Gå til innhold

Vaksinering - skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet fint lite om vaksinering og debatten som raser rundt dette. Jeg hører argumenter for og i mot og er derfor usikker på om jeg bør vaksinere barna mine. Da skal jo helsesøstre og leger være nyttige informasjonskilder, men det er de ikke.

Når jeg spør fagkyndige, anbefaler de på det varmeste vaksinasjonsprogrammet sitt. Men det er ingen som vil fortelle meg hvor jeg kan lese om disse svært kjente forskningsraportene som påviser vaksinens effekt, samt raporter som viser at barnet mitt ikke blir påvirket av skadelige bivirkninger.

Her på forumet leser jeg nok en gang om all denne forskningen som er gjort på div vaksiner. Kan noen gi meg en link?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du; stol på den vanlige infoen du får fra helsesøster og lege. Om en følger vaksinedebattene her inne, så kan en begynne å lure på om verden er gal som gir vaksiner til barn. Og dette gjelder mange av de linkene som verserer her inne. Det er rene konspirasjonsteoriene. Akkurat som om det er lønnsomt for et samfunn å skape syke mennesker. Samfunnet er jo best tjent med friske mennesker.

Men har en levd så lenge at en har hatt sykdommene selv(og sett andre), så ser en nytten av vaksinene.

Jeg har hatt alle barnesykdommene;

Kusma; hadde jeg smittet en voksen mann, så kunne han blitt steril av det, da han kunne fått kusmautbrudd/hevelse i pungen.

Røde hunder; hadde jeg da smittet en gravid kvinne, så kunne fosteret få store misdannelser.

Meslinger; jeg selv kunne fått hjernehinnebetennelse som ettersykdom.

Polio; vet du hva det kan gjøre/gjør med en kropp?

Hib(Haemophilus Influenzae bakterie); dette er en bakterie som fulgte med influensaen som forårsaket Spanskesyken i sin tid....

Det med å ikke vaksinere, gjør at dine barn snylter på de som er vaksinert. De vil derfor ha liten sjanse til å få sykdommene, men har ikke beskyttelse mot dem om de reiser et sted de finnes.

Lykke til med valget:)

Skrevet

Problemet er jo at jeg ikke får info fra verken helsesøster eller lege når jeg ber om det. Det snakkes mye om all forskningen som er gjort, men ikke kan henvise til den. Jeg kan jo ikke unnlate å begynne å lure på om den da i det hele tatt finnes?

Klart at sykdom ikke er gøy, men spørsmålet er jo om vaksine faktisk forhindrer sykdom, både den sykdommen den er rettet mot og sykdommer man muligens kan få av selve vaksinen. Skråsikkerheten synes å være stor, men jeg blir ikke overbevist av tilsynelatende sterke meninger hvis ingen kan fortelle meg om grunnlaget meningene er dannet på. Kall meg gal.

Skrevet

Det blir vaksinert mot sykdommer som nesten er utryddet, det burde jo være svar på spørsmålet ditt. (Du lurer på om vaksinene faktisk forhindrer sykdom, og når en sykdom nesten er utryddet er jo det svar på spørsmålet ditt)

Men det er noen sykdommer som nå er på vei tilbake nettopp fordi folk har sluttet å vaksinere - FARLIG!

Og hvor mange har fått skader som følge av vaksiner?? Finnes det noe dokumentasjon på det??

Skrevet

Har du en link? Og er et gjort annet en korrelasjonsstudier?

Skrevet

Til forskningsraportene det refereres til eller omtale av disse.

Skrevet

At det er på vei tilbake?

Skrevet

Er det mulig? Din påstand er at sykdommer nesten har blitt utryddet pga vaksine. Hvor kommer denne informasjonen fra? Hvem har forsket seg frem til dette og på hvilken måte? Har man da tatt andre variabler som også kan være årsaker med i betraktning?

Skrevet

Her kan du jo lese litt om sykdommene, som jo er grunnen til vaksiner. Der står om vaksinene også i denne linken.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1435947

Et av dagens problem er at yngre generasjoner ikke forstår alvoret i sykdommene som er opphavet til vaksinene. Grunnen er jo enkel; vi har hatt vaksiner lenge, så lenge at yngre generasjoner ikke har opplevd sykdommene.

Jeg personlig kjenner ingen som ikke har vaksinert sine barn. Og jeg kjenner ingen som har barn som har fått skader/bivirkninger av vaksiner. Men jeg kjenner eldre mennesker som har skader bl a av polio.....

Skrevet

Det var jo en helt grei link, men jeg finner ingenting der som svarer på det jeg spør om.

Skrevet

Jeg har lest sånne artikler før. Det er hovedsaklig det som kommer opp når jeg søker. Det jeg er på jakt etter er raporter som underbygger påstanden om at vaksinering er nødvendig for å holde de aktuelle sykdommene i sjakk, ikke artikler som bare inneholder påstanden.

Skrevet

Ikke?

Lurer du ikke på om vaksinene gjør sitt til at man får bukt med sykdommene?

Og det finner du ikke svar på i disse linkene?

Skrevet

Jeg ser at påstanden er der, men hvordan har man kommet frem til at dette er et faktum?

Skrevet

Så det holder ikke at WHO har skrevet om det? Hvor vil du finne dokumentasjon??

Skrevet

Hvis du ikke stoler på who, hvem skal du da kunns stole på?

Skrevet

Les tall på WHO sine sider, holder ikke det?

Skrevet

Jeg kjenner opp til 15 barn rundt meg som ikke er vaksinert, de barna har heller nesten aldri vært syke, ikke noe allergi eller noe.

Noen av de store barn og andre barn.

Poenget for meg og mine barn er å ta i mot all den inforen jeg får, spørre grave og være kritisk uansett hvam som gir meg info.

Deretter tar jeg valget for mine barn og hva jeg mener er rett.

Skrevet

Om det er 15 barn rundt deg som ikke er vaksinert, håper jeg for all del at ikke en av disse blir smittet av f.eks meslinger, for da er det lett for de resterende 14 å bli smittet også..

Det er mange som surfer på at "alle andre er jo vaksinert", men det er jo ikke tilfelle i ditt nærmiljø?!

Skrevet

Takk, men det er feil i linken.

Skrevet

Det er helt vanlig innenfor alle greiner av vitenskapen å måtte legge frem dokumentasjon for sine påstander. En psykolog kan ikke bare påstå ut av det blå at personer som arbeider i bar er lykkeligere enn andre feks. Man må selvfølgelig kunne henvise til et bestemt studie som viser nettopp dette. Jeg kan ikke forstå at dette verken skal være vanskeligere eller mindre nødvendig i forhold til vaksiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...