Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #26 Skrevet 10. april 2009 Tja, det er jo heller ikke noe bevis for at vaksiner ikke har effekt. Dette kan jo også bare være en ren tilfeldighet. Jeg foretrekker solide forskningsrapporter fremfor enkelttilfeller.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #27 Skrevet 10. april 2009 Hva sier det deg at når kikhoste var rundt noen av disse barna og de vaksinerte fikk denne og ikke de uvaksinerte? Hvorfor er det slik at den hjernhinnevaksinen som en kan dø av ikke er vaksine mot, men alle tar den vaksinen i fare for å få den dødelige hj.hinnevaksinen? De som har død av hj.betennelse de siste årene har tatt vaksinen nettopp pga vaksinen ikke dekker den type dødlige hjernhinnebetennesle.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #28 Skrevet 10. april 2009 Tenke litt selv da. Sykdom a. Farlig sykdom. Ingen vaksinerte. = sykdommen får spre seg, folk blir syke, smitter hverandre, mange dør. Sykdom a. farlig sykdom. Man vaksinerer med defekt utgave av sykdommen. Kroppen bekjemper sykdommen og husker den, slik at den ikke kan gjøre skade om den kommer i kroppen en annen gang. = Sykdommen prøver å spre seg. Folk blir ikke syke. Sykdommen dør i kroppen til de som har fått den, uten å få spredt seg. = Sykdommen vil etterhvert bli borte fra menneskepopulasjonen, men kan likevel finnes i naturen. Virus er snedige sånt sett. Sykdom a. Egentlig ikke farlig sykdom, for vaksinen har fjernet trusselen. Folk slutter å vaksinere ungene sine. Et barn får i seg viruset fra sykdom a. = Barnet blir sykt. Immunforsvaret vet ikke hva det skal gjøre. Immunforsvar overveldes. Barnet smitter andre uvaksinerte barn. Flere barn blir syke. Smitten spres. = Sykdommen igjen tilbake i populasjonen. Er vi riktig uheldige har også sykdommen klart å mutere, slik at den før så effektive vaksinen, ikke lenger er det. Det fordi DU valgte å ikke vaksinere ditt barn. Takk skal du faen meg ha, for å bidra til å frembringe denne alvorlige sykdommen, som nå er enda farlige siden vi ikke har effektiv vaksine lenger. Get it?!?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #30 Skrevet 10. april 2009 Solide forskningsrapporter skurrer liksom ikke? Nabogutten her havnet på sykehuset rett etter vaksinering og holdt på å dø. Så når slike enkelt tilfeller havner i fanget på en så skal jeg love deg du tenker deg to ganger om, eller sitter i situasjonen selv. Men for all del det er opp til hver enkelt uansett og jeg respekter hva dere gjør så lenge jeg kan gjøre det jeg føler for uten å bli hogd av hode.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #31 Skrevet 10. april 2009 Jeg vet da såpass om vaksine :-) Men påstanden er at man begynte å vaksinere mot sykdommer, og som følge av dette, har man hatt en nedgang. Samtidig er spørsmålet som stilles, er det mulig at vaksiner kan være en viktig årsak til andre utbredte lidelser i befolkningen? Så langt har jeg aldri sett et eneste bevis for at nettopp vaksinasjonsprogrammet har vært hovedfaktoren i nedgangen av div sykdommer. Og om det er mulig at vaksiner i tillegg til å gi en form for beskyttelse mot noen sykdommer, kan være en utløsende faktor til andre, så blir det vel valget mellom pest eller kolera? Hvorfor skal jeg velge å vaksinere mot en sykdom og øke risikoen for en annen hvis det er like sannsynlig at modernisering av husholdningen kan være den viktigste årsaken til at ikke like mange blir syke nå som før?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #32 Skrevet 10. april 2009 Ja, vi husker jo alle den "solide" forskningsrapporten hva gjaldt sammenhengen mellom MMR-vaksinen og autisme, hoho! Der gikk det på trynet, kan man si og vaksinemotstanderne var fly forbanna ;-) Så, tenk litt sjæl isteden du! Håper du ser sammenhengen mellom vaksinering --> bekjemping av sykdommer, la være å vaksinere --> oppblussing av sykdommer! Om ikke, er det litt synd på deg.....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #33 Skrevet 10. april 2009 Pff, gjør akkurat som du vil! Det er som å snakke til en vegg. Du ER motstander du!!!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #34 Skrevet 10. april 2009 Jeg kan ikke se noen grunn til at man skal ha blind tillit til noen som helst i ett og alt. Jeg påstår ikke at who skulle ønske å villede noen med vilje, men til og med who har begått feil opp igjennom historien. De har jo tross alt opparbeidet seg kompetansen sin gjennom prøving og feiling.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #35 Skrevet 10. april 2009 Jeg er ikke motstander. Jeg befinner meg midt mellom motpolene i debatten. Problemet er at begge sider er like bastante, men ingen av partene kan begrunne påstandene sine. "Det er sånn fordi det ER det." Hadde en motstander kommet inn i tråden her og begynt å argumentere mot vaksine på samme måte som mange her argumenterer for, hadde de møtt samme veggen som du gjør.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #36 Skrevet 10. april 2009 Som sagt, det å peke til korrelasjon mellom vaksine og nedgang i sykdom er like på trynet som å påpeke sammenhengen mellom MMR-vaksine og autisme. Ingen av delene beviser noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå