, for han gjør virkelig mye for tida, uten å klage det grann. Jeg blir oppvartet på alle måter, og husarbeidet blir også gjort. Jeg deltar selvsagt på det jeg klarer, men han gjør absolutt mest!
Gjest Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 Mannen min er helt annerledes i dette svangerskapet enn sist gang. Nå tar han skikkelig godt vare på meg og ordner med det meste. Hvis jeg har begynt å f eks å støvesuge - hvilket må gjøres opptil flere ganger pr uke hos oss - så spør han om ikke han skal gjøre det i stedenfor at jeg skal gjøre det. Han handler når tunge ting som melk, poteter etc skal handles inn og går nå alle turer med bikkja. Han ser hva som må gjøres av husarbeid å gjør det. I tillegg har vi akkurat flyttet inn i et nybyggd hus der ikke alt er klart enda og derfor har han mer en nok å gjøre av bygging, graving i hage etc. Hvis ting har hopet seg opp er han nøye med at høre etter med meg om hva jeg kan gjøre og så tar han de tyngste gjøremålene. Jeg har vært sykemeldt 50% i 10 uker og sliter med bekken og vonde kynnere samt at jeg er sliten pga at jeg sover så dårlig pga en helt tett nese... Til hverdags - utenfor svangerskap - har vi alltid delt alle gjøremål likt. Vi har vært sammen i 11 år og gift i 6 år - jeg setter mer å mer pris på han for hver dag. Han er drømmemannen min ) Var alle menn som han skulle verden være et bedre sted. Og for de som lurer... han har mindre gode sider også men det skulle vel bare mangle ;o)
Fjerdemann på vei Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Han er nok ikke så flink som jeg skulle ønske... Han har tatt det meste av snømåking i år da, pga bekkenet mitt, men ellers tror jeg snaut han har støvsugd mer enn et par ganger på eget initiativ det sisste halve året... Selv om vi begge har jobbet 100%. Etter at jeg ble sykemeldt har de tblitt enda mindre. Men jeg tror ikke egentlig det går på ren uvilje hos han, bare han ser det ikke. Om jeg ber han gjøre noe, gjør han det. Men er så tungvindt å måtte be han om det hele tiden.. Men han er flink med ungene da, så han pleier stort sett "ta de" når han kommer hjem fra jobb, så jeg kan slappe av resten av ettermiddagen. (Men da lager jeg middag og rydder opp og slikt da) Og han er flink til å stå opp med de på morgenen. Jeg har problemer med søvn, og ungene våkner i 6-tiden, så han pleier ofte stå opp med de, oftere enn det jeg gjør, så det er veldig deilig:) Og det er stort sett alltid han som handler, så litt gjør han jo, men han er jo enig i at han slipper billig unna...
Gjest Skrevet 19. april 2009 #16 Skrevet 19. april 2009 Mannen min gjør MINDRE nå når ejg er gravid enn han gjorde før, for nå orker jeg ikke å kjefte å mase på han for har vært så mye dårlig.. Var det samme forige gang og. For noen dager siden satte han på en mskin klær og hang opp klær på eget initiativ!! -og da skrøt jeg masse. Må jo prøve å motivere ved å være positiv og, men det virker som ingenting hjelper... Han har så fryktelig mye annet viktig å gjøre. Føler innimellom at jeg er alene mor til to og ikke gift med ett barn... Jeg har hyperemesis og veldig plager med bekkenløsning, mye kynnere flere ganger nyrebekkenbet. og har fått streng beskjed om å ta det med ro og ikke gjøre noe grunnet dette og litt liten tilvekst ¨hos babyen.. Blir så utrolig skuffet over mannen, for dette snakket vi mye om før vi bestemte oss for en unge til..(var akkurat det samme sist) Når han først gjør noe om jeg ber han og maser, så er det med sukk og stønn og tydelig motvilje... Jeg er så sliten av holdningen hannes at jeg til tider har vurdert å be han finne et annet sted å bo, men det er jo ikke så lurt å ta sånne drastiske avgjørelser når jeg er full i hormoner og kanskje ser ting litt mer sort/hvitt enn vanlig. Men har faktisk fått time til familjerådgivning for jeg orker snart ikke mer. Huff ble et skikkelig syteinlegg, men trengte å få det ut..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. april 2009 #17 Skrevet 19. april 2009 Gjør det om jeg spør, men er sann at jeg gjør det heller selv....
May-juli07+mai09 Skrevet 19. april 2009 #18 Skrevet 19. april 2009 Jeg blir så overasket når jeg leser innleggene over her... lever vi i 1950 eller 2009??? Her i huset har vi 50%deling til vanlig, altså når jeg ikke r gravid. Jeg er i like mye jobb som han og jeg er ikke 200% arbeidene mens han bare skal kunne kose seg etter jobb!!! Det er like naturlig for han å begynne på middagen, slenge inn en klesvask osv... skal sies at jeg tar støv og gulv vask, men det tror jeg er fordi mannfolk ikke ser slikt!! Tror det er viktig å sette seg ned før man flytter sammen å prate om hva man forventer av partneren sin i et samboerforhold, dette gjorde vi så her er det veldig lite klaging/diskusjoner om hvem som skal gjøre hva!!! Men nå er er 100% sykemeldt og nesten innvalid pga bekkenet, så nå gjør han 90% av alt i huset, men dette er bare en 3mnd periode frem til lillegutt kommer ut i verden Så lykke til med husarbeid og mannfolk. STÅ på deres!!!!!
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. april 2009 #19 Skrevet 19. april 2009 ikke mye hjelp å få her nei............
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 19. april 2009 #20 Skrevet 19. april 2009 Skjønner jeg er heldig med sambo ja. Han har alltid vært den som har laget mest middag og tatt oppvaska og sånn,og vært flink i huset. (flinkere enn meg) Hunden har vi gått med annenhver dag som regel. Etter at jeg ble gravid, og særlig de siste mnd (har 10 dager til termin i dag) har han gått mer med hunden og gjort like mye, om ikke mer i huset. Nå den siste uka har jeg ikke gått lang tur med hunden i det hele tatt, for han så her om dagen da vi var på omvisning på føden at jeg var så treg til å gå.. Da spurte han om det var sånn jeg gikk på tur med hunden også, og da jeg sa ja, sa han at da kunne han gjøre det. (jeg har "bitt" tenna sammen og gått tur med hunden fordi jeg synes at han gjør så mye ellers, og at han må få slippe å gå innimellom...) Jeg prøver heller da å pusle litt her hjemme, og lage middag, så han ikke trenger å gjøre alt når han kommer hjem etter 8-9 timer på jobb. Men kan tenke meg at han innerst inne synes det skal bli godt når gullet er ute, og jeg er litt mer mobil og ikke like sliten lenger. (selv om vi er klar over at barseltiden også kan bli slitsom. Vi tar den tid når den kommer)
kismet Skrevet 19. april 2009 #21 Skrevet 19. april 2009 He he... hadde jeg bare vært så heldig at jeg hadde fått hjelp med husarbeidet.. Mannfolk ser ikke alt rotet og smulenepå golvet , og vi har en aktiv jente på 3.5 år og det tar henne fem min så er det like rotete igjen. mannen min bare sier han skal ta det i morgen, noe som ikke skjer (testet ut dette noen ganger og etter fire uker ble det til at jeg ikke orket å trakke i smuler lenger.. ). Og klesvak har ikke mannen min tatt i siden jeg ble sammen med ham for snart fem år siden.. Det samme gjelder vasking av badet. Eneste er at han tar seg litt mer av datteren vår. (men han er flere dager i uken på reise med jobben , så da kan han godt ta henne når han endelig er hjemom) Og datteren vår er akkurat som faren ser det ut som, vil ikke kan ikke, klarer ikke... bli gal . Det ironiske er faktisk at når han er mange dager borte på reise så er det faktisk mer ryddig og renere i huset, (han slenger bare ting og klær fra seg der det passer ham.. dårlig uvane som ikke forsvinner..) Ps: jeg sliter med kraftig bekkenløsning
Svale <3 Skrevet 19. april 2009 #22 Skrevet 19. april 2009 Er nok ganske heldig.. Har vært 100% sykemeldt en stund nå. Han er på jobb 8-9 t og må jobbe med huset(skifter panel/vinduer utvendig)når han kommer hjem. Vi lager som regel middag sammen. Jeg vasker klær, men ber ham ofte om å henge det opp. Hjelper meg med støvsuging/vasking hvis jeg ber om det. Han vasker badet. Setter på rent på senga etter jeg har tatt av det møkkete. Må som regel be ham om å gjøre ting, men det er forsåvidt greit. Også hender det jeg griner meg til litt ryggmassasje.. Sliter mye med vondt i ryggen..
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. april 2009 #23 Skrevet 19. april 2009 min mann hjelper masse til! nå har det seg sånn at han jobber på båt da, så han er jo vekke noen uker. og da hjelper han masse til når han kommer hjem! nå har vi en sønn på 14 mnd også, og han står opp med han så og si hver dag og kjører han i barnehagen nå når jeg sover så dårlig om natten. hanlager middag og vasker klær, men må spørre han som regel da! men er aldri noe problem å gjøre det. Han elsker å være hjemme, så jeg er mye hos venniner og sånn om kveldene nå når jeg snart skal føde, for da blir det lenge til neste gang! så jeg er kjempe stolt over mannen min som hjelper så mye til!
såpebobledama Skrevet 19. april 2009 #24 Skrevet 19. april 2009 Er vi på 50 tallet eller? Er ikke det ganske selvsagt at partneren gjør det man sjøl ikke klarer/orker? Eller er jeg bare bortskjemt med veldig snill mann?
pia*fødeklar* Skrevet 19. april 2009 #25 Skrevet 19. april 2009 Nå er nok ikke jeg rette til å svare da jeg er alenemor. Venter nr 2 nå og er jo slitsomt å gjøre alt selv, men kjenner samtidig det er godt å slippe å irritere seg over å ikke få hjelp av en som det burde vært en selvfølge at hjelper til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå