Gå til innhold

Slankehjelp. Pliiiz! ;D

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Kan jeg spørre hva du vil veie om minus 10 kilo, og hvor høy du er? Siden du selv mener du har for mye? Jeg er ganske sikker på at anorexiaen gir deg et veldig forvrengt bilde av deg selv... De aller fleste anorektikere opplever jo dette når de begynner å gå opp i vekt igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 163 cm høy. Så er ikke så grådig høy at det gjør noe ;)

Om jeg tar av ti kilo nå. Så vil jeg fortsatt være over 40. Såvidt. 42-43 kg...

Skrevet

Det er alt for lite! Du bør nok minst veie det du gjør i dag...

Skrevet

Ring legen din, du trenger nok litt hjelp av en ernæringsfysiolog (eller hva de nå kaller seg).

Kjenner personlig ei som har samme probemet som deg, men ved hjelp av denne eksperten på mat og kosthold har hun nå et mye bedre forhold til mat og kroppen sin.

Du må spise den maten kroppen trenger for å holde seg frisk og for at du skal ha energien du trenger, en ernæringsekspert kan sette opp en kostholdsplan sammen med deg for å oppnå dette, du må få hjelp av en som har erfaring med spiseforstyrrelser og tankegangen deres.

En liten ting til slutt, den "bollemagen" du snakker om kan være at du er litt oppblåst, det vil gå seg til etterhvert som kroppen din (som ikke har vært vant til mat) får vent seg til all fiberen i f.eks havregrøt som du spiser nå.

Du sier du har gått opp 10 kilo på en måned, de vil naturlig nok legge seg på magen først, gi det litt tid så vil det fordele seg litt mer kvinnelig på kroppen din.

Ikke slank deg uten hjelp av en ekspert, det er du på langt nær frisk nok til, da ender det galt igjen og det vil du jo tydeligvis ikke. Ønsker deg lykke til, og håper du kan få hjelp til å like kroppen din igjen!

Skrevet

42-43 kg er AAAALT for lite for deg kjære vene. Hvis du veier 52 kg nå, så har du en bmi på litt over 19. Under 18,5 er undervektig, så du burde overhodet ikke veie mindre enn det du gjør nå. Jeg har ingen tro på at du har noe til overs, eneste er jo selvfølgelig oppblåsthet som det snakkes om, men det vil gå over. Vet at du klager over at du har gått opp 10 kg på en måned pga de pillene, men har du prøvd tankegangen at det var nødvendig for deg å gå opp de kiloene. Fortsett å spise, gjerne litt mer proteiner, og så kan du heller trene normalt for å tone magen og lårene dine. F.eks prøve deg med pilates. Men jeg tror faktisk det ikke finnes noen sunn måte for deg å gå mer ned i vekt, for da er du ikke sunn lenger.

Skrevet

Vil forresten nevne at jeg er 158 høy og på mitt tynneste veide jeg 48 kg, da fikk jeg kommentarer om at jeg er for tynn. Matchvekten min vil ligge på ca 52-54. Nå veier jeg 69

Skrevet

Eh jeg er 1.68 og veide 50 kilo for et år siden (pga ammingen) og da var jeg veeeldig tynn.

Nå veier jeg 63 og er superfornøyd, fortsatt slank men sunn.

Så her tror jeg nok du har et problem ja.

Håper du får den hjelpen du trenger slik du kan få et naturlig og avslappet forhold til kroppen din igjen.

Skrevet

Men husk, vi er forskjellig bygget. Og KMI er ikke et sikkert tall!

Men for all der, jeg tar til meg det dere sier. Er bare så dumt dere ikke får sett meg. På en måte. Tviler på bollemagen er oppblåsthet. Det skulle vel vært borte til nå? Kjennes ut som fett!

Skrevet

Men herlighet jente,du er jo voksen og har født et barn. Kan ikke se ut som en 12-åring da...

Skrevet

Voksen og voksen. Føler meg ikke voksen. Og vil ikke være voksen. Da vil jeg heller være som en 12-åring!

Skrevet

Da høres det ærlig talt ikke ut som om du er frisk, og du trenger nok hjelp av lege...

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Tror kanskje du burde vært innlagt enda.. Kan umulig være en god rollemodell for sønnen din når du vil veie sykelig lite og ikke vil være voksen.....

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Voksen og voksen. Føler meg ikke voksen. Og vil ikke være voksen. Da vil jeg heller være som en 12-åring!

Hører du ikke selv hvor syk du fortsatt er? Utrolig at du ble utskrevet..

Skrevet

Dessverre så er det sånn at med en gang man har "overlevd" så og så lenge uten å prøve å ta sitt eget liv, så skrives man ganske sikkert ut for det som jeg var innlagt for. Og hvertfall siden jeg gikk opp SÅ mye i vekt...

Jeg er ikke lengre suicidal, jeg har hvertfall ikke direkte PRØVD på en stund. Så jeg blir sikkert ikke skrevet inn igjen heller. Jeg er generelt for frisk... Jeg VIL ikke være utskrevet. Helt ærlig. Har lest gjennom hva jeg, og dere, har skrevet i denne debatten, og jeg blir mer og mer forvirret over meg selv. Går til og fra vekt og speil, og lurer på om det er noen sammenheng? Er vekten det jeg ser? Forvirret!!!

Visst dere roer dere litt, så skal jeg til psykologen min for første gang siden jeg ble skrevet ut nå på torsdag....

Skrevet

Kan du ikke kose deg med mere engergi og med sønnen din. Han fortjener en mamma som fullt og helt er der og ikke en som bare styrer på å slanker seg. Han vil ha en mamma som er med han på lekeplassen og på aktiviteter. Han trenger deg og all den ergien du kan få. Tenk så unik han er!!!! Han er halvparten av DEG og halvparten av PAPPA'N sin. Han vil at mamma skal være frisk og ha overskudd til til hans hverdag!!! Jeg synes du er veldig egoistisk og selvsentrert i det du her skriver. Ingen har overksudd når en veier knappe 40 kilo og er 20 kilo undervektig......du er bare opptatt av deg selv, vær litt mer opptatt av sønnen din som du har satt til verden. Han fortjener det, du fortjener det,

Skrevet

flott at du skal til psykologen. Det er lett for oss å si at du ikke er tjukk, og at bmi ikke er 100% riktig, men det er rettledende, og 15 er aaaalt for lite. Du ser nok ikke i speilet det andre ser, og det er en del av sykdommen din. Du har selv valgt å være veldig åpen om det, både her og på bloggen din, og synes det er kjempe flott, men da kommer du til å få mange kommentarer også - og de fleste her mener at du fremdeles er veldig syk av anoreksiaen din, og det håper jeg du får hjelp på.

Skrevet

Vil bare legge til at jeg gjør ALT for sønnen min. Om det er noe jeg har energi til, så er det å være i aktivitet med han. Jeg bruker all energien min mens han er våken, og faller helt i do etter han har lagt seg. Men jeg er der for han! Jeg går tur med han hver dag når han er hos meg, og vi leker på lekeplassen. Så egentlig vil jeg ikke kalle meg egoist. Synes det er dårlig gjort av enkelte her å kalle meg det også. Dere vet ikke hva jeg gjør for andre.

Jeg har til og med måltidene mine sammen med han. Han ser at jeg spiser. Og skjønner ikke hva jeg gjør etter jeg har spist.

Jeg vet jeg er syk. Og skulle ønske jeg var frisk. Hvertfall når sønnen min begynner å skjønne hvordan jeg er. Men han kommer likevel til å se alle arrene. Og lure. Det er ikke akkurat digg å tenke på....

Skrevet

Lycke til på torsdag, jag hoper det går bra for dig.

Skrevet

Ina; jeg vil bare gi deg en klem jeg. Mange har vært til dels krasse i innleggene sine her, men vi mener jo det samme, folk bare uttrykker seg på forskjellige måter.

Du kan fint spise sunt, uten å slanke deg, Det bør du snakke med en ernæringsfysiolog for å få hjelp til, med tanke på ditt problemfylte forhold til mat. Du sier du har fått bollemage, om speilbildet snakker sant eller ikke er jo vanskelig for meg å si, men du må ikke finne på å slanke deg. Du kan jo trene. Bare ikke la det ta helt overhånd. Joggeturer og litt styrketrening hjelper mye på energinivået, men da er du nødt til å spise godt og sunt, hvis ikke blir du bare tappet for energi igjen.

Jeg tror det kan være lurt om du ringer psykologen din, og forteller om tankene dine, for du er fortsatt veldig tynn selv om speilbildet sier noe annet. Da er det skummelt å tenke på slanking.

Jeg ønsker deg uansett alt det beste! Dessuten har jeg veldig trua på at du klarer deg, for du har faktisk kommet langt allerede!!

Lykke til og klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...