Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

....men den sosiale intelligensen dere, den er vel ikke så høy her inne.

Spesielt ikke hos de (*****) mødrene.

*føler meg bra* ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er faktisk sannt, særlig de som er født i 1978 har jeg hørt. Beste årgang i så henseende visstnok;0

Skrevet

Sant med én n, kan regelen om dobbeltkonsonanter altså. Jeg lover!

Skrevet

For Mensa er jo også seriøse folk. Jaujau!

Skrevet

Hmmm. Selv om G er konstant og ikke eldre kvinner har høyere IQ enn yngre betyr det ikke at "eldre mødre" som gruppe ikke er mer intelligente. Jeg ser logikken i det Overlord skriver. En jente som har høy IQ har vel høyere sannsnlighet for å gjøre det bra på skolen, oppleve mestring og satse på høyere utdannelse. Karrieremulighetene er vel også gode og gjør sitt til at alderen er høy før første barnet kommer.

Men dette betyr ikke at yngre kvinner er "dumme" eller at det ikke finnes unge mødre med høy IQ. Og ja, selv med høy IQ kan være "komplett idiot" på mange områder.

Hilsen en som har gjennomført en god del WAIS og WISC tester i sin tid =)

Skrevet

Ja, jeg har vel ikke særlig høy iq, jeg som er 20 år og er mor. Ikke kan jeg skryte på meg noe høyere utdannelse, for den er jeg ikke ferdig med enda. Ikke vet jeg hva tven min er laget av, eller hvor fort en basketball flyr gjennom lufta dersom luftmostanden er 3 m/s.

Men heldigvis er jeg smart til å forstå når babyen min trenger mat, bleie, kos osv.. Hun bryr seg nok ikke mye om jeg er professor eller ikke. Grøten smaker nok det samme likevel:)

Skrevet

Det er ikke så dumt med litt EQ heller.

Skrevet

Føler meg ikke så aller verst her jeg sitter. Jeg er 21 år ung og fikk nettopp 106 i score etter 2 halvlitere, et halvt øye på nyhetene og trykking på mobilen. Har vel arvet litt av min fars 170... Gode gener med andre ord. ;)

God helg suckers!

Skrevet

Hva med meg da som er ung mor og HAR høyere utdanning??? Da må jo jeg ha enda høyere iq, i og med at jeg har tatt utdanningen min tidlig. Jeg har god jobb, tjener bra, bygd hus og har hatt samboer i 5 år. Datter på 1,5. Vi har inntekt på over 1000000 i året, og ingen av oss er over 25 år. Eller betyr alt det her lav iq? Synes den biten med iq blir litt dumt rett og slett.

At livserfaring kan spille inn på dette tror jeg på, men jeg mener at det eksisterer like mange dårlige unge mødre som eldre mødre. Og eldre mødre som oppfører seg yngre enn unge mødre.

Skrevet

Altså, hvis en kvinne på 20 får barn og har en IQ på 100 så har den økt til 120 hvis hun får et barn til når hun er 40???? Trodde IQ var ganske konstant gjennom livet, slik at hadde du IQ på 100 når du var 20 har du det samme når du er 40...

Skrevet

Du vet det bare finnes èn person i Norge med "godkjent" iq over 165?

Han har forresten ingen døtre!

Skrevet

Ja, det er slik (at den er konstant)- som utførlig beskrevet i et lengre innlegg ovenfor!

Skrevet

Så til en liten oppklaring for de av dere som har litt tungt for det;

Det er ingen som har påstått at iq`en stiger med årene. Påstanden er at de som er eldre når de får sitt første barn gjennomsnittlig sett har en høyere iq enn dem som får sitt første barn i ung alder.

Skrevet

Gi det opp :)

Alle de unge mens-mødrene i denne tråden klarte ikke å lese hovedinnlegget ditt :) (jeg flirer bare litt)

Skrevet

Vel, overlord; det er jo ingen gåte at folk misforstår når du forklarer så elendig som du gjør da. Det du sier i hovedinnlegget er:

"Det skyldes hovedsaklig at de som venter en stund med å få barn er dem som først tar høyere utdanning og skaffer seg en god jobb."

Akkurat som om man blir så mye mer intelligent av ta høyere utdanning og få seg en god jobb, det er slik det oppfattes av en leser. Alle forstår jo at om man prioriterer høyere utdanning har man kanskje sterkere mental kapasitet og interesse for intellektuell kunnskap enn om man føder som 18-åring og jobber i butikk... Poenget var helt latterlig dårlig forklart av deg, så ikke rart du mistolkes.

Anyhow; er enig med anonym lenger opp- skal du først slenge om deg med påstander om at "dette er det forsket på", bør du også ha vett nok til å legge deg kildehenvisningen på minnet, hvis ikke er det ingen som tar deg seriøst. Jeg driver også emd forskning, og vet at dette med IQ er et meget sensitivt område, et minefelt i enkelte henseende. Så jeg tviler på at et prosjekt som skulle dikriminere på IQ mellom to grupper kvinner (hviklet jo er stigmatiserende) ville fått godkjenning som etisk gjennomførbart noe sted i verden, og langt mindre publisert. Grav frem referansen så skal vi muligens tro deg....:)

Skrevet

Nei, man blir ikke mer intelligent av å ta høyere utdanning og skaffe seg en god jobb før man får barn, men man ER trolig mer intelligent om man gjør det:)

Skrevet

Og hvorvidt noen tror på dette eller ikke er forsåvidt meg revnende likegyldig. Jeg tror iallefall på det selv:)

Skrevet

Ja, hvorfor sa du ikke det emd det samme da, du ber jo om å bli mostolket!!! Mindre intelligent fremstilling.

Og ja, man kan lure seg selv til å tro mye rart. "Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra det med det samme", så bare lev i bobla di du:)

Skrevet

Det var nå helt åpenbart at grunnen til at eldre mødre har høyere iq enn mange yngre er fordi at det er de med høyest iq som tar høyere utdanning.

Jeg blir oppgitt over alle som ikke makter å lese, eller forstå sammenhenger, Kan det ha med iq å gjøre? ;-)

Skrevet

Jeg har ikke tatt iq test, men mannen har en iq på 155 eller over som han fikk når han tok en ordentlig mensa test på ett senter i OSLO. Han har vært medlem av mensa i en årekke.

Skrevet

Tja, eller kanskje det rett og slett er slik at eldre mødre ikke har høy NOK iq? De må altså vente til de knapt nok er fruktbare lenger, før de får barn. Fordi de ellers ikke ville klart sine studier.

Så har du enkelte, heldige av oss. Som uten problemer klarer å sjonglere tøffe, akademiske studier, samtidig som vi har små barn. Søren, noen av oss klarer i tillegg å jobbe ved siden av studiene.

Noen har et lett hode som gjør at det faktisk ikke er nødvendig å sitte åtte timer daglig på lesesalen, eller å følge enhver forelesning. Disse kan unne seg å få barn i ung alder, og likevel fullføre master/ph.d uten problemer.

Skrevet

...og her har vi nok et eksempel på sviktende sosial IQ (08:54)

Det ENESTE som skiller eldre fra yngre mødre er erfaring. Den IQ du har når du er 20 har du også når du er 35. Noen velger barn så utdanning, mens andre velger utdanning og reiser, så barn.

Det som er så slitsomt med 20 åringene er at de ikke skjønner at når de er 35 er de fremdeles skremmende lik seg seg selv.

Er dere så fantastisk dumme at dere tror personligheten forandrer seg ved alder? Det eneste som skjer at dere etterhvert kommer til å kvitte dere med alle de ufatterlige dumme forestillinger om at normen er slik dere velger å gjøre det og at det ikke finnes andre gode måter.

Skrevet

Da er jeg helt sikker på at du klarer å lære deg at det ikke skrives kansje, men KANSKJE også. Med en IQ på 140 burde det være mulig.... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...