*foreverhappy* Skrevet 11. april 2009 #26 Skrevet 11. april 2009 For henne vil det nok utgjøre en stor forskjell om du sitter i rommet, evt rett utenfor så hun ser at du er der. Du kan jo ha på et lys så du får lest når du sitter der. Hun er jo framdeles liten jente og trenger nok den tryggheten at du er der. De skal jo gjennom så mange faser disse små, og kan hende hun nå trenger litt ekstra fra deg. Du kan jo framdeles gå bort til henne og legge henne ned når du vil- forskjellen er jo at hun ser at du er der:-)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 11. april 2009 #27 Skrevet 11. april 2009 Tusen takk for alle svar, tips og meninger. Siden jeg enda ikke er helt sikker på hva som er det rette utsetter jeg det ihvertfall til i morgen. Jeg vil ikke gjøre noe jeg ikke er helt sikker på at jeg klarer å gjennomføre med samvittigheten i behold, så jeg må gå litt i tenkeboksen. Så frem til jeg får bestemt meg får jeg fortsette med å sitte inne hos henne om natta :-) Hvis flere har erfaringer, tips, meninger (både for og imot) eller hva det måtte være, så er det bare å komme med dem :-)
Gjest Skrevet 11. april 2009 #28 Skrevet 11. april 2009 vi har en gutt på 26 mnd som sover fra 19 til ca 06.30 uten å våkne. Gjort det siden han var 11 1/2 mnd. Men innimellom kommer en periode på noen dager da han prøver seg.. Da får han rett og slett bare stå og hyle( er han syk så er det selvfølgelig noe annet).. vi går inn med jevne mellomrom.. sier natta og legger han ned.. Når vi kommer inn på rommet hans står han som regel og smiler og blir glad når vi kommer... og hyler med en gang vi går ut igjen.. Men gir seg etterhvert.. vi går kanskje inn hver 3 minutt ca.. tar ikke tiden.. men hører litt på gråtinga også.. Men etter et par dager da så er det over igjen.. har kanskje hatt to sånne perioder på noen dager i løpet av ett år.. Og han er ikke utrygg eller noe for det. Lykke til!
Linda-Kristin=) Skrevet 11. april 2009 #29 Skrevet 11. april 2009 har vært VELDIG heldig og ikke møtt på dette problemet så ofte, men vil bare ønske deg lykke til:)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 11. april 2009 #30 Skrevet 11. april 2009 Da guttungen var inne i en slik periode hjalp det for oss å la ham sutre/småskrike... Vi hørte jo at han ikke hadde det vondt eller manglet noe... Gikk inn innimellom og sa: "Det er natt, nå! Nå skal vi sove!" Først vanlig, og litt strengere i stemmen etterhvert, og la ham ned i sengen... Sa ikke noe annet bortsett fra "Sove godt, vennen" Den perioden varte vel i 2-3 mnd mener jeg å huske... Hvis du tar opp ungen eller putter ungen i sengen deres vil hun IALLEFALL våkne på natten, så det er å skyte seg i leggen... Prøv å ikke vis for ungen at du er frustrert eller stresset, men kanskje overdriv litt med å vise at du er trøtt... Og poengter at mamma og pappa også skal sove nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå