Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Er det slik at menn fortsatt tjener mer, og mye mer, enn kvinnen i forhldet? Dere trenger ikke oppgi inntekt, bare svare på hvem som tjener mest av dere dersom dere begge er i/hadde vært i 100% stilling, og evt hva differansen mellom lønningene er. Her tjener mannen mest og ca 100 000 kr mer enn meg i året i fastlønn + at han har masse bonuser som jeg ikke har.
-MtG- Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Mannen tjener mest. Ca. dobbelt så mye som meg:) Og godt er det, ellers hadde det vært rimelig trangt i økonomien:)
frk Nilsen Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Her i huset så er det mannen som tjener mest. Han tjener vel 40% mer enn meg. Vi har helt vidt forskjellige utdanning og yrkesvalg. Begge tjener ok i henhold til normalen i det yrket.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Her tjener mannen mest, han 650000 og jeg ca 250000 så han tjener en del mer kan du si...
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Her har jeg for øyeblikket mest inn på konto. Er student og får stipend+lån, pluss at nav har vært veldig snille med utregningen av sykepengene mine=) (er sykemeldt fra jobb med veldig varierende arbeidstid, har fått et godt grunnlag). Går man utfra grunnstillingen min + stipend/lån tjener mannen absolutt mest.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Her tjener min Kjære mest. Mye mer enn meg faktisk. Men det har ikke alltid vært sånn. Da vi traff hverandre tjente jeg mye mer enn han:-) Så fikk vi barn og jeg fikk bekkenløsning, som har blitt kronisk. Jeg går nå på rehab.penger fra nav:-)) Og det er ikke stort å bli fet av. Men vi har felles økonomi og det har vi hatt fra den dagen vi flyttet sammen. Så de store bekymringene har jeg ikke. Eneste som bekymrer meg er om helsa gjør så jeg aldri kommer ut i jobb igjen. Skrekk og gru, minstepensjonister tjener jo fett....
meg & to små vampyrer Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Hmmmm, nå er vi ikke i jobb enda. Her kan det slå begge veier, avhengig av hva slags jobb jeg får meg etter permisjonen. Jeg har mer utdanning enn mannen min, men en helt annen type. Mannen vil, om han får jobb, få en vanlig lærerlønn. Jeg kan da enten havne i de dårlige betalte offentlige stillingene med lavere lønn enn dette, eller i en litt bedre en. Jeg håper jo på det siste, men er forberedt på det første. Mer erfaring først og så kommer lønnskravene om noen år tenker jeg.
* 5 om dagen * Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 her tjener mannen det dobbelte enn meg,men nå er ikke jeg noe særlig i jobb,og har "bare" alle stønadene i inntekt.Håper det vil rette seg etterhvert,for håper å komme ut i arbeid,om helsa mi tillater det da. (yrrkesrettet attf og 50% uføre, bla...)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 Mannen tjener over dobbelt så mye som meg...
freebird Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Mannen min har en årslønn som ligger ca 30.000 over min, så vi er ganske nærme. Men han har firmabil i tillegg, så det teller vel litt. Uansett tror jeg med tiden at det er stor sansynlighet for at jeg kommer til å tjene mer enn han, jeg har nok større potensiale til å utvikle meg og "klatre" enn ham. Han sier det selv også, han drømmer om å bli hjemmeværende husfar når jeg en gang blir "rik", ha ha ha!
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Mannen min tjener mest nå, siden jeg har gått i land. Jeg tjente nesten dobbelt så mye som han. Nå tjener han over dobbelt av meg, men så har jeg bare 50 % stilling også da;o))))
Gjest Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 Sambo tjener en god del mer enn meg. Han driver eget mens jeg jobber 50 % og er snart 50 % uføretrygdet (er i permisjon nå).
Gjest Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 Hadde jeg vært i 100% stilling hadde jeg nok tjent noen kroner mer enn mannen min, men hvor stor differanse, vet jeg ikke, pga jeg har turnusjobb, så det nok sannsynligvis tilleggene som hadde gjort forskjellen for vår del.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. april 2009 #14 Skrevet 12. april 2009 ja, han tjener ca 50 000 mer enn meg i året.
Gidder ikke! Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 vi tjener ganske likt. og kommer til å ha det samme nivået når begge er ferdig utdanna:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Her tjener mannen mer enn meg, helt klart! Jeg gikk opp i lønn pga. jeg er så langt i studiet, men selv når jeg er ferdig vil han alltid tjene mer enn meg. Vi har forresten et vennepar, hvor begge er fagarbeidere, og de tjener t.o.m mer enn det vi som begge høykoleutdannet får. Og da har mannen 6 års høyskoleutdanning (spesialpedagog) og jeg vernepleier ( 3 år) + psykolgoi fra universitetet. Det lønner seg ikke å ta utdanning har vi funnet ut!
Musemor med tre søte små Skrevet 12. april 2009 #18 Skrevet 12. april 2009 Mannen min tjene ca kr 20.000,- mer enn meg, men det er fult mulig det snus snart
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 12. april 2009 #19 Skrevet 12. april 2009 Mannen min tjener mye mer enn meg. Hadde jeg jobbet fullt hadde vel differansen mellom oss vært på ca. 600 000-700 000 tusen.
erteposen + 4 Skrevet 12. april 2009 #20 Skrevet 12. april 2009 Nå er det mannen min. Jeg har gått fra det private næringsliv til staten, og da forsvinner bonuser og andre goder til fordel for fast arbeidstid, mer fritid og sikker jobb. Før tjente jeg mer enn han:) I vår omgangskrets har en stort sett like lang utdanning, men mannfolka jobber oftere i det private næringsliv og får eierandeler etter en stund.
ipeggy Skrevet 12. april 2009 #21 Skrevet 12. april 2009 Jeg tjener klart mest, men det er fordi jeg har en 100% stilling og han ikke er ferdig med utdannelsen enda... Til høsten begynner han å jobbe fullt han også, og da vil vi ligge ganske likt.
nr 2 på gang i mai Skrevet 12. april 2009 #23 Skrevet 12. april 2009 mannen tjener 100000mer enn meg, hadde jeg ikke vært i permisjon hadde jeg tjent 150000 mer enn han igjen..
Hjertefamilien Skrevet 12. april 2009 #24 Skrevet 12. april 2009 Mannen min tjener minst av oss to. Ikke alltid vært sånn, nærmest likt tidligere, men nå tjener jeg vesentlig mer.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #25 Skrevet 12. april 2009 Enn så lenge han, men jeg er student. Når jeg er ferdigutdannet vil han trolig tjene ca det samme i timen som jeg, men vil tjene mer pga tillegg og at han jobber mer enn det jeg kommer til å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå