Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hehe, jeg var veldig bekymret for at det skulle komme ut noe fra nr 2 ved forrige fødsel, men det som skjedde var heller at jeg tisset på meg.. Når jeg tenker tilbake på det nå så blir jeg utrolig flau, og lurer på om jeg kanske tisset ned jordmor og det hele. Er det flere som har hatt null kontroll på blære under fødsel?? (Og alle dere kranglefanter og bråkebøtter som holder til her inne kan bare la være å svare- lag heller deres egen tråd.. )
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Er du sikker på at du tisset? Var det ikke fostervann da? Trodde det nesten var fysisk umulig å få ut urin under selve fødselen, altså utdrivningen, som jeg regner med du snakker om siden du sier du tisset på jordmor.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 De fleste både tisser og bæsjer på seg under fødsel, så det er nok helt normalt men VELDIG pinlig.....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Jeg fikk beskjed om at det var nesten umulig å tisse under fødselen, derfor setter de kateter som regel. Det fikk jeg, så jeg tissa uten at jeg visste det men i kontrollerte former=O
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Hehe, var nok ikke fostervann nei dessverre. Så det er nok mulig ja, men jeg håper inderlig jeg ikke skal gjøre det under neste fødsel.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Må dere gi dere da! Spiller da vei INGEN rolle om du tisser eller bæsjer når du føder!!! Herregud så prippen dere er. Tror dere virkelig at jordmødrene bryr seg? det er jo jobben deres. Slutt å tenke på sånt. hvertfall ETTER fødselen. Da vet dere jo at det ikke kan kontroleres. Bruk hjernen deres på noe mere fornuftig;)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Tanken slo meg nå som tiden nærmer seg for ny fødsel, ellers har det plaget meg meeget lite ellers Selv om jeg var helt borte i min egen verden under fødselen (ingen smertestillende, men følte meg nesten rusa alikevel) husker jeg at jeg syntes det var flaut at jeg tisset på meg.. Får vel prøve å komme meg på do før neste fødsel HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Jeg verken tisset eller bæsjet på meg under fødslene. Første gangen fikk jeg klyster og de satte kateter før selve pressingen siden jeg ikke klarte å gå på do selv. Adre gangen satte de kateter rett før pressingen for jeg ba om det.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Jeg tisset på meg under fødselen. Hadde nærmest hatt konstante rier i 2 timer og jæv.. vondt, så brydde meg egentlig ikke nevneverdig om at en liten markering av revir fant sted..hehe.. Klarte ialle fall ikke holde igjen. Viktigste var å få ut ungen..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Det er jo ikke å være prippen... Jeg tenker ikke på jordmoren når jeg ikke vil oppleve å bæsje og tisse på meg under fødselen. Jeg vil bare ikke oppleve det. Jeg slapp det sist fordi jeg fikk klyster og kateter rett før pressriene. Jeg føler at det er ekkelt og selv om mange sier de ikke brydde seg om det der og da, så vet jeg at jeg ville gjort det. Vi er forskjellige alle mennesker. Det er normalt og vanlig, jordmor er vant med det, men det er ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Jeg tisset ikke på meg, men bæsje gjorde jeg:/
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Jeg tisset på meg... og det var lenge før pressriene. Fikk riktig nok akutt svangerskapsforgiftning under fødsel og fikk akutt lungeødem. Og fordi jeg ikke fikk puste fikk jeg panikkangst og da tisset jeg meg ut. Må innrømme at det plagde ikke meg nevneverdig, var mer opptatt med å få puste og i meg nok oksygen
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 Er dere dumme? Når hodet på ungen setter seg ned i fødselskanalen, SPERRER HODET FOR SÅNN AT URIN OG AVFØRING IKKE KOMMER NOEN VEI! Om dere skviser ut en dråpe urin eller avføring, er det forsvinnende lite.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #14 Skrevet 18. april 2009 Javel, da drømte jeg vel sikkert bare at jeg tissa på meg. For det var mer enn EN dråpe jeg skvisa ut, og jeg tissa mer enn en gang også. Det var forresten slike idiotiske svar som det du kommer med her som jeg refererte til i hovedinnlegget. Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #15 Skrevet 18. april 2009 Litt dumt å faktisk komme inn i en samtale dær folk forteller om EGNE opplevelser dær de har tissa og bæsja på seg og si at det ikke går ann?? Da må man vell heller lure litt på om du kansje er litt dum Men gud..jeg hadde faktisk ikke tenkt på at det var noe som kunne skje helt til kjæresten min nevnte av dama til broren hans bæsja på seg!! Etter det har jeg tenkt en del på det! (takk kjære!!) Å uansett hvor vanlig det er for jordmora og legene,er det ikke vanlig for kjæresten min Men det er heldigvis det siste man tenker på når man ligger dær da..men tipper det kan være flaut i ettertid
Dunder Skrevet 18. april 2009 #16 Skrevet 18. april 2009 Dert er i hvertfall ingen tvil om at man kan bæsje når man føder, tisse vet jeg ikke. Vet at jeg høres veldig arrogant ut nå, men jeg tenker at det må være veldig deilig hvis dette plager deg, for da kan du ikke ha så¨mange andre bekymringer i livet.. Skulle ønske det var tissing under fødsel som holdt meg våken om natta.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #17 Skrevet 18. april 2009 Hehe.. Jeg hadde heller ikke tenkt på den muligheten før jeg leste om det her inn før min første fødsel. Og ikke for å stresse deg- men jeg tenkte faktisk på det under fødselen.. Det kjennes jo ut som man gjør på seg i alle retninger når man presser, men det kom (heldigvis hehe) ikke noe fra bakerste hullet. Jeg turde jo nesten ikke spise noe hele dagen pga jeg var redd for at det skulle komme ut igjen under fødsel- så prippen er jeg.. Men som de andre her sier- jeg tror nok ikke jordmor bryr seg. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #18 Skrevet 18. april 2009 Takk og pris for keisersnitt! For å drite og pisse seg ut under fødsel, i påsyn av partneren er for meg en direkte motbydelig tanke. Så ille at jeg faktisk fikk planlagt ks.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #19 Skrevet 18. april 2009 Hmm... Har jeg aldri hørt noen nevne før. Jeg kan ikke erindre at jeg tisset på meg.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #20 Skrevet 18. april 2009 Har de begynt å sette kateter i tillegg til klyster nå?? Seriøst? Er ti år siden jeg fødde sist, men dog... Hjelp..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #21 Skrevet 18. april 2009 Man driter ikke på seg, men en liten skvisj kan komme ut med hodet. Dette er veldig sjeldent, btw. Noen her får det til å høres ut som om det er normen å drite og pisse på seg nårman føder, men det er det IKKE! De fleste tisser og bæsjer ikke på seg når de føder. Derimot kan det selvsagt skje uhell, men det tilhører sjeldenheten, da de fleste tømmer seg FØR ungen kommer.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #22 Skrevet 18. april 2009 Fostervannet renner ut. Og det kan vel hende noen trodde det var urin? hehe
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #23 Skrevet 18. april 2009 Ja det hørtes faktisk litt "arrogant" ut Dunder Men om det va realitet at tissing under fødsel faktisk holdt meg våken om natten,hadde jeg faktisk vært bekymringsløs! Men sånn er det da ikke..men tenker på det det gjør jeg!! Huff da,man vil jo ikke ligge å tenke på det da..hehe.. men kjenner jeg meg selv rett vil jeg nok gå for den "ikke spise" for å prøve å unngå det stakkars kjæresten skal nå virkelig måtte se alt! Han blir vell å være skadet for livet etter graviditet og fødsel er over
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #24 Skrevet 18. april 2009 Herremin hatt.. Kjenner jeg blir litt oppgitt her nå. Fostervannet gikk før jeg kom til sykehuset, og det var URIN som kom ut. Det lekket heller ikke bittelitt som noen kanske tror, men slik jeg erindrer det tisset jeg skikkelig- uten noe som helst kontroll. Vel, samme kan det være. Tro hva dere vil.. Var bare intr i å høre om det var flere som hadde opplevd det, ikke bli fortalt at jeg ikke har opplevd det selv heller.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #25 Skrevet 18. april 2009 Jordmora sa det var vanlig bare for å trøste deg. De fleste tisser ikke på seg når de føder. Men det skjer jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå