Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #26 Skrevet 20. april 2009 Setter inn 200kr til uka. jeg sendte en mail til henne for noen dager siden anngående en klinikk i Barcelona ,veldig dyktige. Jeg sa jeg kunne hjelpe henne med språket ,og kontakte de.Min mor ble behandlet der i flere år ,det forlengte livet hennes i 8 1/2 år,i norge hadde gun fått dødsdommen alt. Hadde hun kommet dit først så hadde det kansje gått bedre? Men jeg fikk aldri noen svar på Regine på dette.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #27 Skrevet 20. april 2009 Jeg tror de har fått mange svar, og at de faktisk sjekker alle ting helt seriøst, og at de ikke svarer alle sammen, men sjekker først. Det viktigste er nok i full fart å finne et sted å behandle henne. Husk at hun kanskje ikke har to måneder å leve her i Norge. Derfor er ikke prioriteringen å svare folk som sender henne forslag. Men jeg er rimelig sikker på at de sjekker svaret du sendte, og ser an det. Håper hun finner et sykehus som kan hjelpe henne også.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #28 Skrevet 20. april 2009 Jeg har vært inne på bloggen hennes og lest, samt lest omtale av henne i media. Jeg tror neppe dette er oppspinn. Er man kjempeskeptisk så får man heller la være å gi. Men jeg håper man kan gi henne en sjanse.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #29 Skrevet 20. april 2009 Må si hun sank noen hakk hos meg i måten hun svarte "Therese" i innlegget om video...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #30 Skrevet 20. april 2009 Hve svarte hun "therese"? noen som har link til denne siden??
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #31 Skrevet 20. april 2009 Sank noen hakk?? Denne Therese sa noe annet i et annet innlegg, der hun hakket på Regine og sa hun mente bloggen til Regine ikke fortjente førsteplassen, og nevnte et par-tre andre blogger hun mener "fortjener" det bedre. "Therese" sier videre at bloggen til Regine er "kjedelig"!!! En blogg som handler om ei jente på 17 år med blodkreft, som har fått beskjeden om at hun skal dø, kan vel neppe kalles morsom og oppløftende. Men KJEDELIG??! The nerve!!! Jeg har ikke sett hva denne Therese sa om videoen, men hun er ekkel mot Regine i den andre sammenhengen. Enkelte er bare stygge. Men å sparke de som ligger nede, og i dette tilfellet ei kreftssyk jente, det synes jeg er helt forkastelig. Håper denne Therese holder seg langt borte fra Regines blogg i fremtiden!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #32 Skrevet 20. april 2009 Bloggen hennes er http://sinober.blogg.no/
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #34 Skrevet 20. april 2009 Therese sier: 19.apr.2009 kl.18:47 Hvorfor ligger bloggen din på første plass? Den fortjener ikke det! Julia Nyland Ørsahl, Bea Eks...., Lars Tangen eller Ida Wulff burde ligge på en delt første plass! Det er de beste bloggene! Din blogg er kjedelig!!! Jeg mener det! Regine svarer: 20.apr.2009 kl.00:20 Therese: Skjerp deg, ta deg tid til å tenk gjennom hva som er viktig her i livet. Jeg blogger faktisk om noe VIKTIG! Gjør Ida Wulff, og Lars Tangen det? NEI! Hva de gjør i de materealistiske hverdagene sine, hva de spiser og hva de har på seg er helt uvesentlig. Her er det snakk om liv og død, og det jeg blogger om er utrolig viktig, og kan være med på å hjelpe andre, ja kanskje til og med redde andre! Du burde skamme deg. Jeg synes Regine har ALL RETT til å svare som hun gjorde, og hun sank ikke noe i mine øyne iallefall!!!
Slumdog Skrevet 21. april 2009 #36 Skrevet 21. april 2009 Har gitt 500 kroner. Oppfordrer alle til aa gi noe, alle monner drar!
Gjest Skrevet 21. april 2009 #37 Skrevet 21. april 2009 Dette er en god sak å støtte. håper så mange som mulig er med på å gi denne unge jenta håp. Jeg har så vondt av henne. Tenk å være bare 17 år og ikke være sikker på om du rekker 18 årsdagen din. Nei, her må det kjempes!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #39 Skrevet 21. april 2009 Mulig det er sant og at pengene vil gå til dette formålet, men fornuftig pengebruk er det ikke. De som tjener på dette er en gjeng leger som får en enda fullere bankbok. Om pengene gikk til Leger uten grenser eller liknende kunne det gjort en stor forskjell for mennesker med skjebner minst like ille som Regine, men uten mulighet til å tigge det de trenger. For denne jenta blir det en dråpe i havet. Sansynligvis hjelper det ikke en gang.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #40 Skrevet 21. april 2009 Jeg orker ikke å være kynisk når det gjelder Regine. Dette går til en siste sjanse for ei jente på 17, som vil gi seg selv en sjanse legene i vårt eget land ikek vil gi henne. Hun vil reise til USA, der de faktisk har kommet lengre (Norge ligger faktisk etter på mange vis innen mange ting når det gjelder å hjelpe kreftssyke OG hjertesyke!) Jeg synes ikke vi bare skal snu oss bort og si at vi ikke vil hjelpe når noen rygler oss om hjelp. Jada, det er mange som trenger hjelp.Og vi kan ikke hjelpe alle sammen. Men vi kan hjelpe noen. Jeg vil hjelpe regine. Vil du?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #41 Skrevet 21. april 2009 Må alle LESE BLOGGEN DA?? Anonym 07:26, du er ikke sann! Heter du Therese kanskje??
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #42 Skrevet 22. april 2009 Nå er det også innsamling via et nettsted Regine går god for, som heter beltespenner.com http://www.beltespenner.com/oscommerce/regine-stokke-bnyb-c-136.html?osCsid=845b778199f54038656046bf3c173b79 http://www.beltespenner.com/oscommerce/bannersider/regine.php Det går til kreftsaken. "Line Victoria fra Frokist-Quiz luftet en idé for Regine som gikk ut på å selge en t-shirt hvor inntektene skulle gå til Regine sitt støttefond. Igår kveld kontaktet Line Victoria daglig leder i Beltespenner.com Thomas Adams for å høre om vi kunne tenke oss å hjelpe til. Vi svingte oss rundt, jobbet gjennom natten og nå 24 timer senere er kleskolleksjonen ferdig og mulig å kjøpe her hos oss i Beltespenner.com. Kolleksjonen er designet av Regine og hennes venninne Anne Marthe. (Dette er en non-profitt kampanje, alle pengene havner hos Regine sitt støttefond) Denne kolleksjonen er laget for å hjelpe Regine Stokke med å få livet tilbake. Får hun behandling i utlandet vil dette koste. Det er blitt opprettet en støttekonto i hennes navn, kjøper du et plagg fra denne kolleksjonen går pengene til støttekontoen. Uansett hva som måtte skje, vil pengene gå til en god sak. Blir ikke innholdet i kontoen brukt på Regines behandling, vil alt gå til forskning på ungdom med MDS, og til bedre forhold på sykehus for kreftsyke ungdom og voksne. "
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #44 Skrevet 22. april 2009 Min fulle støtte får hun, men jeg har "valgt mine kamper";- og støtter "leger uten grenser",- Care, Redd barna (er mitt hjertebarn) og World's food organisation (Del avFN) eller noe sånt... Gir også ved bøsseinnsamlig og TV-aksjoner--- Disse gir jeg til jevnlig når jeg har noe til overs. ELler når jeg har dårlig samvittighet..Dongeribuksene blir brukt noen måneder til , avlyser frisørtimen, skipper en vinkartong,- gir avkall på noe jeg "Har lyst på";- og gir det til noen som får bruk for det... Jeg har lest om mange organisasjoner før jeg tok mitt valg, og i stedet for å gi veldig lite til "alle gode saker" som dukker opp, har jeg gjort det sånn....Så da får jeg være kynisk og ikke gi til Regine, men antar hun vil synes det er helt greit...Hvis ikke fortjener ikke hun noe av pengestøtten hun får,- for å si det sånn ) Svarer konsekvent nei på alle henvendelser om donering...Kan ikke si ja til alle....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #45 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes det er så utrolig trist at en så ung og sterk kvinne ikke skal få den hjelpen hun KAN og burde få av legene, jeg skal donere så mye penger jeg kan neste gang og jeg vil virkelig at hun skal bli frisk!! stå på regine!!! jeg ber for deg!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #46 Skrevet 22. april 2009 Man kan ikke støtte alle. Du er ikke kynisk. Men de som aldri støtter noen, og sier ting som "må man digge bloggen hennes, da?" DE er kynisk, synes jeg! Virkelig! Hun er bare jentungen. Men måtte bli voksen bråfort. Jeg håper så inderlig at hun får hjelp i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #47 Skrevet 5. oktober 2009 Nå er det snart et halvt år siden hovedinnlegget ble postet, og Regine skal nå til Trondhjem på konserter og shopping. Kan noen vennligst gjøre rede for (for de av oss som ikke er på face) hva saldoen på denne støttekontoen er oppe i, og når hun skal til USA for eksperimentell behandlig? De som har bidratt vil sikkert gjerne ha en oppdatering...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #48 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes faktisk det er ufint med slike innsamlinger til enkeltmennesker. De pengene kunne vært brukt så mye bedre på andre måter enn å betale utenlandske leger astronomiske lønninger for å gi jenta og fammilien falskt håp. At hun selv og fammilien forsøker alle både moralske, umoralske, lovlige og ulovlige virkemiddler for å få litt håp forstår jeg godt, men det gjør det riktigere.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #50 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ga Regine penger i vår, når de sa at hennes eneste håp var å dra til USA, og at hun ikke kunne overleve behanddlingen de var villige til å gi i Norge. Og at det var et under hvis hun overlevde til hun ble 18. Hun fylte 18, og lever enda, og jeg er kjempeglad for at hun lever. Selv om hun aldri dro til USA, og legene i Trondheim begynte ny behandling som visstnok hjelper likevel, kanskje? Mange som Regine, dessverre. Det er vondt at et av verdens rikeste land ikke hjelper alle som trenger det. Mange drar utenlands for å få hjelp, fordi norske myndigheter ikke strekker ut en arm. Det skulle ikke være nødvendig med pengeaksjoner til syke folk i et land som blir styrt av et sosialistisk parti som er mot privatisering, og for at alle skal ha lik behandling. Eller hva????? Noe skurrer i landet vårt. Håper Regine blir friskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå