Gå til innhold

så mange uerfarne færskisser hær altså....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

blir litt smårar av å være hær og se alle de merkelige spørsmålene enkelte lurer på... jaja, er vel ikke greit å være gravid for første gang...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen sp dukker opp ofte her inne ja... men.... er vel derfor man har forum osv, kan dele erfairinger og spørre om det man lurer på..

 

og når man er førstegangs eller det er leeenge siden sist etc så er det absolutt HELT NORMALT å ha mange spm, uasnett hvor tåpelige etc de kan virke! og det er også helt normalt å nelymre seg for hver minste lille ting...

 

så blir du smårar da trenger du vel ikke være her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hehe... det er vel værre og være annonym og legge inn sånn innlegg, enn å spørre om de teite tingene du mener blir spurt om her... Du har vel vært gravid for første gang du også, og er nesten sikker på at ikke du visste ALT ved et svangerskap den gang heller... Selv venter jeg nr. 2, men gidder da ikke å hakke ned på hva andre lurer på.. Vet jo selv hvordan jeg var da jeg ventet 1. mann... men men......

Må nesten le litt av deg som er anonym og la inn dette inlegget......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at du som MÅ være anonym bare er misunnelig på de som faktisk tørr å spørre om alt her inne.. sånn som du skriver må jo du være perfekt... synes du bare er patetisk når du rakker ned på førstegangs gravide. jeg skal selv ha nr 2 men blir likevel ikke smårar av det folk spørr om:) om du er medlem i september klubben kan du like gjerne trekke deg stille ut.. trenger ikke sånne som deg her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er "færskiss" som du kaller det. Venter min første og er jo masse jeg lurer på jo... Så takk til alle dere som gidder å svare på de "dumme" spørsmålene som vi ferskingene kommer med.

 

Er jo ikke alle som er ferdig utlært mor som HI tydeligvis er.

Er også sikker på det er mange som har barn fra før som synes damene her inne er gode å ty til når det er noe man lurer på.

 

En fortsatt god påske til alle ferskinger og litt mer erfarne mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bedre å spørre enn å gå og gruble og ikke vite osv... og det som er så flott her inne er at man kan få forskjellige refaringer og meninger slik at man kan ta de med i betraktningen når man skal gjøre opp sin egne meninegr ang hva man vil gjøre etc:)

 

ingen spm er for dumme til å bli spurt:)

 

håper folk ikke er redde for å skyte løs her inne ivertfall, med nick osv:) vi skal da vel ta vare på hverandre her inne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: enig med noen over her: vi trenger ikke slike som deg her inne. Om du er så utlært som jeg får inntrykk av, så trenger du ikke være på barnimagen.com i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med alle som har svart her!

Kjente jeg ble sint når jeg leste det.

Jeg er "færskiss" og syns det er mye lettere å spørre dumme spørsmål som du kaller det, til de her inne enn å spørre leger og jordmor osv selvom jeg ikke er redd for å høre med de. Men her er det mange erfarne mødre som kan mye og jeg syns det er spennende å lese om det andre spør om her også.

Så hvis du syns alt er så dumt her inne da, hvorfor er du i det hele tatt medlem på en sånn side?

jeg ble medlem for å få råd, og lese om ting jeg lurer på..

Men du kan jo alt du da så tror ikke det er så lurt av deg å yppe på deg hormonelle og ikke hormonelle "færskisser" og mødre her inne!

 

Lykke til med ditt svangerskap! Tror virkelig du trenger det! mest av alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er færskis.....og syns faktisk det er mange rare sp her.Mange av sp ville jeg spurt jm el lege om.Men det er meg da.Er det probl med meg som gravid spør jeg lege el jm fordi å sammenligne meg med andre blir på en måte litt feil når vi ikke har samme kropper og alt det der og alle reagerer forskjellig på ting og lege el jm kjenner jo meg og mitt.Å dessuten tror jeg kanskje jeg syns det er mye rart siden jeg allerede ved første gang hos lege fikk masse info med det samme uten at jeg i det heletatt trengte å spørre.Mange av sp som kommer her sa legen til meg første gangen.Jeg syns det er mange rare sp,men folk må få spørre om det de vil tenker jeg og de som syns det er mye rart må også få si det uten at det skal bli sånn slenging tilbake.Alle har ulike syn på ting og sånn er det bare.Noen syns det er mye rart andre syns det er fint.Men selv om jeg syns det er litt rare sp innimellom snapper jeg de opp allikevel om det er noe av interesse.....Skulle ønske folk på sider som dette her kunne få spørre om hva som helst rart el ikke uten å få drittslenging tilbake...og jeg skulle ønske at alle kunne få si sin mening uten å få drittslenging tilbake.Hva er poenget med det egentlig???er det noen som føler seg bedre av å lire ut av seg masse rart.Syns nesten det er dummere jeg.Ønsker bare ALLE LYKKE TIL JEG,håper alle får et så fint svangerskap som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare så det er sagt,så er jeg enig i noe av svarene her også.Men selv om noen syns det er mange rare sp,så trenger de ikke være utlært og alt det der.Folk er forskjellige og må jo få mene det de vil uten at de får sånne sv tilbake.Mange forskjellige intrykk tar jeg med meg også i visse ting.....mange forskjellige erfaringer er fint.Jeg er ikke utlært,er færskis og alt og syns fortsatt det er noen rare sp.Men hva gjør det om noen syns det da,det er jo deres problem egentlig...bare hev dere over sånt....som sagt LYKKE TIL TIL ALLESAMMEN og ta ting med et smil,ikke gidd å irriter dere over sånt :-) :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må tenke over at mange her inne sikkert ikke har vært til førstegangskontroll når de stiller det du kaller "dumme" spørsmål.. og de finnes flust av leger der ute som driver rullebånds-praksis og tar seg særdeles lite tid til kontrollene, og helst vil ha deg ut av kontoret sitt så fort som mulig. Så om din lege var så fryktelig koselig synes jeg bare du skal prise deg lykkelig og slutte å komme med sure oppstøt her.. Skjønner ikke helt hva vitsen med den kommentaren var, minst like dum den som mange av spørsmålene her inne. Når man ikke ha noe hyggelig å si kan man like godt bare holde det for seg selv, iallfall når man ikke har guts nok til å la være å huke av på "signer som anonym".

 

Vil forresten anbefale deg å la være å gå på barselsgrupper og lignende, for der kan jeg garantere deg at mange vil stille idiotiske spørsmål. Sånn i tilfellle du virkelig irriterer deg over slikt.

 

Men dette var nå bare min mening, like fullt som den hyggelige starten av tråden her var din. Og ikke bli overrasket over alle disse irriterte svarene, det er faktisk et forum med hormontroll! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære vene da.....huff hvis nicket har så forbanna mye å si så skal jeg da skrive det.Om det har så mye med feghet el guts eller ikke å gjøre.Dessuten skrev ikke jeg at noen sp var dumme om du leste mitt innlegg som var over her.Jeg har heller ikke sagt at jeg irriterer meg,tror kanskje du bør lese innlegget en gang til.Tror nok du missforstår litt.Akkurat som mange her spyr ut sure kommentarer for at ei syns det var mye rart her så må man da kunne være enige i det eller MÅ man være enig i alt her inne..hva er det da.Har heller ikke sagt at jeg ikke priser meg lykkelig for at jeg har en fin lege,jeg er veldig glad for den legen jeg har og er glad for at jeg fikk så mye med det samme.Å jeg vet med hånden på hjertet at det er maaaaaaaange dårlige leger her i landet.....normalt ved andre tilfeller går jeg ikke til lege....jeg sverger mer til andre ting og jeg kommer nok også heller til å bruke JM mye.Er det mulig å bli så krigerske bare fordi man går gravid.Snakk om å spy ut sure oppstøt bare fordi man har en annen oppfatning av ting enn flertallet.Jeg må nesten le av skriverienene...huffameg.Les innlegget en gang til du,så sier jeg at jeg syns noen sp er rare og for all del ikke dumme som du påstår.Å jeg syns egentlig ikke at jeg er er så uhyggelig når jeg skriver at jeg syns alle bør få si sin mening uansett RARE EL IKKE RARE SP uten at man skal få sånne svar tilbake,ALLE MENNESKER ER FORSKJELLIGE.Å jeg snapper allikevel opp det jeg har nytte av.Har jeg sagt.

 

Men hvis du tror det innlegget over ditt og det øverste er samme person....så tar du feil.....er nok flere som huker av som anonym desverre.Jeg har innlegget over deg.Selvfølgelig blir jeg ikke overrasket over et forum med hormonkontroll det skulle bare mangle.Men alle må få ha sin mening selv om den ikke er lik alle andre sin...er bare det jeg mener å si...uansett om sp er rare eller ikke.Man trenger ikke å sv surt tilbake bare fordi en annen mener noe annet enn deg selv og det var min mening.

 

Jeg gidder sjelden og irritere meg over sånne ting og det gjør jeg ikke nå heller......sitter her heller og gleder meg over det som skal skje om en stund.Kommer nok til å gå på barsel hehe om du sier jeg bør eller ikke eller kanskje barsel ikke er noe for meg,det får tiden vise.Har et par venninner som ikke har hatt det og de har klart seg fint...så det også går ann.Har alltids gode venninner jeg kan forhøre meg med også.

 

Sure kommentarer,dumme,rare,fine gode sp tas imot med takk hos meg...uansett om det er sånn eller sånn...det er bare det jeg mener.

Beklager virkelig hvis du trodde noe annet....sier min mening som alle andre her inne og om du syns det dumt at den ikke er som alle andre sin så får det så være.

Her kommer mitt nick....så da har jeg vel guts da.

HA EN STRÅLENDE TID OG LYKKE TIL....akkurat som jeg har sagt før i innlegg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vi forskjellige, og heldigvis er det en miks av ferskinger og "gamle erfarne" her inne :D De som vil stille spørsmål, samme hvor dumme de måtte virke for enkelte bør bare fortsette å stille dem, og de som mener spørsmålene er teite kan jo bare la være å svare på dem ;)

 

Ingen leseplikt, ingen svarplikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anonym trådstarter: Lær deg norsk og stå for det du mener.

 

Om du har skrevet dette kun for å provosere har du virkelig klart det! På mer enn ett nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hun står for det hun mener iallefall.Kan ikke se at hun har skrevet flere steder på denne tråden.Men men....selvfølgelig dumme el ikke....spør iveg og svar iveg...er ikke noe problem det.Men uansett hva man mener så må vel alle få si sin mening.Eller skal absolutt ALLE ha samme mening....utrolig kjedelig mener nå jeg.Men det er klart...man bør kanskje holde kjeft når man ikke mener som flertallet.Tror ikke trådstarter gjorde det for å provosere heller...hun/han hadde nok bare en enkel mening som alle andre her inne.Men jeg trodde virkelig ikke det var et forum for alle med samme svar og samme mening.Syns alle kan få ytre sin mening uansett hva man mener.Dere som er enige her har jo gjort det....så da kan det vel gjelde de som ikke har samme mening også.

Å når iall verden hadde noe med hvordan man skriver ting å ha noe å si..Om man skriver riktig eller ikke så har vel det nada med noe som helst meninger å gjøre.Dette begynner å bli mer enn patetisk....lønner seg tydligvis å være enige med alle...at en så liten filleting av at noen mente noe kan bli sååå utrolig stor er helt utrolig.

Jaja...dere får kose dere med å irritere dere over at andres meninger ikke er like.Trodde virkelig at dette skulle være et ålreit og, koselig sted også ender det bare med drittslenging både hit og dit.

Det er iallefall ikke noe poeng å si sin mening om noe om den ikke er lik som flertallet sitt iallfall.Men men......jeg så iallfall ikke noe vondt i det trådstarter sa....ikke noe bisk undertone,at folk var teite eller noe.

Det er nok desverre bare litt mer ironisk ment,det tror iallefall jeg.Skulle ønske folk ikke tok ting så veldig seriøst og bokstavelig,og heller så litt mellom linjene så hadde dere nok forstått at det ikke var vondt ment...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. trodde ikke det jeg skrev trengte å tolkes men ok:

Man står ikke for det man mener når man signerer med Anonym. Da gjemmer man seg og tør ikke stå for det man mener! Jeg har aldri sagt noenting om at det ikke er lov til å mene ulike ting, var overhode ikke det jeg ville formidle. Eneste jeg ville si var at jeg syns folk som kommer med slike utsagn i alle fall kan ha ryggrad nok til å stille seg bak det!

Jeg sa heller ingenting om at hun faktisk var ute etter å provosere. Jeg sa OM hun er ute etter å provosere så har hun klart det! Med så mange innlegg som dette er det helt tydelig at det har provosert flere enn meg, så OM det var det hun ville har hun lykkes!

Jeg er av den mening at skrivemåte i stor grad reflekterer hvem du er. Om man skriver på dialekt eller om man skriver korrekt bokmål gjør at man forteller noe om hvem man er. Skrivemåten som blir brukt i dette innlegget gjør at min oppfatning av trådstarter blir enda dårligere.

 

Dette er mine meninger. Jeg skal absolutt ikke tvinge de på noen eller si at alle må mene det samme, men dette mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok...du vet mye om mennesker du...godt for deg da.Heldig der må jeg si.Syns ikke det har så mye å si om man man skriver bokmål,nynorsk eller ikke skriver korrekt har noe med den saken å gjøre men men.Mange som ikke skriver riktig.

Jeg har heller ikke sagt at du ikke mener at folk bør få mene det man vil...man må tydligvis skrive korrekt her for ikke å missforstås...jeg tolket det ut i fra svarene generellt.Har kanskje noe med å la seg provosere for mye også......jeg sa heller ikke at DU mente hun provoserte...jeg sa at jeg TROR IKKE hun mener å provosere....er det å provosere å si hva man syns...hmm...?

 

Jeg ser ikke på hvordan folk skriver jeg...for det er så mange som skriver feil i dette landet, velger heller å se hva folk mener jeg....og jeg syntes bare at alle hadde rett til sin EGEN mening og ikke at man måtte mene som resten av tråden her for at det skal være riktig.

 

Jeg tvinger heller ikke hva jeg mener på noen,derfor sier jeg at alle har rett til sin mening,selv om den ikke er lik flertallet sitt...det var bare det.

Har aldri sagt at det du sa at alle må mene det samme,jeg går mer generellt jeg...jeg bare merker at å være anderledes i meningene sine her inne bare virker som fy fy...sorry for det....bare virket sånn utifra alle reaksjonene på dette og at jeg ikke mener det samme...men men.

Kunne forresten vært artig å høre deg tolke meg utifra hva og hvordan jeg skriver....siden du mener det rekflekterer hvordan personer er.

Men for all del du trenger ikke...skulle bare vært moro.

 

Beklager virkelig hvis jeg provoserer folk,det er IKKE min mening bare så det er sagt...jeg er bare ikke enig i at trådstarter er en allviter og alt det andre der selv om hun mente det var noen rare sp her.Det var igrunnen bare det...håper folk skjønner at det ikke er for å provosere det her men bare en mening.Beklager virkelig hvis jeg støter noen ved ikke å være enig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..var bare litt nysgjerrig på det siden du dro inn hyggelig lege og alt det der...du kommenterte mye av det jeg skrev,så da ble bare nysgjerrig på det.

Men whatever...er så ferdig med denne saken nå jeg....ville bare ha frem at alle ikke var samme mening som flertallet også ble saken sååå stor.Men men...nok om dette og mer av noe mer hyggelig.Det at vi faktisk har noe fantastisk å glede oss til som ligger i magen å venter.Lykke til til allesammen.Ha en fortsatt strålende tid allesammen...:) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en tåpelig diskusjon! Ærlig talt, er man førstegangs så er det ikke så veldig rart at man lurer på forskjellige ting! Er nok mange som føler det er lettere å spørre andre gravide om ting enn å måtte spørre JM eller lege om alt, er jo ikke alle spm som er av den karakter at det i det hele tatt er noe vits å spørre lege om man kan få et like bra svar her? Er enige med de over meg som sier at trådstarter vet å provosere, for dette synes jeg bare ble latterlig. Når man er inne på et forum som dette så spør folk om alt mellom himmel og jord, og takler man ikke det har man ingenting her inne å gjøre. Ikke vits å irritere seg over noe man fint kan unngå liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..mye tåpelig her i verden.Alle er forskjellige og noen må da også få mene at det kommer noen rare sp uten at de liksom ikke takler det...det syns jeg kan gjelde for ALLE her inne ...folk må da takle at noen syns det er rare sp...uten at det skal bli som dette....Whatever la nå folk få mene det de vil uansett om de syns sp er rare el ikke.Er førstegangs selv jeg og syns også at noen sp er rare,det er mitt synspkt....Jeg vet absolutt ikke alt selv om jeg syns det, og visse ting snapper jeg opp,men jeg syns allikevel noen er rare....so what....aksepter det også da....når noen få som ikke er enige absolutt skal akseptere at mange blir så forferdet av dette,så får det gå andre veien også.Alle får akseptere meningene til hverandre.....syns ikke det er noe mer dumt enn at noen syns det er noen rare sp her.

Jeg skjønner at folk reagerer det er ikke det....men jeg skjønner ikke hvorfor flertalle alltid skal være det riktige.Jeg for min del er drittlei hele greia av at alle ikke bare kan akseptere det den andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...