Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #26 Skrevet 18. april 2009 HI, du vet vel at selv om fostervannet går, så dannes det hele tiden NYTT??
Dunder Skrevet 18. april 2009 #27 Skrevet 18. april 2009 Synes det er ekstremt merkelig at noen her inne påstår at det ikke går an å bæsje og tisse på seg under fødsel når flere sier de har opplevd det. Er alle sammen jordmødre eller leger? Jeg bæsjet i bøtter og spann og har aldri fått høre at jeg er noe medisinsk mirakel. Forøvrig er det den som føøder det er synd på, ikke den som ser på.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #28 Skrevet 18. april 2009 Jeg blir oppgitt av at folk sier at det ikke går ann,når det er helt tydelig at det gjør det!!! Hvorfor i all verden skulle jordmora si dette til henne om det ikke var normalt?? og hvorfor får man beskjed om å tisse før det setter sjikkelig igang??? hvorfor kan man få satt inn kateter??? er dette oxo pga fostervannet dere mener det er?? Man klarer da virkelig å kjenne om man tisser eller ikke!! Å om dere sier det ikke er normalt å tisse eller bæsje på seg når man føder burde dere kansje snakke med andre som har født..for de fleste jeg har snakket med har opplevd akkurat dette!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #29 Skrevet 18. april 2009 Herregud for en gjeng med kjerringer som henger her inne.. Jeg har da aldri sagt at jordmor sa noen ting som helst til meg om at det var vanlig eller ikke. Og ja det var helt sikkert fostervann- beklager så meeeget at jeg skrev dette innlegget. Det kjenntes sikkert bare ut som jeg tisset så spruten stod pga smerter Flott at jeg fikk oppklart dette med at jeg ikke tisset på meg under forrige fødsel- for det hadde jo bare vært FOR flaut Tusen takk for oppklaringen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #30 Skrevet 18. april 2009 Ja jeg er enig der Dunder. jeg nevnet lengre opp om kjeresten min,men du har helt rett! er ikke synd i han..er bare en måte å tenke på FØR man føder
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #31 Skrevet 18. april 2009 Jordmora sa det var vanlig bare for å trøste deg???? ja det er jo tydelig at du har peiling på hva du snakker om
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #32 Skrevet 18. april 2009 Altså, HVIS noen driter på seg, så tørker jordmora bort dette så fort, at ingen merker det engang. Ingenting å tenke på engang.
Countess Skrevet 18. april 2009 #34 Skrevet 18. april 2009 hehe.. ja er det ikke deilig å være omringet av en gjeng med bedrevitere?? Iallefall når de kan fortelle deg at noe du opplevde faktisk ikke skjedde..noen må bare krangle!!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #35 Skrevet 18. april 2009 Og noen tror det er å krangle når man bare opplyser folk.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #36 Skrevet 18. april 2009 Det er fantastisk flott:) Nå slipper jeg å tenke mer på det å tisse/bæsje under fødsel- for det går jo ikke Hipp hurra! Nå vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg lurer på noe senere- hurra for BIM HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #37 Skrevet 18. april 2009 Husker bare at jeg virkelig måtte tisse,men klarte det ikke og trodde blæra skulle sprenge.....husker ikke hvordan det løste seg jeg,har ikke tenkt over det før nå egentlig....hmmmmm....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #39 Skrevet 18. april 2009 Opplyse??? Du kan ikke opplyse noen om at noe de vet skjedde ikke er sant vettu!! Du kan ikke opplyse når det kun er basert på egne erfaringer kan du vell.. Da blir det ikke mere enn egne erfaringer!!! Men jeg tror faktisk ikke temaet startet med "er det mulig..??" "går det ann....???"
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #41 Skrevet 18. april 2009 Det er utrolig hva som kan bli underholdende her inne på BIM hehe. Får meg faktisk en god latter av noen av dere bedrevitere- tusen takk for det Hadde jo nesten vært litt moro om dere hadde fått oppleve både tiss og bæsj selv under fødsel, men siden det ikke er mulig får jeg slå fra meg tanken.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #43 Skrevet 18. april 2009 Da jeg fødte for 3,5 år siden så fikk jeg klyster tidlig i forløpet (ba om det selv hvis det skulle ha noe å si) og senere ble det satt kateter ja... Skjønner ikke helt hva som er så rart med det... Nå er ikke jeg noen ekspert i hverken det ene eller andre, men så vidt jeg har fått med meg så hjelper klyster med å få tømt tarmene og kateter tømmer blæra...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #44 Skrevet 18. april 2009 til du som var mer eller mindre rystet over at det gis kateter i tillegg til klyster... ikke alle klarer å reise seg å gå på do før pressriene starter, og det er en fordel og ha tømt blæren før utdrivingsfasen. Det sa jordmoren til meg. jeg bad heller ikke om kateter, men hun spurte om jeg ville ha det så jeg skulle slippe å tisse på bekken, for jeg klarte nemlig ikke reise meg og gå på do. Dessuten er det fullt mulig å tisse på seg under fødselen. Kanskje ikke akkurat i det hodet eller kroppen står i åpningen, men fullt mulig ved pressrier at det kan komme både urin og avføring. Må dere slutte å tulle sånn!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #45 Skrevet 18. april 2009 Hehe.. ja det e mye som underholder hær inne men du får kose deg med bedreviterne.. jeg gir opp og går heller å legger meg!! Baby sparker volsomt nå..tror hun og vil jeg skal legge meg ha en fin natt videre HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #46 Skrevet 18. april 2009 God natt til deg også ja:) Jeg tror jeg skal følge ditt eksempel jeg også, er gressenke for øyeblikket og da måtte jeg nyte kvelden i stillhet for en gangs skyld hehe. Deilig å sitte oppe uten å måtte tenke på at man skal opp tidlig neste morgen HI
Gjest Skrevet 18. april 2009 #47 Skrevet 18. april 2009 Da jeg kjente jeg måtte presse under denne fødselen var jeg usikker på om det var babyen jeg kjente eller om jeg rett og slett måtte på do (det at fødselen nettopp hadde begynt var nok med på å gjøre meg mer usikker- kunne liksom ikke helt tro at babyen skulle presses ut allerede) Så jeg spurte like godt jordmor om det faktisk var babyen eller om det var mulig jeg bare måtte på do. Hun mente at det nok mest sannsynlig var babyen, men at om det skulle vise seg at jeg måtte på do, så måtte jeg på do. Altså det var ikke noe stress, hun tålte det som hun sa. "bare press du, så ser vi hva som kommer ut" Tror jordmødre er vandt til mye rart. Skulle du være så uheldig at du tisser eller bæsjer under fødselen så er du nok ikke den første, heller ikke den siste. Mannen din tåler det nok også, ikke sikkert at han ser det en gang. Min erfaring med menn er at de ofte har et mer avslappet forhold til tiss og bæsj enn det vi kvinner har ("Går og driter jeg da,,,") Og for de som måtte lure. Det var babyen som kom ut;)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #48 Skrevet 18. april 2009 Men enkelte av oss tenker på dette og vil helst slippe den opplevelsen. Jeg bryr meg ikke om jordmor er vant med dette eller ikke. Jeg er ikke vant med å bæsje eller tisse på meg foran andre. Og selv om man blir likegyldig til mange ting under fødselen var dette noe som jeg tenkte på likevel og var glad jeg hadde fått klyster. Jeg sier ikke æsj og at det er så ekkelt, skjønner at det er normalt, og at noen har gjort det før meg, og noen gjør det etter også. Men for min egen del er dette noe jeg vil unngå.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #49 Skrevet 18. april 2009 Jeg lå med pressrier når jeg hadde 5 cm åpning og skreik og hylte no jævlig.Jeg lå da i fødesengen. Og plutselig hylte jeg ut at jeg må tisse og klarer ikke å holde meg og jordmor sa bare at da skulle jeg bare tisse. Var ikke mye og jeg ble ikke flau heller pga jeg hadde aldri i verden klart å gått på do da. Jeg mistet mye blod under fødselen så jeg fikk ikke lov til å reise meg før mange timer etter fødselen men jordmor vasket over etter hun sydde ferdig så følte ikke jeg var uren.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #50 Skrevet 18. april 2009 De som jobber på føden ser urin, drit, spy og blod hver eneste dag.. Så det er ihvertfall ikke noe dere trenger å bekymre dere over!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå