Gjest Skrevet 23. april 2009 #26 Skrevet 23. april 2009 Er ikke dette litt smålig å fokusere på? Jeg er selv lærer men blåser i om folk ikke skriver riktig på et forum på internet.
Akasha79r Skrevet 24. april 2009 #27 Skrevet 24. april 2009 Oi! dette var noe jeg ikke hadde tenkt på! Jeg har ikke barn enda, men er gravid og venter barn i oktober. Jeg er ikke norsk og har derfor en del feil i både grammatikk og stavelse av ord. Min samboer er sjømann og er mye ute på jobb, det vil si at jeg skal være den ene som må hjelpe barnet mitt med lekser :/ Vet ikke hvordan dette skal gå, kan hende jeg også må lese litt for å kunne hjelpe til! Akasha
Gjest Skrevet 24. april 2009 #28 Skrevet 24. april 2009 Bare til informasjon asså..... Vet ikke om noen har tenkt på det faktum at blogging, og inlegg på div. internettforum er å regne som en mundtlig sjanger. ............. Da er det nettopp et poeng å bruke masse punktom, STORE bokstaver og diverse andre erstatninger for de mulighetene vi har til å få frem ulike påeng i et mundtlig språk. STORE betyr at man hever stemmen o.s.v Bare ment som informasjon til dere som kanskje irriterer dere over dette, men det er faktisk korrekt bruk av språket i denne sjangeren. Dette med skrivefeil er og noe som har endret seg. Nå har man stort sett lov til å skrive akkurat slik man snakker (fonetisk) så lenge man er konsekvent gjennom hele teksten...... For mer informasjon om dette, ta kontakt med Norsk språkråd.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #29 Skrevet 24. april 2009 Bare nysjerrig... Er det ikke nødvendig med stor bokstav i begynnelsen av nye setninger eller egennavn? eller er det til irritasjon for deg når det ikke er store bokstaver i begynnelsen av nye setninger eller egennavn. Kan være litt vanskelig å forstå budskapet i den setningen for de av oss som ikke behersker kommareglene fullt ut. Var kanskje krøkkete skrevet, og må si det irriterte nesten meg som ikke bryr meg om andres skrivefeil. Nettop forde du synes norsk rettskriving er så viktig............. Ha en fin dag :-)
Gjest Skrevet 24. april 2009 #30 Skrevet 24. april 2009 Jeg måtte bare skrive en kommentar til deg Akasha 79r Om du har feil i grammatikk og stavelse av ord så lurer jeg på hvor de er.. Jeg er så "innfødt norsk" som det går an og skriver da ikke på langt nær så bra som deg.
Akasha79r Skrevet 24. april 2009 #31 Skrevet 24. april 2009 tusen takk! det er alltid koselig å høre at jeg skriver og staver riktig jeg har bare bodd her i Norge i litt over 6 år. Jeg må si at det hjelper å komme på forum og lese dere... bare ikke når folk skriver SMS poster liksom...
Gjest eelis+spire Skrevet 25. april 2009 #32 Skrevet 25. april 2009 Akasha skriver bedre enn de fleste nordmenn, vil jeg tørre å påstå ;-) Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for.
Nyttårsbarnet<3 Skrevet 27. april 2009 #34 Skrevet 27. april 2009 Tror det er mange som skriver på dialekt til vanlig. Da blir det krøll når man skal skrive på bokmål.... Er et stort problem!! Er selv i den gruppen.. aner ikke lengre hva som er rett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå