maulaiz Skrevet 3. mai 2009 #26 Skrevet 3. mai 2009 Yes, så bra Jotun! Supert at det klaffet for deg=) Lykke til med videre ruging:)
Ugla er mamma! Skrevet 4. mai 2009 #27 Skrevet 4. mai 2009 Hei Jotun! Så herlige nyheter å komme hjem til. Krysser fingre og tær for at spiren sitter hos deg. Hadde du mistanke om positivt resultat før du testet? Her er det fremdeles stor tvil til at det ble noe resultat av sist helg. Men vi får smøre tålmodigheten enda en stund til.
villee Skrevet 4. mai 2009 #28 Skrevet 4. mai 2009 Gratulerer så mye med graviditeten! Du kan godt vente noen uker før du kontakter lege, de fleste har første kontroll mellom 9.-12. uke. Jeg er selv 9 uker på vei og har fått time til fødepoliklinikken om 2 uker. Dette pga min høy alder, ønsker å få duotest. Har ikke vært hos min lege ennå, bare snakket i telefon for å få videre henvisning. Siste gang hadde jeg første kontroll i uka 12. Er du i fin form så er det ingen hastverk. Masse lykke til videre!
Jotun Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #29 Skrevet 5. mai 2009 Takk alle sammen! Det er kjempespennende og litt skummelt. Håper så at det skal gå bra, og prøver hardt å ikke tenke for mye på det ) Er det vanlig å være kvalm så tidlig, eller pleier det å komme litt senere? Noen som vet? Jeg er ikke spesielt kvalm, blir bare sulten litt fortere enn vanlig. Dette var det 5. forsøket, og jeg har egentlig følt det litt på meg i alle fall 3 av de andre gangene også, men denne gangen var det kanskje litt ekstra? Litt vanskelig å si. Hadde en del stikkinger og mensmurringer i hele forrige uke, egentlig. Tok g-tester tre morgener på rad (lørdag, søndag, mandag) og alle ble svaakt positive, og jeg har jo ikke fått mensen. Men er så nysgjerrig, at i dag har jeg bestilt privat ul til neste uke (blir litt oppgitt over meg selv, men trenger så veldig bekreftelse på at jeg ikke drømmer). Tror at jeg kan klare å glede meg litt mer etter ul. Masse lykke til med forrige forsøk, Ugla, jeg skal tenke på deg, og krysse alt ) (legg merke til at det er de som starter en ny tråd "teste i uke ..." som har blitt gravide de forrige gangene ;o) Babystøv sendes din vei! Lykke til, til alle! ) Hihiii!
Ugla er mamma! Skrevet 5. mai 2009 #30 Skrevet 5. mai 2009 Dette er vårt femte også, så kanskje det er lykketallet? Er skeptisk...sist hadde jeg sykt ømme bryster..og det er desverre ikke sånn nå.. LItt ømt kanskje, men er redd det er ønsketenkning
Sofia 40 Skrevet 6. mai 2009 #31 Skrevet 6. mai 2009 Gratulerer så masse! Det er inspirerende å lese - er selv i prøvefasen. Lykke til!
Jotun Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #32 Skrevet 24. mai 2009 Hei hei! Hvordan går det med dere andre? Noen som har fått positive tester, eller vært en tur til? Her har vi hatt en litt kjip helg, fant 1 dråpe friskt blod da jeg tørket meg etter toalettbesøk på fredag kveld, fikk litt sjokk. Både lørdag og i dag har det vært bittelitt gammelt blod på papiret. Men dette er altså snakk om så små mengder at jeg ikke helt kan skjønne hva det kan komme av.. Ringer gyn i morgen tidlig, og ser om hun har noen avtaler hun kan skvise meg inn i mellom. Håper bare veldig på at noen lever inne i meg fortsatt. Var på tidlig ul for 1,5 uke siden, da var jeg ca 5+2 (veldig tidlig, men det lille vi så så veldig fint ut). Er det noen som har opplevd noe lignende? Gikk det bra eller dårlig? Håper, håper, håper!
bumpi de bump Skrevet 24. mai 2009 #33 Skrevet 24. mai 2009 Hei Jotun, så trist at dere har hatt en kjip helg. Jeg har ikke noen erfaring å dele med deg, men jeg har jo nilest ulike innlegg her inne og ellers på nettet. Flere ganger har jeg lest at kvinner har hatt blødninger i svangerskapet uten at det har vært noe galt. Så dette trenger ikke være noe å bekymre seg for i det hele tatt. Ja, jeg vet - man gjør jo det uansett. Håper du kommer til hos legen i morgen og at du får den proffe beroligelsen du trenger! Jeg har vært nedover igjen. Men har "ingen" følelse med at jeg har vært der denne gangen, er litt sånn ute av kroppen-opplevelse. Kanskje jeg beskytter meg selv slik at jeg ikke får samme nedturen jeg fikk sist. Håper med deg og dere, Jotun!
Ugla er mamma! Skrevet 24. mai 2009 #34 Skrevet 24. mai 2009 Hei! Som gynekologen min sa. Det kan bety at noe er galt, eller det behøver ikke bety noe som helst!! Krysser fingrene for det siste. Bare husk på å be om oppfølging med ultralyd om du fortsetter å blø. Og insister på å komme inn! Min gynekolog mente også det var rent umennesklig å skulle gå sånn i uvisshet. Så jeg fikk time samme dag som jeg tok kontakt! Sender masse gode tanker!
maulaiz Skrevet 24. mai 2009 #35 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har også vært nedover igjen, men desverre ser det ut til at jeg må belage meg på flere turer nedpver. Fikk TR nå i kveld.. Krysser fingrene for at alt går bra med deg Jotun, og for dere andre som har hatt nye forsøk:)
Jotun Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #36 Skrevet 1. juni 2009 Det gikk kjempefint! Vi kom inn dagen etter vi tok kontakt, var helt usannsynlig grusomt å gå sånn og vente. Vi var akkurat 7+0 da vi så Lille Trille og det fine bankende hjertet ) Stor gutt(?) på 9,2 mm. Hehe! Helt perfekt! Begynner på den niende uka (8+0) i morgen. Det er deilig at det føles litt tryggere, etter å ha sett det bankende hjertet, og som gynekologen sa, er mye gjort når alt ser så fint ut. Krysser fingre og tær for alle dere prøvere, og håper vi snart sees på 1.tri.
bumpi de bump Skrevet 1. juni 2009 #37 Skrevet 1. juni 2009 Så bra! Det var jaggu godt nytt en nydelig sommerkveld : ) Må innrømme at jeg trodde det hadde gått galt da det ikke kom flere innlegg fra deg, så nå er jeg lettet. Så flott at Lille Trille vokser og finner seg til rette i magen din : ) Jeg har noen få symptomer (kanskje): Forrige uke var jeg oppe to grytidlige morgener og tisset, det har jeg vel knapt gjort etter at jeg ble voksen pluss at jeg har en litt støl følelse i magen innimellom. Det kan jo likegodt være psyken denne gangen også, men jeg har jo et håp, det har jeg. Heldigvis har jeg jobbet mye siden jeg var nede, så tiden har gått fort. Til og med disse pinsedagene har gått unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå